Astra j enjeksiyon beyni ve debimetre

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Yaklasik 1 ay once 2. El olarak aldigim 29.000 km deki 1.4 turbo 140 beygirlik aracimda bugun itibariyle ilk sorunumuzla tanistik. Ancak aracin gecmisini derinlemesine arastirdigimda ilginc detaylara rastladim.

Bugun seyir halinde iken motor ariza isigi yandi, su soldaki sari isaret...Duzenli olarak Yetkili servise girdiginden yine oraya goturdum. Aracta herhangi bir cekis sorunu ya da baskaca bir sorun da yoktu. Bilg.a baglandiginda hava akismetre(debimetre) arizasi verdi ve yaklasik 325+ 50 tl iscilikle degiseceklerini belirttiler. Arac 2010 ekim trafige cikisli ve garantisi de dolmus durumda. Garantisi uzatilmamis.

Ancak tum servis islem dokumunu aldigimda 27.000 kmdeykenki 30bin bakiminda debimetrenin garantiden degistigini gordum. Ve uzerinden 2000 km gectiginde ayni arizayi vermesi beni dusundurdu. Bazi uzman arkadaslardan edindigim bilgiye gore enjeksyon beyni ve motor tesisati dahil tum aksamda ya da birinde sorun olabilecegini ifade ettiler.

Asil sorun, hani alman arabasi dedigimiz guven duygusu bir miktar bende sarsildiysa da seri uretim her marka aracta olabileceginin de farkindaim. Ama sans faktoru bu olsa gerek. Yani 27 bin km boyunca oldukca ciddi bir ariza vermis aracin debimetresinin yeniden arizalanmasi... Muhtemelen degistiginde kisa sure sonra yine ariza verecek gibi...

simdi sizlerden ricam konu hakkinda goruslerinizi bildirmenizdir. Benzer hikayeler nasil sonuclanmis gibi.... Aracin garantisi bitmesine karsin bir uretim hatasi ise beni nasil bir surec bekliyor? Garantiden bir tur motor, parca hatta arac degisimi gibi bir secenek olasi midir?

Aracla ilgili birkac bilgi daha ekleyeyim. Arac hasarsiz, boya degisen yok, temiz kullanilmis, ilk sahibinden satilik aldim, lpg yok, genel olarak cekis sarfiyat degerleri normal....

Tesekkurler
 

izm35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
turbo benzinli araçlar henüz çok yeni kullanan yaşayan gözlemleyen pek yok, opelx.com diye bir site var birde oraya bak diyeceğim ama çok kendini bilmez insanlar var dikkatli ol...
 

nerhal61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
turbo benzinli araçlar henüz çok yeni kullanan yaşayan gözlemleyen pek yok, opelx.com diye bir site var birde oraya bak diyeceğim ama çok kendini bilmez insanlar var dikkatli ol...

o sitede değil ancak başka bir dorumda oldukça detaylıca tartışılmış ama biraz da bilgi kirliliği var.

Sormak istediğim bir şey de, başka marka araç kullanıcılarının da malum sensörler yüzünden arıza vermiş ve deponun çeyrek altında sürekli kullanılmasına bağlı olarak sensör arıza vermiş ve arzıanın silinmesini takiben buna dikkat edilmiş ve bir daha arıza oluşmamış...


Belki bu kronik parça arızasının dışında bir örnek ama bu da olabilir mi....

teşekkürler
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Sorun sadece ışık mıdır? Performans kaybı, çok yakma, sirkeleme, tekleme vs. vs mevcut mu?
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Hocam bildiğim kadarıyla yetkili serviste değişen parçanın da 1 yıl garantisi oluyor, bu 1 yıllık süre dolmadıysa aynı parça için yeniden ücret istenmemesi beklenir.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Hocam bildiğim kadarıyla yetkili serviste değişen parçanın da 1 yıl garantisi oluyor, bu 1 yıllık süre dolmadıysa aynı parça için yeniden ücret istenmemesi beklenir.

Daha önceki parça 2 senelik standart garantiden değiştiği için, üzerine ekstra 1 yıl garanti olmuyor, gene 2 senenin içinde dahildir.

Ücreti ile taktırırsa parçayı dediğiniz gibi 1 senedir.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
turbo benzinli araçlar henüz çok yeni kullanan yaşayan gözlemleyen pek yok, opelx.com diye bir site var birde oraya bak diyeceğim ama çok kendini bilmez insanlar var dikkatli ol...

öncelikle merhaba, polemik çıksın istemiyorum, ancak bir kaç gün önce uzaklaştırılmış olmanız haklı dahi olsanız kendilerini savunma imkanı olmayan arkadaşlara bu şekilde hakaret hakkını size vermez, orada da burada da çok değerli insanlar var... Üslubunuzu sizin gibi bir eğitim kurumunda çalışan beyefendiye yakıştıramadım. Hem bu forumda hemde diğer forumda hatta bundan başka diğer 3 adet forumuna da üyeyim ki çoğu arkadaş bu şekilde bu forumlarda... opelx de de nick im astraopc, occ de de astraopc o yüzden opel caiması küçüktür herkes herşeyi görüyor...

saygılarımla
 
Son düzenleme:

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Güncel...

Bilgisi olan yok mu arkadaşlar?

Öncelikle debimetreyi servisten değiştirin. Araç başından beri sizde değil bir önceki sahibi dandik bir permans filtre kullanmış arıza verince orj. filtreyle değişim yapıp tekrar size satana kadar performans filtreyle kullanmış olabilir. Dandik filtreler toz tutmada başarısız olabiliyor yada yağını araca çektirebiliyor.

Yada sadece sonradan takılan debimetre üretim hatalıda olabilir şans sonuçta.

Diğer seçenekler çok masraflı ve araçtaki gerçekten debimetre arızasıysa araca da cebinize de yazık olacak.

Servisten değişim yapın 1 yıl garantisi var yine olursa gider yne sıfır debimetrenizi alır ondan sonra bu masraflı yöntemlere başvurursunuz.
 
Üst