1.6 Dizel 136HP Motordaki Motor Isısı Düzensizliği?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar artık aracım Zarifa 1.6 136hp dizel. Uzun süredir dizele geçmek istiyordum ancak dün nasip oldu.

Araç henüz 71.000 km' de ancak aracı alırken şehir içinde farketmediğim bir sorunla karşılaştım. Ekspertizde de bununla ilgili birşey ne yazık ki çıkmadı.

Ayrıca bilgi ekranında da herhangi bir hata uyarı vermiyor. Sorun şu;

Dün Çanakkale' den çıktık yola ben çok sert araç kullanan biri değilim. Vites geçişlerini 1800-2000 arasında yaparım genelde. Hararetin dışarı sıcaklığının 35 Derece olduğu Küçükkuyu rampalarından inişte 80 e hatta 70 e bile düştüğünü farkettim.

Sonrasında Altınoluk ışıklarında bile 80-85 e çıktığını, ardından ileride aracı mecbur sıkıştırıp, motoru yoracağımız rampalarda ve hızımın 130km falan olduğu durumlarda 90 dereceyi gelip, geçmediğini farkettim.

Sonrasında ilginç bir şey oldu, geldik akşama Balıkesire ve 28 derecede şehir içi trafiğinde 90 dereceye sabitledi. Gelince 3 dk. rolanti de çalıştırdım baktım 90 da sabit.

Düzeldi diye düşündüm. Akşama aracla 5-7 km lik bir gezinti yaptık. Yine çok sıkıştırmadım. Ancak bu kez yine motor ısınması beni şaşırttı. İlk 1-2km de 60 dereceye yükseldi, sonrasında 3-4 km sonra 70-80 maksimum 85 falan olmuştur. Biraz artsın diye şehir içi trafiğinde çok yüklenemeden stop ediyorsun mecbur.

Bu durum biraz düşündürdü beni açıkcası. Dizel motorların geç ısındığını biliyorum. Ancak 35 derece yaz sıcağındaki o dağ inişinden sonra bile 90 derece motor ısısının olması lazım diye düşünüyorum. İnşallah eski sahibi bu aracı uzun süre bu şekilde kullanmamıştır diye dua etmekten başka bir yapabileceğim birşey yok sanırım.

En kısa zamanda sorunu tespit edip, arızayı gidermem gerekiyor sanırım. İnşallah komple termostat arızalı değildir, 1.000 tl bir parça ücreti var. Neler yapabilirim? Tavsiyeleriniz nedir?
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
337
Tepki puanı
99
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar artık aracım Zarifa 1.6 136hp dizel. Uzun süredir dizele geçmek istiyordum ancak dün nasip oldu.

Araç henüz 71.000 km' de ancak aracı alırken şehir içinde farketmediğim bir sorunla karşılaştım. Ekspertizde de bununla ilgili birşey ne yazık ki çıkmadı.

Ayrıca bilgi ekranında da herhangi bir hata uyarı vermiyor. Sorun şu;

Dün Çanakkale' den çıktık yola ben çok sert araç kullanan biri değilim. Vites geçişlerini 1800-2000 arasında yaparım genelde. Hararetin dışarı sıcaklığının 35 Derece olduğu Küçükkuyu rampalarından inişte 80 e hatta 70 e bile düştüğünü farkettim.

Sonrasında Altınoluk ışıklarında bile 80-85 e çıktığını, ardından ileride aracı mecbur sıkıştırıp, motoru yoracağımız rampalarda ve hızımın 130km falan olduğu durumlarda 90 dereceyi gelip, geçmediğini farkettim.

Sonrasında ilginç bir şey oldu, geldik akşama Balıkesire ve 28 derecede şehir içi trafiğinde 90 dereceye sabitledi. Gelince 3 dk. rolanti de çalıştırdım baktım 90 da sabit.

