Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

yeni nesil araçlarda rodaj yok ama parça alışma süresi var bu süre 1000 ile 1500 km arası değişir parça alışma süresi hareketli parçaların birbiri üzerindeki mikro ölçekli metal talaşlarını törpüleyip birbirine en uygun yapıya getirme süresidir bu süreçte aracınızı değişik devir bantlarında kullanmanız tavsiye edilir,yanlız değişik devir bantlarında kullanırken aracı uzun süreli sıkıştırmalardan kaçınılmalı bu zaman zarfında, birde ilk yağ değişimini 15bin kilometreyi beklemeden 7000-9000 km aralığında yapmanızı tavsiye ederim çünkü alışma sürecindeki motorun ürettiği metal talaşları yağın çabuk bozulmasına sebep olur buda motorun zorlanmasına yol açar.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

ulas79 link' Alıntı:
yeni nesil araçlarda rodaj yok ama parça alışma süresi var bu süre 1000 ile 1500 km arası değişir parça alışma süresi hareketli parçaların birbiri üzerindeki mikro ölçekli metal talaşlarını törpüleyip birbirine en uygun yapıya getirme süresidir bu süreçte aracınızı değişik devir bantlarında kullanmanız tavsiye edilir,yanlız değişik devir bantlarında kullanırken aracı uzun süreli sıkıştırmalardan kaçınılmalı bu zaman zarfında, birde ilk yağ değişimini 15bin kilometreyi beklemeden 7000-9000 km aralığında yapmanızı tavsiye ederim çünkü alışma sürecindeki motorun ürettiği metal talaşları yağın çabuk bozulmasına sebep olur buda motorun zorlanmasına yol açar.

+1

Üstelik turbo beslemeli bir araçta yağın ve filtrelerin temiz kalması çok daha önemlidir, ilk 7-9000km de yağ-yağ filtresini değiştirmenin faydası olacakken bedelide yüksek değildir.
 

by_lotto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2012
Mesajlar
408
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
+1

Üstelik turbo beslemeli bir araçta yağın ve filtrelerin temiz kalması çok daha önemlidir, ilk 7-9000km de yağ-yağ filtresini değiştirmenin faydası olacakken bedelide yüksek değildir.

Tolga bey, tahminen ne kadar olur ?
 

bbeerrkk67

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
210
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Verdıgınız bılgıler ıcın cok tesekkur ederım.Kullanıcı el kıtabını indirdim,okudum ancak rodaj donemı ıle ılgılı bir yazıya rastlamadım.Araç ay sonunda elımde olmuş olacak ve uzunca bir yola çıkıcam tatil vesilesi ile;otoyolda 100 km hızı geçmeyin diyorlar..Tolga bey araç 7000 km gelınce hemen değiştiricem yağ ve filtreleri,değiştirince sizi bilgilendiricem ;)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

