Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Yaklasik 1 ay once 2. El olarak aldigim 29.000 km deki 1.4 turbo 140 beygirlik aracimda bugun itibariyle ilk sorunumuzla tanistik. Ancak aracin gecmisini derinlemesine arastirdigimda ilginc detaylara rastladim.

Bugun seyir halinde iken motor ariza isigi yandi, su soldaki sari isaret...Duzenli olarak Yetkili servise girdiginden yine oraya goturdum. Aracta herhangi bir cekis sorunu ya da baskaca bir sorun da yoktu. Bilg.a baglandiginda hava akismetre(debimetre) arizasi verdi ve yaklasik 325+ 50 tl iscilikle degiseceklerini belirttiler. Arac 2010 ekim trafige cikisli ve garantisi de dolmus durumda. Garantisi uzatilmamis.

Ancak tum servis islem dokumunu aldigimda 27.000 kmdeykenki 30bin bakiminda debimetrenin garantiden degistigini gordum. Ve uzerinden 2000 km gectiginde ayni arizayi vermesi beni dusundurdu. Bazi uzman arkadaslardan edindigim bilgiye gore enjeksyon beyni ve motor tesisati dahil tum aksamda ya da birinde sorun olabilecegini ifade ettiler.

Asil sorun, hani alman arabasi dedigimiz guven duygusu bir miktar bende sarsildiysa da seri uretim her marka aracta olabileceginin de farkindaim. Ama sans faktoru bu olsa gerek. Yani 27 bin km boyunca oldukca ciddi bir ariza vermis aracin debimetresinin yeniden arizalanmasi... Muhtemelen degistiginde kisa sure sonra yine ariza verecek gibi...

simdi sizlerden ricam konu hakkinda goruslerinizi bildirmenizdir. Benzer hikayeler nasil sonuclanmis gibi.... Aracin garantisi bitmesine karsin bir uretim hatasi ise beni nasil bir surec bekliyor? Garantiden bir tur motor, parca hatta arac degisimi gibi bir secenek olasi midir?

Aracla ilgili birkac bilgi daha ekleyeyim. Arac hasarsiz, boya degisen yok, temiz kullanilmis, ilk sahibinden satilik aldim, lpg yok, genel olarak cekis sarfiyat degerleri normal....

Tesekkurler
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

Bence hemen işi bilen bir avukattan yardım alın. Servis bakımları yapılan aracın garanti süresi bitse bile fabrikasyon hatalarının karşılanması gerekli. Şimdi su yok uyarısı malum. Garanti bittikten sonra bunun ücretini mi isteyecekler. Ya da manifolt sorunu yaşayandan manifoldun ücretini. Böyle bir olay yok. Firma nasıl bize garanti veriyorsa hatalı sorunlu olan parçayı üreten tedarikçide ürünü için opel e garanti veriyor. Yani opel in sırtına saran bir durum yok. Ama hem bize hem tedarikçiye saracaksa ayrı konu.
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

eketen link' Alıntı:
Bence hemen işi bilen bir avukattan yardım alın. Servis bakımları yapılan aracın garanti süresi bitse bile fabrikasyon hatalarının karşılanması gerekli. Şimdi su yok uyarısı malum. Garanti bittikten sonra bunun ücretini mi isteyecekler. Ya da manifolt sorunu yaşayandan manifoldun ücretini. Böyle bir olay yok. Firma nasıl bize garanti veriyorsa hatalı sorunlu olan parçayı üreten tedarikçide ürünü için opel e garanti veriyor. Yani opel in sırtına saran bir durum yok. Ama hem bize hem tedarikçiye saracaksa ayrı konu.

Avukat konusunda sizi anlıyorum. Ve malum türkiyede bu işler hep böyle...

Klasik, servise gidilir, sorun çözüldü denir, çözülmez bidaha gidilir, bizde sorun yok denir, işte arıza yokki denir, firma bunları ödemez denir, denir de denir...

Ve uğraşır durursunuz. Hukuk devleti olmadığımız için bunlar yıllaaardır süre gelir... Ama napalım, horona giren terlermiş...

Sizinle aynı firkirde olmakla beraber yorumunuz için teşekkür ederim.

Ancak servisle uğraşma telaşesi bir yana sorunun niteliği hakkında da yorumları bekliyorum.

Selamlar
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

Bu arada soruma bir ilave...

Yakıt kaynaklı bir arıza olabilir mi? Depoyu dün fullemiştim. Bir önceki depoyu PO'dan, dünkünü ise shellden almıştım...

Yani yakıt kalitesi, yanma ve ateşleme problemi (ateşleme kütüğü denen parçanın etkilenmesi), enjeksiyonların bu sebeple hatalı olması veya debimetreye hata verdirmesi mümkün mü?

Selam
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

Manifold sorunu yaşayan 1.4t leri görmüşsünüzdür forumda. Maalesef bu manifold sorunu 1.4t lerin fabrikasyon ciddi hatalarından. Bizde de anlaşılmasa bile turbo by-pass valfi denen dump valve hatası var. Aslında değişimlerde revize edilmiş yeni parçanın gelmesi gerekli. Ama fren disklerinde olduğu gibi eski hatalı parçayı takanlarda var demekki. Yakıttan kaynaklı olacağını hiç sanmıyorum. Ama siz yakıtı aldığınız yere gidin örneğinizi alın. Eğerki yakıttan kaynaklı bir sorun çıkarsa bu seferde yakıtı aldığınız firma zararınızı karşılamak zorunda.
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

Arkadaşlar,

Konunun başında yazdıklarıma ilave olarak sormak istediklerim, paylaşmak istediklerim var.