Düzeldi diye düşündüm. Akşama aracla 5-7 km lik bir gezinti yaptık. Yine çok sıkıştırmadım. Ancak bu kez yine motor ısınması beni şaşırttı. İlk 1-2km de 60 dereceye yükseldi, sonrasında 3-4 km sonra 70-80 maksimum 85 falan olmuştur. Biraz artsın diye şehir içi trafiğinde çok yüklenemeden stop ediyorsun mecbur.

Bu durum biraz düşündürdü beni açıkcası. Dizel motorların geç ısındığını biliyorum. Ancak 35 derece yaz sıcağındaki o dağ inişinden sonra bile 90 derece motor ısısının olması lazım diye düşünüyorum. İnşallah eski sahibi bu aracı uzun süre bu şekilde kullanmamıştır diye dua etmekten başka bir yapabileceğim birşey yok sanırım.

En kısa zamanda sorunu tespit edip, arızayı gidermem gerekiyor sanırım. İnşallah komple termostat arızalı değildir, 1.000 tl bir parça ücreti var. Neler yapabilirim? Tavsiyeleriniz nedir?

anormal olan bir durum göremedim ben anlattıklarınızda.
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
anormal olan bir durum göremedim ben anlattıklarınızda.

Hocam anormal durum şu gibi geldi bana. Hala emin değilim aslında. Ben çok fazla dizel araç kullanmadım.

Önceki aracım Astra J Benzinli atmosferik motordu. 2-3km sonra 90 a gelirdi hararet ve hiç dalgalanma yapmaz sabit kalırdı.

Bu araç dizel. Uzun yıllar önce Corsa 1.3 dizel kullandım ama o sürüşlerden çok hatırladığım veriler yok kafamda.

Bu araçta hararet dalgalanıyor. Bu dalgalanma neden kaynaklanıyor onu anlamaya çalışıyorum. Çok sıkıştırmadığım zaman 80 i az bir zorlarsam 85 i gördüm gece sürüşünde. Belki biraz daha gezinti yapsam 90 a gelirdi ancak sanki uzun yolda bile gerçekleşen o dalgalanma beni bu şüpheye itti. Aracın motor bu kadar çabuk soğur mu 10 derece de olsa? Rüzgar olsa da 35 derecedeki rüzgar motoru soğutur mu anlamıyorum?

Motor ısısının 90 derece olması gerekiyor diye biliyordum. En iyi yakıt tüketimi için gerekli olan ısı da bu diye biliyordum.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
337
Tepki puanı
99
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Hocam anormal durum şu gibi geldi bana. Hala emin değilim aslında. Ben çok fazla dizel araç kullanmadım.

Önceki aracım Astra J Benzinli atmosferik motordu. 2-3km sonra 90 a gelirdi hararet ve hiç dalgalanma yapmaz sabit kalırdı.

Bu araç dizel. Uzun yıllar önce Corsa 1.3 dizel kullandım ama o sürüşlerden çok hatırladığım veriler yok kafamda.

Bu araçta hararet dalgalanıyor. Bu dalgalanma neden kaynaklanıyor onu anlamaya çalışıyorum. Çok sıkıştırmadığım zaman 80 i az bir zorlarsam 85 i gördüm gece sürüşünde. Belki biraz daha gezinti yapsam 90 a gelirdi ancak sanki uzun yolda bile gerçekleşen o dalgalanma beni bu şüpheye itti. Aracın motor bu kadar çabuk soğur mu 10 derece de olsa? Rüzgar olsa da 35 derecedeki rüzgar motoru soğutur mu anlamıyorum?