İlaveten kesinlikle unutmamanız ve atlamamanız gereken konu segman oturtmayı gerçekleştirmek. Bu motorunuzun verimi ve ömrü açısından çok çok önemli. Motorda bildiğiniz üzere kompresyon ve yağlama segmanları vardır. Kompresyon segmanlarını aracın tam gaz halindeki ateşleme ile oluşan yüksek silindir iç basıncından başka hiçbirşey gerektiği gibi oturtamaz. İlk kmlerden itibaren yapılmasındaki amaç da motor yağının (sentetik), koruyucu film tabakasını tam ve kalıcı olarak oluşturmadan mümkün olan en sıkı şekilde segmanları gömleklere bastırmaktır. Bu size mükemmel tepkili, verimli ve yağ eksiltmeyen bir motor sağlar. 1000 km boyunca aracı aşırı zorlamayaksınız ancak, örneğin ilk 20-100 km de 5000 max deviri  tam gaz gerçekleştirip o devire geldiğinizde ayağınızı gazdan çekip kompresyona bindireceksiniz. Bu 5000 devirlik 100 km den sonra max devir sayınızı 3000 olarak belirleyip bundan sonraki her 100 km de çıktığınız max devir sayısını 1000 devir artırarak 1000km lik periyodu aynı bu kullanım şekliyle tamamlayın. İkinci önemli nokta aracı çıktığınız her en yüksek devir sayısından sonra vites büyültmeyip kompresyona bindirip (dekompresyon) devirin düşmesini bekleyeceksiniz. Yani o ilk 20-100 km lik periyodda aracı 2. vites 5000 devire tam gaz ulaştırdığınızda 3 e atmayıp ayağınızı gazdan çekip devirin kendi kendine düşmesini bekleyeceksiniz ki kompresyona binip vakumlama basıncı ile karterdeki yağ buharını emsin ve içerideki oluşan çapakları aynı süpürge gibi emerek egsozdan atsın. Bu yağ-filtre nin de erkenden özelliğini kaybetmesine engel olur. İlk 100 km den sonra yine kompresyona bindirirsiniz aracı, çıktığınız her 100 km lik max devir periyodunda. Bunun en güzel yolu hafif meyilli uzun bir yolu inerken ayağınızı gazdan çekip aracı kompresyona bindirmek ve araç 1000 devir seviyesinde tekrar tam gaz yapıp max çıkacağınız devire çıkıp tekrar ayağınızı gazdan çekip aracın dekompresyonla 1000 devir civarına düşmesini beklemek ve yine aynı şekilde gazlamaktır. Bu şekilde rodaj km sini tamamladığınızda gerçekten enfes bir motorunuz olur. Bu şekilde açılmamış, rodajlanmamış aynı motora göre çok daha iyi gider çok daha az yakar. ևünkü silindir kompresyonları diğer motora göre segmanları tam manası ile oturduğu için daha az kaçırdığından daha yüksek olur. Bu da size hem performans hem verim olarak geri döner. ֜stelik daha uzun ömür demektir. Tabi burada bazı püf noktaları var. ֖rneğin tam sentetik yağ ile bu çok zordur çünkü hemen koruyucu film tabakasını oluşturmaya başlar. ֜stelik vizkositesinden dolayı inceciktirde. :) Bu yüzden ilk km lerden itibaren bunu yapmaya başlamalısınız. Aslında mineral yağ ile bu işlemin gerçekleşmesini tavsiye ederler ama iş biraz ters giderse (mineral yağ azıcık hararet yaptırırsanız anında yapısını değiştirip bore glaze denilen film tabakasını oluşturur ve rodaj yalan olur) herşey başlamadan biter.
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Güzel bilgi için teşekkürler. Bizde fabrika çıkış gelen yağ tam sentetik miydi?
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Büyük ihtimalle tam sentetiktir. :)
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

1.Soru
Dizel araçlarda da geçerli mi bu segman oturtma
2. Benim araç 600 km geldi hala yapsam faydasını görürmüyüm. yoksa yağ tabakası oluşmuş artık oturtmak için çok mu geç?
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Piston ve silindir prensibi olan her motorda geçerli bu. 600km de illaki film tabakası oluşmuştur ama segman oturması hala olur. Çünkü segman oturması denen şey tam gazda içeride oluşan yüksek basıncın segmanın arkasına geçip segmanı ileri doğru ittirmesi yani silindire doğru basmasıdır. Segman ne kadar fazla silindire basarsa o kadar kompresyon yüksek olacak, o kadar az yağ film tabakası arada olacaktır. Bu da en başta motorun verimini etkiler. Ayrıca yağ yakması ve eksilmesi ona göre daha az olur. Siz de başlayın hemen derim. Ama genelde karıştılan yer dekompresyonun üst vitesten alt vitese vites küçülterek yapılması. Bu şekilde de olur ama tam manası ile düzgün beceremezse bunu yapan kişi trigere sente atlatır ki kaş yapayım derken göz möz kalmaz. :) En güzeli hafif meyil aşağı aracı tam gaz yapıp vites büyütmeden ayağı gazdan çekip o viteste dekompresyonla yavaşlamasını sağlamak.
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

eketen link' Alıntı:
Piston ve silindir prensibi olan her motorda geçerli bu. 600km de illaki film tabakası oluşmuştur ama segman oturması hala olur. Çünkü segman oturması denen şey tam gazda içeride oluşan yüksek basıncın segmanın arkasına geçip segmanı ileri doğru ittirmesi yani silindire doğru basmasıdır. Segman ne kadar fazla silindire basarsa o kadar kompresyon yüksek olacak, o kadar az yağ film tabakası arada olacaktır. Bu da en başta motorun verimini etkiler. Ayrıca yağ yakması ve eksilmesi ona göre daha az olur. Siz de başlayın hemen derim. Ama genelde karıştılan yer dekompresyonun üst vitesten alt vitese vites küçülterek yapılması. Bu şekilde de olur ama tam manası ile düzgün beceremezse bunu yapan kişi trigere sente atlatır ki kaş yapayım derken göz möz kalmaz. :) En güzeli hafif meyil aşağı aracı tam gaz yapıp vites büyütmeden ayağı gazdan çekip o viteste dekompresyonla yavaşlamasını sağlamak.

Çok teşekkürler. Yalnız vaktiniz olduğunda bu işlemi biraz daha madde madde anlatabilirseniz çok sevinirim. Biraz karışık geldi.
 
Üst