Konuyu çevreme aktarınca türlü türlü hikayeler de duymak mümkün.

Başka marka araçları olan arkadaşlarımda da benzer arıza ışığı yanması problemi olmuş. Söz gelimi micrası olan bir arkadaşımın da aynı motor arıza ışığı yanmış ve servise gitmiş. Oksijen sensörü arızası vermiş. Sensöz değişmiş ve daha sonra tekrar yanmış.

Ne derece doğru bilemiyorum ama depoyu çeyreğin altına indirmeyiniz, depodaki pislik vs. ile yanma doğru sağlanamadığı için sensör arıza veriyor. Bundan böyle depoyu ışığı yaktırmadan doldurun sorun olmaz demişler. Son arızasında da parça değişmeden arızayı silmişler ve depoyu bahsedildiği gibi hiç düşürmemiş ve 6 aydır herhangi bir arıza ışığı da yanmamış.

Oksijen sensörü bizdeki hava akış metre/debimetre midir?

kalitesiz yakıt veya depodaki pislik bu soruna sebep olabilir mi?

Konuda da yazmıştım; aracı yeni aldığım için depoda ışığı yaktıracak derecede depoyu boşaltıp benzin alıyordum.

Son depoda 53.5 litre benzin almıştım. Malum depo 56 litre....
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

Görüşlerinizi bekliyorum...

Güncel
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

Az önce servisten aradılar ve debimetrenin garantiden değişeceğini bildirdiler.

Buradan yazdığım sorulara da yanıt bulmaya çalışacağım. Başka bir rahatsızlık mı var kontrol edilmesini isteyeceğim.

Sonuçları buradan paylaşacağım ancak sorularım kapsamında yanıtlarınızı bekliyorum. Oldukça az sayıda cevap aldım.

Herkese teşekkürler
 

REİS38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
4,137
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

2.000 KM önce garantiden değişmiş bir parçayı servis zaten değiştirmek zorunda daha büyük sıkıntılar çıkmaması dileğiyle bahsedilen parça sıfır olarak takılsa bile sorunlu olabiliyor sorunun çözümü hakkında bilgilendirmenizi bekliyorum
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra j debimetre veya enjeksiyon beyni, motor tesisati

REİS38 link' Alıntı:
2.000 KM önce garantiden değişmiş bir parçayı servis zaten değiştirmek zorunda daha büyük sıkıntılar çıkmaması dileğiyle bahsedilen parça sıfır olarak takılsa bile sorunlu olabiliyor sorunun çözümü hakkında bilgilendirmenizi bekliyorum

Sabah servise gittim ve konuyu en başından anlattım. Geçtiğimiz cumts günü arıza ışığının yandığını ve bilg.a bağlandığında debimetre arızası verdiğini söyledim vs. vs.

Sorunun başkaca bir sebeple mi olduğunu da sordum.

Araç bu sabah tekrar bağlandı bilgisayara ve herhangi bir sorun, hayıt yok idi. Dediğim gibi cumts den beri, arıza ışığını söndürmelerinden beri tekrar yanmamıştı. Yaklaşık 300 km bir yol yapmıştım. İlk etapta sorun yok ki niye değiştirelim vari konuştularsa da ısrarcı idim. Tekrar yaacak korkusu ile mi dolaşayım deim, dün de aradınız ve geldim diyerek en azından değiştirin dedim ve değiştiler. Opel türkiyeye şikayet ve hukuki yollardan da biraz bahsetmek durumunda kaldım.

Daha sonra opelcard ile geçmişine daha doğrusu güncellemelere baktılar ve 2ya da 3  farklı güncelleme yapılmış. Kodlarını almadım ama genel anlamda yazılım ile ilgili güncellemeler idi.

Manifoldtan bahsettim ancak yaptıkları kontrollerde herhangi bir soruna rastalamadılar. Belkide değişen parça da sorunlu idi diye eklediler.
Debimetre arıza kodunu aklımda tuttum ve forumdan da gördüğüm üzere p1101 isimli, debimetre arıza kodu idi.

Ben tekrar yanarsa ne yapacağız dediğimde oldukça anormal bir durum ancak yaparsa çok daha kapsamlı bir inceleme yapacaklarını belirttiler. Bu sorunun sebeplerinden birinin kalitesiz yakıt olabileceğini de belirttiler. Zira aracı bırakmam gerektiğini de belirttiler ancak aracın çekişi de dahil zaten bir sorun olmadığını ve araçsız da kalmamak adına şimdilik ayrıldım.

Sonuç olarak 30binine gelmemiş aracımda 2 kez debimetre değişmiş oldu ve umarım bir daha bir sorun olmaz.

Herne kadar ilk başta çamura yatma eğilimleri olsa da değişim yaptıkları için teşekkür ettim ve ayrıldım.

thnxx
 
Üst