Buji Tırnak Aralığı ve Avans Ayarı Hakkında!

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, aracım 98 model astra F 1.4GL (tek nokta enjeksiyonlu, 60bg, x14nz motor kodlu.)

(http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/105217-nazar-degdi-patlama-sorunu.html) Belirttiğim linkteki maceramdan sonra (orada da anlattığım gibi) arabayı düzene soktuk. Ancak şu an benzinde eskisinden biraz daha kötü çalışıyor. Şöyle ki 5 saniyede bir gibi bir aralıkla kesiklik yapıp sarsılıyor. Ama giderken tekleme falan yok kesinlikle.

LPG'de ise gayet güzel. Onda da çok hafif var gibi sanki ama onu zaten eski halini bilen biri olarak tek ben anlayabilirim galiba. Şimdi, sorum şu:

Biz ustayla avans ayarı yapmıştık. Ama tüpte düzeltince benzinde biraz daha kötü oldu. Avansı biraz daha düşürmeli miyiz? Bunun teknik verileri var mı? Gerçi, usta da avans tabancasıyla ayarlamalar yaptı ama.

Bir de buji tırnak aralıkları ayarı nasıl olmalıdır? Bujiler, orijinal GM çift tırnak.
Son olarak da direkt boğaza yerleştirilen mikser, benzinde kötü çalışmasına sebep olmuş olabilir mi?

Şimdiden herkese teşekkürler...
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
avans için bişey diyemem fakat bujinin olması gereken tırnak aralığı servis manuelinde mutlaka yazar internettede vardır sonra bir sente çakısı yardımıyla gereken açıklığa getirilir fakat porseleni ayar yaparken zorlarsanız kırarsınız
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
lpgli araçta tek tırnak buji daha sağlıklıdır. muhtemelende 0.8 mm işinizi görür fakat motor koduna göre araştırmak lazım...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eğer ustan Xenon tabanca ile avansı ayarladı ise bundan sorun olacağını sanam işini biliyordur.Buji tırnakları ise arkadaşların dediği gibi 0,7-0.8mm dir ama sorunun ondan kaynaklanmasından daha çok MAp sensorundan veya enjektör kaynaklı olabilir benzinde daha çok dediğinize göre bunlara baktırın.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Herkese teşekkürler. Selim abi, evet benzinde asıl sıkıntı ama öyle giderken hızlanırken falan olan tekleme değil. Şimdi araç, benzinde gayet kolay ek marşta çalışıyor sonra rölantisi falan gayet normalken motor sarsılıp düzeliyor. Sanki nefesi kesiliyormuş gibi.
Benzinde gaz verirken geç algılıyor onu enjektörden yapıyor. Eskiden de benzinde kötüydü ama bu kadar değildi. Şimdi avansın biraz daha mı düşürülmesi lazım acaba
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Öncelikle şunu söyleyeyim. LPG araçlar da buji tırnakları kesin ayarlanması gerek. Çünkü o tırnaklar benzinli araçlara göre yapılıyor aynı dert bende de oldu hacı ustanın yanına gittim LPG ustasını aradı aralığın ne kadar olması gerek olduğunu öğrendi ayarladı sorun olmadı ama 10 000 km de bir bujinin değişmesi gerek çünkü LPG resmen canına okuyor.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
sizin arabanızda 0.6 ya kadar düşürebilirsiniz...
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Valla bıktırmaya başladı arkadaşlar. Tam topladık, ettik, yola girdi dedik. Tüpte falan rölantide gayet güzel çalışıyor. Ama bugün kullanmam gerekti. Tüpte biraz yol yaptıktan sonra bi yerde durdum. Gaz verdim boşta ilk bir iki saniye tepki vermedi. Yani hafif gaza dokunuyosunuz hemen algılamıyor da hafif sallanıp sonra algılıyor. Ama peşpeşe hızlı hızlı verdiğinizde ya da ilk gazlamanızda fazla yüklendiğinizde yapmıyor. Ama hafif dokunuşlarda sanki havayı mı fazla alıyor yoksa yine ateşlemede mi bi problem var gibi bu hareketi yapıyor. Benzinde zaten çalışması biraz daha kötü ama ne hikmetse ikisinde de giderken sıkıntı yok, teklemeler de bitti.

Ustaya avans ayarı için gitmiştim ama gayet normal dedi. Benzindeki pırpırlanma fazla dedi. Sonra o tüte yukarıda bahsettiğim olayı o da hissetti. İçeri oturup öyle gaz verdirdim ona da. Ateşlemeyle pek ilgili değil gibi dedi.

Yeni mikseri söküp kontrol edip tekrar takacağız, dedi. Benzin enjektörü falan kontrol edilecek dedi. Bakalım, iyice şaşırdım. Belki başkası bince problem göremez ama ben alışık olduğum için hemen anlıyorum.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Hakan işte opel araçlarda benim en çok canımı sıkan da bu ya. Ya arkadaş bir parçada sorun varsa sök değiştir olsun bitsin... ne hikmet ise opel arıza yaptı mı sök tak olmadı şunu değiştir olmadı bunu değiştir elde var sıfır. Bir daire de arkadaş bu yüzden dünya paraya aldığı aracı zararına sattı. Bir arızayı bulmak için 3500 TL harcadı ama yine de bulamadı. :(
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
valla abi, benimkinin durumu da yavaş yavaş o yolda ilerliyor gibi sanki. saat gibi olan araba resmen altına verdi. en son çare eski sistem miksere geri dönerim diyorum o da tehlikeli patlatma yapıyor kutuyu veriyor elimize sürekli. tüpçü, benim yaptığım işte hata yok diyor. motorcu söküp bakmam lazım, kontrol etmeden bi şey diyemem diyor. para alma niyetiyle dese anlarım. o niyette de değil adam. zaten az çok tanıdığımız biri.
hatta sen tüpçüne git istersen diye kaç kere söyledi. ama ben dedim yok, sen bak diye. çünkü güvenirim ustalığına. teknik bilgisi de fena değildir. tüpçüyü çok tanımam açıkçası. he, allah razı olsun o da gel bakalım, dedi ama ona şimdi biraz uzağım diye gitmedi. zaten sabah erken gitmek lazım.

bakalım haftaya ne çıkacak. bugün sağlık ocağının bahçesinden geri geri çıkarken (hafif rampa) araba gaz yemedi birkaç saniye işte. azıcık bir rampa. resmen tıkandı araba. hava mı fazla geldi, ateşleme mi noldu anlayamadım.
 
Üst