Hızlı Kızdırma yapmak için kablo çekmek

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar.

Eski nesil dizel motorlarda yani endirekt enjeksiyon sistemine sahip araçlarda ozellikle sabahlari 5-6 saniye boyunca yanan kızdırma lambasini 1-2 saniye icinde sönmesini saglamak icin sanirim aküden kızdiŕma rolesininin (+) ucuna harici kaĺin bir kablo cekiyorlar.

Bir arkadasin aracina ayni islemi yaptilar ve orjinali 6 saniye olan kizdirma isigi suresi 1-2 saniyeye dusmus oldu. Simdi sorum şu; Bus islemin isitma bujilerine veya roleye zarari var mi? Kablo cekerken araya sigorta koyuyolar mi? Tam olarak kabloyu nereden cekip nereye bagliyorlar. Saygilarimla
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Ya bu sistemleri yapmak için mühendisler yıllarını veriyor enine boyuna hesaplanıyor sadece bir kaç saniye kazanmak için bu uygulama bence saçma sapan bir uygulama aracınızın orası burası özellikle elektrik aksamı ile oynamayın oynatmayın.
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ya bu sistemleri yapmak için mühendisler yıllarını veriyor enine boyuna hesaplanıyor sadece bir kaç saniye kazanmak için bu uygulama bence saçma sapan bir uygulama aracınızın orası burası özellikle elektrik aksamı ile oynamayın oynatmayın.


Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Söylediğiniz gibi orjinal harici yapılan uygulamaların her zaman bir riski vardır. Ben de emin olmak için siz değerli arkadaşlara sormak istedim. Benzer uygulamaları sis lambaları ve cam motorları için araya röle ve sigorta koyarak yapmıştım. Ama böyle bir uygulama hiç yapmadım.

Mantık olarak düşününce: tesisattan gelen akım zayıf olduğu için kızdırma süresi de uzun oluyor. Tabi doğrudan aküden bir kabloyu röleye verip daha hızlı bir kızdırma yapmak mantıklı olabilir. Buradaki amaç rölenin daha fazla akım çekmesi sonucunca kızdırma bujileri daha erken ısınacak ve röle kontağı daha hızlı bir şekilde açıp kapanacak. Tabi buna bağlı olarak röle daha çok ısınacak ve daha hızlı anahtarlama yaptığı için de rölenin ömrü daha az olacak. Böyle bir uygulama yapmadığım için mantık yürüttüm ama tabi uygulamayı yapanlardan da öğrenmek istedim.

Arkadaşım 2 yıldır sorunsuz bir şekilde aracını bu şekilde kullanıyor. Eğer tek sorun rölenin ömrünün kısalması ise bence 30 TL'lik bir röle için değer. Çünkü aracın erken kızdırma yapması çok yararlı bir olay diye düşünüyorum.
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Yeni nesil araçlarda kızdırma bujisi ecu'dan gelen bilgilere göre havanın sıcaklık değerine ve benzeri ortam değerlerine göre kızdırma bujilerine voltaj veriyor havanın daha soğuk olduğu zamanlarda daha fazla kızdırma yapıyor sıcak havalarda daha kısa süre ısıtıyor .bence hiç değişiklik yapmayın kazanacağınız en fazla 2 sn.bence gereksiz bir uygulama.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
genelde doğuda yapıyorlar sanırım . bir arkadaşım demişti askeriyede bir araca yapmışlar. ne alaka demiştim :D
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
doğru haklısınız ama insan hayatında 3-4 saniyenin bile önemi var :) İyi bir oto elektrikçiden yanıt alınca buraya da cevabını yazacağım.
 
Üst