Motor ısısının 90 derece olması gerekiyor diye biliyordum. En iyi yakıt tüketimi için gerekli olan ısı da bu diye biliyordum.

anladım.
bende şu an astra j 1.6 atmosferik lpg li var. dediğiniz gibi 2-3 km içinde 90 dereceye geliyor ve orda çakılıyor. kesinlikle hareket etmiyor. stop edip 2 saat sonra baktığımda bile 60-70 lerde oluyor hararet.

bundan önceki aracım astra h 1.3 dizeldi. o araç şimdiki aracıma göre 90 dereceye daha geç ulaşırdı. hararet göstergesi yoktu dijital göstergeden baktığımda 90-95 arasında hatta sıkıştırdığımda veya rampalarda 98-99 lara yükselirdi.

her motorun kendine has ısınma-soğuma karakteri vardır. ama sizin motoru bilemeyecem. belki fan devreye giriyor ve ısıyı düşürüyordur. fan kademelerinin kaçta açıldığını bi araştırın aracınız için.

ani sıcaklık dalgalanmalarında genellikle termostattan şüphelenilir ama aşırı dalgalanma söz konusu ise. örneğin 90 dan 60a gibi.

şüpheleniyorsanız termostattan şüphelenin bence.
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
anladım.
bende şu an astra j 1.6 atmosferik lpg li var. dediğiniz gibi 2-3 km içinde 90 dereceye geliyor ve orda çakılıyor. kesinlikle hareket etmiyor. stop edip 2 saat sonra baktığımda bile 60-70 lerde oluyor hararet.

bundan önceki aracım astra h 1.3 dizeldi. o araç şimdiki aracıma göre 90 dereceye daha geç ulaşırdı. hararet göstergesi yoktu dijital göstergeden baktığımda 90-95 arasında hatta sıkıştırdığımda veya rampalarda 98-99 lara yükselirdi.

her motorun kendine has ısınma-soğuma karakteri vardır. ama sizin motoru bilemeyecem. belki fan devreye giriyor ve ısıyı düşürüyordur. fan kademelerinin kaçta açıldığını bi araştırın aracınız için.

ani sıcaklık dalgalanmalarında genellikle termostattan şüphelenilir ama aşırı dalgalanma söz konusu ise. örneğin 90 dan 60a gibi.

şüpheleniyorsanız termostattan şüphelenin bence.

İşte ben de aslında bunu merak ediyorum. Motor kodumuz b16dth sanırım. Bu motorun karakteristiği için acaba normal mi? Bunu öğrenmem şart. Servisteki adamların bu konuda hiç bilgileri yok açıkcası. Arıyorum saçma sapan cevaplar. En iyi kullananlar bilir sanırım.
 

soulitude

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
56
Tepki puanı
5
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Hocam anormal durum şu gibi geldi bana. Hala emin değilim aslında. Ben çok fazla dizel araç kullanmadım.

Önceki aracım Astra J Benzinli atmosferik motordu. 2-3km sonra 90 a gelirdi hararet ve hiç dalgalanma yapmaz sabit kalırdı.

Bu araç dizel. Uzun yıllar önce Corsa 1.3 dizel kullandım ama o sürüşlerden çok hatırladığım veriler yok kafamda.

Bu araçta hararet dalgalanıyor. Bu dalgalanma neden kaynaklanıyor onu anlamaya çalışıyorum. Çok sıkıştırmadığım zaman 80 i az bir zorlarsam 85 i gördüm gece sürüşünde. Belki biraz daha gezinti yapsam 90 a gelirdi ancak sanki uzun yolda bile gerçekleşen o dalgalanma beni bu şüpheye itti. Aracın motor bu kadar çabuk soğur mu 10 derece de olsa? Rüzgar olsa da 35 derecedeki rüzgar motoru soğutur mu anlamıyorum?

Motor ısısının 90 derece olması gerekiyor diye biliyordum. En iyi yakıt tüketimi için gerekli olan ısı da bu diye biliyordum.

Bende de Astra J var, benzinli, emin olun bu araçta da hararet dalgalanıyor. Tek farkı 90'ın altına inmiyor :). Gösterge 90'ın üzerine çıkmıyor ama aracın Ecu'suna bağlandığınızda hararetin 90 ile 115 arasında gezinip durduğunu görebilirdiniz. Belli bir seviyeden sonra 90'ın üzerine çıkıyor gösterge. Dizel daha soğuk çalışıyor, ben de sizin durumunuzda pek anormallik olduğunu sanmıyorum ama aynı aracı kullanan arkadaşlar daha iyi bilecektir.

