Bir Opel Kullanıcısı Olarak

Opel Alacak Kişiye Evet Al Yada Alma Dersiniz

  • Evet Al Çünkü...

    Oy: 61 88.4%
  • Hayır Alma Aman Ha...

    Oy: 8 11.6%

  • Kullanılan toplam oy
    69

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Arabada hasar kaydı, km silme, kaza, boya falan yok ama doğal klima var. Çok büyük ihtimalle aracın tavanında bulunan bagaj demirlerinin dip kısmından tavan su almış gibi, oradan özellikle sağ arka kısma giren su bir iki yerde çürümeye neden olmuş. Taunus'un döşeme işlerini yapan arkadaş sağolsun, dükkanını kullanmama izin verdi. Dün kısa bir temizlik yapmıştım, bugün aracın arka koltuklarını, arka kapıların döşemelerini, bagaj kısmını komple söktüm, yarın sırada ön kapı döşemeleri, ön koltuklar, kısmen ön göğüs, taban halısı ve tavan döşemesi var. Paslı, çürük yerler onarılacak, eski sahibinin kafasına göre boyadığı bakalit aksamını orijinal rengine göre yeniden boyayacağım, kaporta ve boya onarımları bittikten sonra da aracı ağır ağır toplayacağım. Döşemeci arkadaş da eskiyen döşemelere el atacak. Bu arada sanayide sürünmeyi bayağı özlemişim :) :) :)

Abi sanırım o tavandan su alma durumu biraz kronik bir durum. Ben işi sağlama aldım o kapağı komple çıkardım ve o kısma önce japon a benzer bir yapıştırıcı ile komple geçtim sonra da üzerine şeffaf silikon ile takviye yaptım. Şimdilik akarı kokarı yok. Bakalım ileri de ne çıkar? Aslında bende düşündüm bu tavanı komple söktüreyim sonra içten bir güzel kaput yapıştırmada kullanılan malzeme ile geçeyim dedim. Ama işi bilen bir adam bulmam gerek tavan kaplaması için.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,513
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Kaportacı tavan raylarını bağlayan orijinal civatalar var dedi, rayları söküp altını temizledikten sonra, izolasyonu yapıp orijinal civataları kullanırsak bir daha sorun olmaz dedi.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Kaportacı tavan raylarını bağlayan orijinal civatalar var dedi, rayları söküp altını temizledikten sonra, izolasyonu yapıp orijinal civataları kullanırsak bir daha sorun olmaz dedi.

Abi bu tavan için ben normal bir silikon kullandım. Ama araç için olan bir ürün var mı? Yoksa yanlış mı yaptım?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,513
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Abi bu tavan için ben normal bir silikon kullandım. Ama araç için olan bir ürün var mı? Yoksa yanlış mı yaptım?

Silikon bilinenin aksine çok dayanıklı bir ürün değilmiş. Özellikle dıştan uygulanan silikon aşırı güneş karşısında ömrü bir sene kadarmış. Bana göre de öyle. Evlerin cam kenarlarına çektiğimiz silikonlar zamanla yerlerinden çıkmıyor mu? Ben kısmetse tavanı bugün sökmeyi planlıyorum, bağlantı şeklini görmediğim için net bir şey diyemiyorum. Belki bağlantı yeri ile kaporta arasına lastik bir conta konabilir, mesafe az ise hazır satılan sıvı contalardan veya mastiklerden faydalanırım.
 

Can_517

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Kendi tecrübem elektronik arızalar.

Ateşleme bobini
Otomatik klima kontrol modülü
Bilgi ekranı arızası
Sigorta paneli modül arızası, (merkezi kilit)
Yer yer ids arızası
Yer yer direksiyon kumanda iletişimsizlik
Yer yer hız sabitleyici arızası.

2006 model astra h gtc anlayacağınız motor mekanik hiç üzmedi ancak elektronik marka itibarını zedeledi.
 

Vectra ES

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2015
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İşte Opel Hikayem...( Araç 98 CD, Emekli Subaydan sıfır sahibinden alındı, 105.000 km de ve hiç kazası yok yani araç ne olduğu bilinmeyen bir araç değil...)

Kendi titizliğimden aracı alır almaz triger set olarak değiştirdim + sıvı, filtre bakımları, buji, sis lambaları, farlar, rot başları, lastikleri, ön düzen , arka düzen elden geçti, körükler, davlumbazlar, falan filan altından girdim üstünden çıktım aracın v.s....Tamam dedim şahane oldu şimdi binerim buna ama.....1 ay kadar sonra işler değişti;

Önce

1. Rolanti sorunu başladı..; boğaz kelebeği temizlendi, egr temizlendi, oksijen sensörü, ısı pompası değişti, katalizör dahil, komple egzost yaptırdım olmadı, sente ayarı yaptık olmadı, enjektörleri söktük temizledik olmadı, kurum temizliği yaptık olmadı... en son boğaz kelebeği üzerindeki rolanti sensörü ile potansiyometreyi değiştirdik sorun kalmadı tabi bunlar bir aydan fazla sürdü....

2. Durduk yere ekranımda arızalar belirlenmeye başladı; tüm balata, abs sensörünü değiştirdik, tesisatı elden geçirdik olmadı, olmadı... en sonunda araç ecu arızası yaptı araç anahtarı tanımıyor çalışmıyordu...araç 10 gün sanayide yattı sağdan soldan 4 tane çıkma ecu aldık tanıtamadık araca... en son 5. ecuda aracı çalıştırdık...bu seferde yedek anahtarımı tanımaz oldu yedek anahtarın cipi değiştirip yeniden kopya yaptık oldu....

