astra 1.3 cdti (kendinizi kandırmayın beyler)

abay_vip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2010
Mesajlar
104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
astraların farklarıı yakıt sistemindeki basınçın arttırılması ve değişgen geometrili turbo kullanılması diğer blok üst kapak subaplar aynı benim bildiğim kadaryla...
astralarla ilgili olarak çoğu kişide şikayetler dduyuluyor ve bazı araçlarla karşılaştırılıyor.bence verdiğin para fayda ilişkisi olarak astra cdtı çok iyi.
motor seçimi bakım masrafları kullanım ömrü ve insan hatalarını en iyi derecede absorde edebilicek tipte bir motor.eğer bu motorun karakterisliğine uygun kullanımında ise mükemmel.abartmıyorum megane 1.6 benzinli ile periyodik genel bakıma girdiğmiz zaman 4 tane filtre ve yağ olarak astra cdtı daha ucuza çıkıyor. megane 1.6 veya cruze ile bizzat denemişliğim var rampalarda dikiz aynamdan bakıyorum onlara. şehir içinde izmit için konuşuyorum 740 km şehir içi yol yapıyorum 1 depoyla .benim işimi görüşüyor ve tatmin ediyor kalite ve hala güncel görüntüsüyle...
aynı araçtan bende de var bir depo ile sadece şehir içi 850 km gördum.sehir dışı 1 depo kaç km yapıyorsun? bende 1150 km bır depo ıle.
 

abay_vip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2010
Mesajlar
104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar ben de opel astra 2007 1.3 kullanıcısıyım ve son derece memnunum.Aracın hakkını yemeğin bence.Bundan öncekı aracım 2004 hyundai accentti,buna bınınce mercedese bınmıs gıbı oldum.Kalkışta gercekten araba bıraz agır kalıyor ama araba 2000 deviri bulunca harika bır sekılde ıvme kazanıyor ve koltuğa yapıştırıyor sizi.Tek sıkayetım parçası çok pahalı,2 aydır porya sorunu yaşıyorum servıste 800 tl ıstedıler işçilik hariç paraya kıyamadım,bınmeye devam edıyorum.yan sanayı de 18o buldum parça.daha kararsısım .onun dışında süper harıka bır araç,hem ekonomık hem de uzun yolda çok rahat.gıderken yolun bıtmesını ıstemıyorsun.
 

ED41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
auto show un testini bir çok defa okudum...
evet haklısnız turbo boşluğu ve bundan kaynaklanan alt devirlerde hantallık var.bu sizin için bir problem olabilir ama benim için sorun yok...yani demek istediğim kişiden kişiye değişiyor değelendirmeler sizin görüşünüzede saygılyım.ayrıca 100.000km testlerinde esas amaç motorun dayanıklılığı ve problemsizliği bunun yanısıra aracın diğer aksamlarının(fren yol tutuş direksiyon)gibi mekaniklerinin nekadar hırpalandığı ve güveninirliğidir.bana göre en iyi araba en az yakan arabadır.şu anda piyasada bakım masrafları vergisi yakıt tüketimi ve kalite yol tutuş ve diğer dinamikleriyle en iyilerindendir...ama tabiki kesinlikle çok iyi demiyorum poblemleriillaki vardır...ben böyle düşünüyorum
 

ED41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
850 km şehir içi çok iyi bir değer...açıkcası 2 günde bir izmit sapanca arasında otobanda 170-180 km hızlarda gidip geliyorum izmiit deki evden merkezden bazen okula çıkıyorum 14 km dimdik bir rapma ve hem şehir içi kısa mesafe ortalama hızım genede 28 km:)en iyi değerim 800 şehir içi...şehir dışı 980 oda 130 km 150 öyle hızlarım ama cruise controlü taktırdımmı ozaman rekor kırmaya başlarım:))astraların parçası çok pahalı değil aslında özel servisten veya opel parçacısından poryayı temin edebilirsiniz.yan sanayide alabilirsinz
 