-- Bu arada konu dışı, aracın performansından memnun musunuz? Benzinliye göre artısı eksisi ne sizce? Ben de Astra dizel almayı düşünüyorum, aynı motor.
 
Son düzenleme:

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bende de Astra J var, benzinli, emin olun bu araçta da hararet dalgalanıyor. Tek farkı 90'ın altına inmiyor :). Gösterge 90'ın üzerine çıkmıyor ama aracın Ecu'suna bağlandığınızda hararetin 90 ile 115 arasında gezinip durduğunu görebilirdiniz. Belli bir seviyeden sonra 90'ın üzerine çıkıyor gösterge. Dizel daha soğuk çalışıyor, ben de sizin durumunuzda pek anormallik olduğunu sanmıyorum ama aynı aracı kullanan arkadaşlar daha iyi bilecektir.

-- Bu arada konu dışı, aracın performansından memnun musunuz? Benzinliye göre artısı eksisi ne sizce? Ben de Astra dizel almayı düşünüyorum, aynı motor.

Bir sorun var gibi. Şimdi 10 km şehir içi dışı gibi karışık trafikte 35 derece hava sıcaklığında Maksimum 70-75 derece olması anormal gibi görünüyor. Ya söylediğiniz gibi gerçek motor sıcaklığı farklı bu durumda ölçüyü yapan kısım bozuk sanırım. Ya da gerçekten motor sıcaklığı 70-75 derece ki bu bir problem. Motor gerçekten performanslı, bu motora daha fazla zarar vermemek adına bir an önce problemi tespit etmem gerekiyor.
 

soulitude

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
56
Tepki puanı
5
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Aracın fanı sürekli çalışıyor mu? Termostat arızası da olabilir ki Opel'in klasikleşmiş sorunlarından, daha 1 hafta önce termostatı değiştirdim ben de.
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Aracın fanı sürekli çalışıyor mu? Termostat arızası da olabilir ki Opel'in klasikleşmiş sorunlarından, daha 1 hafta önce termostatı değiştirdim ben de.

Aslına bakarsanız Astra J de bende bir kere termostat değiştirdim. Marşa basar basmaz fan çalışırdı. Ancak bu araç tarafından bilgi ekranı aracılığı ile servis uyarısı vermişti. Zafira da herhangi bir bilgi ekranında bilgi yok. Ancak ben 35 derece hava sıcaklığında motorun ortalama 75 c ile çalışması bana biraz şüpheli geldi.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
337
Tepki puanı
99
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Bende de Astra J var, benzinli, emin olun bu araçta da hararet dalgalanıyor. Tek farkı 90'ın altına inmiyor :). Gösterge 90'ın üzerine çıkmıyor ama aracın Ecu'suna bağlandığınızda hararetin 90 ile 115 arasında gezinip durduğunu görebilirdiniz. Belli bir seviyeden sonra 90'ın üzerine çıkıyor gösterge. Dizel daha soğuk çalışıyor, ben de sizin durumunuzda pek anormallik olduğunu sanmıyorum ama aynı aracı kullanan arkadaşlar daha iyi bilecektir.

-- Bu arada konu dışı, aracın performansından memnun musunuz? Benzinliye göre artısı eksisi ne sizce? Ben de Astra dizel almayı düşünüyorum, aynı motor.

Hocam siz bilgisayara bagladiginizda 90-115 arasinda dalgalandigini soylemissiniz.
Oysaki hararet gostergesi 90 in uzerine ciktigini gormedim ben hic. Neden 115 olan ısı gostergeye yansimiyor. Bu durum cok sakıncalı bir durum bence. Ben de aracimin hararerinin 90 oldugunu dusunmuyorum bazen. 90 derecede iken sıkıştirdigimda bile bir milim oynamiyor gosterge.
 
Üst