3.Şükür dedim artık sorun kalmadı derken bu seferde su seviyesi uyarısı vermeye başladı, neyse 2 sensör değiştirdik onuda hallettim....

4. Sonra airback lambası yanmaya başladı...Koltuk altından durmadan arıza veriyordu, elektrikciye gidip gelmekten bıkınca tüm fişleri söktüm ve düz bağlayarak lehim yapıp izole ettim...

5. Oh ya aracı komple elden geçirdim, artık sıkıntı kalmadı derken bu seferde araç su eksiltmeye başladı...kaçağı bir türlü bulamadık...sıkıntıdan komple ahtapod dahil tüm boruları değiştirdim....olmadı, olmadı....ne altından su kaçağı var ne başka yerden.su buhar olup eksiliyordu...genleşme kabı ile kapağını da değiştirdim yine aynı....
En son LPG sistemini komple elden geçirdik borulara baktık sıkıntı yoktu....derken LPGnin termostat ından araç 85-90 civarı hararet yapınca ısınan suyun termostat içersinde genleşme yaptığını ve kenarından açılma yaparak buharlaştığını tespit ettim... LPG yeni olduğu için garantiden değiştirdim ama değiştirene kadar adamları zor ikna ettim bu sorunlarlada 3 ay mücadele ettim hergün su takviyesi ve bunun sıkıntı ve hararet yapma ihtimali ile araç kullanmanın tedirginliğini siz düşünün artık....

6. Aradan bir ay geçti.. aracın altında yağ damlaması gördüm... neyse dedik olur, karter keçesini değiştirdim sıkıntı kalmadı.

7. Hataydan tayin nedeni ile Vana yola çıktık...Araç yağ seviye uyarısı verdi, hadi dedim araç lpg li az da olsa yağ yakar dedim...1 lt yağ aldım ekledim uyarı kesildi...
Vana geldik yerleştik... artık yağ eksitme problemim baş göstermeye başlamıştı...
Suyuna bakıyorduk karışma yok...duman atma, kaçırma v.s yok...Birgün ailecek gezerken motordan tıkırtı gelmeye başladı ve araç stop etti...Bir kere daha marşa bastım araç çalışmadı tıkırtı da devam edince zorlamadım artık...Çoluk çocuk yolda kaldık...arkadaşı çağırdım sağ olsun geldi aldı aracı yol kenarında bıraktım...
Sabah çekiciye attım tavsiye üzerine bir ustaya gittik...usta marşa bastı tıkırtı devam edip araç çalışmayınca üst kapağı sökeceğim o zaman belli olur deyince aracı orda bıraktım...
usta ertesi gün aradı, contanın yandığını, sübapların v.s elden geçmesini uzunca bir liste anlattı...neyse sadete gel masraf ne kadar dedim abi parçalar dahil,işçilik kapakçı falan filan 1000 tl ye garantili yaparım dedi, tamam dedik yap...neyse iki gün sonra aracı gel al dedi..Usta harbiden ustamış hakkını yemiyeyim motoru komple elden geçirmiş aracın ilk defa rolantide milim oynamadan çalıştığını görünce parasını verdim teşekkür edip ayrıldım...

8. Oh motorda yaptık araçda motor ile sıkıntı kalmadı...
Havalar soğumaya başlayınca aracın kaloriferi ısıtmamaya başladı..Arkadaş Van soğuk radyotörcüye gittim sıkıntıyı anlattık...abi makinaya bağlayalım temizlik yapalım senin petek tıkanmış açılır dedi..iyi dedik bağla bakalım...neyse bağladı makinayı aracı çalıştırdı, yarım saat çalıştıkdan sonra makinası su eksiltmeye başladı su koydu devam etti bende kenarda bakıyorum saf gibi...yine su eksiltmeye başladı makinası, len dedim ne oluyor bu su nereye gider derken kapıyı açınca aracın içinin göl gibi su olduğunu gördüm....kalorifer peteği patlamış....
Ya dedim artık yeter ya bu kadarda olmaz dedim benzin döküp yakacaktım aracı artık...suyunu çektik,petek değişti, boruları v.s tabi buda 2 gün sürdü..aracı alır almaz sonax a götürdüm içinin suyunu çekip kuruttuk...

9. Şimdimi ne oldu...aynam çalışmıyor onu bırak sağ ön kapı ne içten ne dışardan açılmıyor...

Olay bu işte, artık sanayiye gidip gelmekten bıkkınlık geldi...Aile huzurum bozuldu hanım ile aram bozuldu valla...
Bu yorumları okuduktan sonra arabamdan korkar oldum :) inş. başıma böyle şeyler gelmez
 

hoca_45

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
9 Kas 2011
Mesajlar
335
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Bunca yıldır Opel Astra G, kısa bir süre Vectra B ile Vectra C sahibiydim.Şu anda Zafira B'm var.Onun haricinde bi dünya romen fransız ve uzakdoğu arabası kullandım.Bence kıyas götürmez bile.Kalite burdayım diyor resmen her anlamda.Şu anda tek sıkıntım lpg den dolayı kafasına göre yanan daha sonra kendiliğinden sönen arıza ışığı ... ;)
 

ewren2481

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Kurban kesmek lazim kan akitmak lazimki isimiz rast gitsin eskiler ole yapardi sifir sahin dogan alirlardi kapiya geldiginde koc kesilirdi simdi bu duygular anlam ve onemler kalmadi arac arizalari kazalar cogaldi ��
 
Üst