onursur1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yaklaşık 15 küsür farklı araç kullandım, gerçekten abartmıyorum en rahatsız sürücü koltuğu astra'da. en rahatını merak edenlere, jeepleri saymıyorum, fiat doblo :D

valla ankarada doblo kullanıyodum...ondan sonra memlekete gelip astranın koltuğuna geçince içeri gömülüyodum... ferrari havası veriyodu... yere yapışık gidiyo gibi oluyodum.... yüksek arabalar güven vermiyo bana nedense... :D
 

simurg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
448
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opelim net ailesi olarak hepimizin Opel sevgisi tartışılmaz, hepimiz bir şekilde Opel araçlar kullandık ve bu araçlarımızı çok sevdik, hâlihazırda birçok kişi Opel kullanıyor ve arabasına büyük bir tutku ile bağlı. Ancak bu sevgi ve tutku bazı gerçekleri görmezden gelmememiz için bir neden değil. Eğer Opel motor seçimi karoser seçimi aracın genel özellikleri gibi konularda kullanıcıdan eksi not alıyorsa bu eleştirileri sesli bir şekilde Opel’e duyurmak gerekiyor, şu an Opel’in 1,3 CDTI motor ile ilgili çok iyi geribildirimler aldığına inanmıyorum bu motoru bir şekilde revize edeceklerdir. Ancak esas sorun Opel Türkiye’yi bu konuda uyarmak ve memnuniyetsizliği dile getirmek. Bence genelde kandırılıyoruz vergi avantajı falan deyip donanımsız güçsüz araçlara biniyoruz. Esas amaç karı yüksek tutmak ve donanımsız güçsüz araçları donanımlı fiatla satmak. Bunun değişmesi lazım işte.

Opel’in son dönem çıkardığı birçok aracını bizzat kullanan biri olarak Astra’daki 1,3 CDTI motor ile İnsignia’da kullanılan 1,6 atmosferik motorun bu araçları için kesinlikle uygun olmadığını düşünüyorum. Bir zamanlar kimsenin dönüp bakmadığı Hyundai’nin 1,5 litrelik dizel motoru 110 HP güç üretirken ve bu motoru Getz’e dahi takarken Opel’in 1,3 motorla nereye varacağını bilemiyorum. Allahtan 1,3 CDTI motoru İnsignia’ya falan takmadılarJ

1,3 motorla ilgili Ankara’da sık sık taksiye bindiğim için taksicilerle yaptığım sohbetlerde bu dizel motorun özellikle şehir içinde güç ve tüketim konusunda beklentileri kesinlikle karşılamadığını çok sık duyuyorum. Zaten elinde dizel Albea olan taksiciler birer birer satıyorlar araçlarını. Ankara’da en çok kullanılan dizeller Hyundai Accent, Ford Focus, Renault Megane ve tek tük kalan Fiat Albea’dır. Özellikle Accent’in hızlanma ve tüketim değerlerinin çok iyi olduğunu söylüyorlar. Yani arkadaşlar benim görüşüm artık Opel’in rakiplerinin hiçbiri 1300 cc gücünde dizel motorlarla uğraşmıyor Opel madem kabuk değiştiriyor bunu göstermeli yeni Astra’ya da 1,3 CDTI taktığı an o tasarım harikası Astra’nın bittiği an olur bence. Koskoca GM bir dizel motor geliştiremiyorsa kapatsın dükkanı varsın gitsin. Hyundai bile 2,0 litre dizele yakında 200 HP güç ürettirecek hale geldi, Opel hala 90 HP ile yoluna devam etsin bakalım.
 

ED41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kesinlikle opel sevgimiz tartışılamaz ama bu sevgide gerçeklerin önüne geçemez dediğiniz doğru
kıyaslamalarda katılıyorum diğer markaların motor özellikleri gerçekten çekici...aynı zamanda şunuda unutmamak gerekir 1.3 motoru 2005 yılından beri astrada kullanıyorlar 5 seneden beri bu gm nin şikayetlere hiçmi duyarlılığı yoktuki hala üretilen astra h classic lerde de 1.3 motoru kullanıyorlar ve yeni astra j lerde kullanmaya devam edicekler!!!
gerçekten bir bildikleri vardır diye söyleyip kestirip atmak istemiyorum açıkcası bende çok merak ediyorum.bahsettiğiniz gibi taksicilerde durum çok farklı istanbulda albea kaynıyor ve çok memnunlar ve bizzat 586.000 km de taksiye bindim beşiktaş iskelesinden direk km ye odaklandım ve takisiciyle konuştmamda dcı lerin çok enjeötör problemi çıkardıınu söylemişti.getz ve era da crdi hyundai motorları 1.5 ler için kouşuyorum yakıt sistemi vidasına kadar cdtı larla aynı(bosh)kuzen enjektör pompa ustası ordan biliyorum ve bir çok cdrı takside gördüm 500 bini devirmiş dükkanda.dcı cdtı ve crdı motorların enjektör sistemlerinddeki arızalar daha ucuza çözüm buluyor hatta en ucuzu ppiyasada cdtı lar...ama gelelim tdcı lara simensin geliştirdiği yakıt sistemlerinde bozulan enjektör çöpe atılıyor veya içi değiştiriliyor ve çok masraflı gerçekten.ama kaliteden vazgeçmemek için astraya binmeye biraz mecbur hissediyorm:)cdtı motorlar diğer kıyasladığımız araçlar kadar yaksada ama genede gitmesede:)genede yüksek devirlerde tatminkar:)açkcası enjektör ve pompa ustası olan kuzene araba alıcam bi bak dediğim araçlardan megane-focus-i30-astra bunlardan astrayı al diğerlerine hiç bakma demişti ki adam yaşıım kadar bu saydığımız arabaların motorlarını toplamıştır
aa bu arada hyundai fabrikasi bizim izmitte ve komşumuz orda çalışan bir mühendis.bana dediği i 20 ile clio ve corsaları bitircez piyasdan diyodu:)))
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
evet opel sevgimiz tartışılmaz..iç mekan kalitesi dışının cazibesi derken motoru unutuyoruz.. o da herşey değil deyip geçiyoruz...bugün izmirde bornovadaki renault bayiine gittim...fluance ları inceledim biraz...iç mekan görünüm ve plastik kalitesi bana göre facia..1975 yılından beri reno binerim hala bir dizel meganımız var ama bu araçtaki iç dizayn ve koltuk yapısı megandan da kötü..kapı kolları yine öyle.. ama gel gelelim motor öyle değil..1.5 akıcı bir dizel..gücüde torku da yerinde..yokuşta falan "biraz bekle ,toparlanayım" demiyor bizim 1.3 gibi....eksiğimiz daha güçlü,daha hacimli bir dizel...
 

ED41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
reno gerçekten motorlar konusunda artık daha başarılı...dcı lerin en iyi tarafı turbo boşluğunu hissetmek güç gerçekten adamlar devir bandıını iyi ayarlamışlar...9 yaşında birde cliomuz var 1.4 16v hb rxt gerçekten çekiş mükemmel 1.6 ların baş belası ve problemsiz ama ön takım ve iç mekan olarak problemli
 

terkene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2010
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
desem ki; bundan sonra astra'larda iki tip diesel motor kullanılacak.
birincisi: eski 1,3 ler
ikincisi: yeni 1,6 cdti ler.
fiat farkı da: 3000 tl olacak.
hangisini alırdınız?

bir şeylerini beğenip,35-40 bin liraya aldık diye; GM'un her yaptığını doğru kabul etmek, oy verdik diye yakıtın fiyatının 5 tl yapılmasını doğru bulmaya benziyor...
 
Son düzenleme:
Üst