çözülemeyen oksijen sensörü hatası

kadett

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
708
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
1:
Aracinizi egzaust emisyon Olcumu yapan bir yere goturup TEST etmesini saglayin
Cikan degerlerin Normale yakinmi olduguna bakin
Karisim ne sartlarda duzgun ?
Hersey normal arac FAKIRDE DEGIL YADA ZENGINDE DEGIL!
Tekrar araci test merkezinden Oksijen sensorunun NE OKUDUGUNA BAKIN
Kac Mv okuyor? Onunda sonuclarini cikartin hatta arac seyir halinde ikende ne kadar okudugunu kontrol ettirin .
Yakit Karisiminizda Mutlaka sorun var!!!!! Bu isik bu yuzden yaniyor
Sistem duzgun calisiyor ise yakmaz.

Kullanmis oldugunuz LPG sisteminin Devir ve O2 sensorundan sinyal referans olarak Aliniyormu ?
Bazi LPG sistemlerinde aracin standartta calisan Her sensorunden de paralel hat alip referans sinyali Tam anlami ile LPG dede kullanabiliyorlar.
O arada Referans sinyal bozuluyor olabilir.
LPG li aracin Uuzn sure benzinde kullanilmamasindan kaynaklanan durumdan dolayi Beyin sistemin Olmamasai gereken yakit ve deger seviyesinde calistigindan Bu hatayi direkt veriyor olabilir.
Sistem calisiyor cunki Once kontrol ediyor Ecu isik yaniyor sonra sonebiliyor daha sonra Referans sinyaller istenmeyenin disinda oldugundan araliksiz ariza isigini yakmakta.
Bu sistemin denetleme yapabildigini ve calistigina BIR IBARE.

En basitinden Cikma bir katalizor alip sadece deneyin HERSEYI KONTROL UZUN SURER AMA IKI boruyu kaynatmak uzun surmez KAYBEDECEK BISEY YOK .

ELEKTRIKSEL BIR SORUNUNUZ OLMADIGI TAKDIRDE Sistem bu uyariyi veriyorsa Mutlaka KARISIMIZNIZDA sorun var .

Oksizen sensorune 427 MV olarak SABIT Okutturma sansini LPG ciniz yapabiliyorsa Bir deneyin Iisk sonmesi gerekir.(TABIKI COZUM BU DEGIL BU SADECE TEST AMACLI)

Bu arada aracin aynisindan bir arkadastabn rica edip Baska bir beyini takip deneyin .
Ayni sorunu O beyinde veriyorsa karisim.
oKSIZEN SENSORUNDE HEPSI HEPSI 3 KABLO VAR VE BU BEYINE GIDIYOR Bu hatti kontrolde ettirin .

Bunun yaninda Once sadece Kucuk ve kolay basit Teknikler kullanin elektrikte kablolamada tekrar yapilandirma hep uzun surer .
ARTI ARACI TEST EDECEK CIHAZ BOSCH servisin degil bu arabaya Uygun olan TECH cihazinin KULLANILMASI.
Orjinal TECH cihazi ile araci KONTROL ETTIRIN
Referans cihazlar GENEL OBD mantigi ile calisir.
Tech cihazi sadece BU ARABALAR icin gecerlidir.
tech referans degerlerin disinda olan her sinyali digerleri gibi degil ORJINAL degerlerine gore okudugundan Cozumunuz daha HIZLI OLACAK .
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
bu gün oksijen sensörü arızası için faturasıyla bosh servisine gittim aracı cıhaza bagladılar ve oksıjen sensorunun calıstıgını kendımde gordum bır fakır bır zengın uyarısı verıyor halıyle kat ıptalı deyıp cıktılar ısın ıcınden kat ıptalı olmasada lpg var arabanda dıyorlar tıpkı doktorların ısı cozemeyınce psıkolojık demesı gıbı:D rolantıde hata yok gıderken rampada veya yuksek vıteslerde 90km cıvarı arıza verıyor ve aracta 5 aydır aldıgımdan berı bır bogulma bır yılgınlık var sankı 190 km yı gordum ama ıvmelenme kotu acıkcası alt vıteslerde bayılıyor kalkıslarda bakalım gaz kelebeğide temızlenecek rolantı saat gıbı ama ne varsa denıyoz artık:(


Calisan Oksijen sensorunun gorevi nedir?

Motor ve arkasindaki Kat Konver. den gecen eksoz gazinin emisyon/ kirlilik degerlerini olcmek..

Simdi K.K sokulmus/ bosaltilmis aracda bu lambanin yanmasi normal degil mi?

Ya KK yi yenile, ya da sensorun bir sekilde kirli eksoz gazini algilamasini onle..

Forumu aratirsan cozumu bulacaksin..

ya da "Svs Katalitik Konvertör Sensör Işığı Söndürme Aparatı"
dıye google da aratın bulursunuz

Kolay gelsin..
 
Son düzenleme:

kadett

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
708
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Calisan Oksijen sensorunun gorevi nedir?

Motor ve arkasindaki Kat Konver. den gecen eksoz gazinin emisyon/ kirlilik degerleri olcmek..

Simdi K.K sokulmus/ bosaltilmis aracda bu lambanin yanmasi normal degil mi?

Ya KK yi yenile, ya da sensorun bir sekilde kirli eksoz gazini algilamasini onle..

Forumu aratirsan cozumu bulacaksin..
Kolay gelsin..

Sururi Bey size katiliyorum En basit Yolu zaten bu :)
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
1:
Aracinizi egzaust emisyon Olcumu yapan bir yere goturup TEST etmesini saglayin
Cikan degerlerin Normale yakinmi olduguna bakin
Karisim ne sartlarda duzgun ?
Hersey normal arac FAKIRDE DEGIL YADA ZENGINDE DEGIL!
Tekrar araci test merkezinden Oksijen sensorunun NE OKUDUGUNA BAKIN
Kac Mv okuyor? Onunda sonuclarini cikartin hatta arac seyir halinde ikende ne kadar okudugunu kontrol ettirin .
Yakit Karisiminizda Mutlaka sorun var!!!!! Bu isik bu yuzden yaniyor
Sistem duzgun calisiyor ise yakmaz.

Kullanmis oldugunuz LPG sisteminin Devir ve O2 sensorundan sinyal referans olarak Aliniyormu ?
Bazi LPG sistemlerinde aracin standartta calisan Her sensorunden de paralel hat alip referans sinyali Tam anlami ile LPG dede kullanabiliyorlar.
O arada Referans sinyal bozuluyor olabilir.
LPG li aracin Uuzn sure benzinde kullanilmamasindan kaynaklanan durumdan dolayi Beyin sistemin Olmamasai gereken yakit ve deger seviyesinde calistigindan Bu hatayi direkt veriyor olabilir.
Sistem calisiyor cunki Once kontrol ediyor Ecu isik yaniyor sonra sonebiliyor daha sonra Referans sinyaller istenmeyenin disinda oldugundan araliksiz ariza isigini yakmakta.
Bu sistemin denetleme yapabildigini ve calistigina BIR IBARE.

En basitinden Cikma bir katalizor alip sadece deneyin HERSEYI KONTROL UZUN SURER AMA IKI boruyu kaynatmak uzun surmez KAYBEDECEK BISEY YOK .

ELEKTRIKSEL BIR SORUNUNUZ OLMADIGI TAKDIRDE Sistem bu uyariyi veriyorsa Mutlaka KARISIMIZNIZDA sorun var .

Oksizen sensorune 427 MV olarak SABIT Okutturma sansini LPG ciniz yapabiliyorsa Bir deneyin Iisk sonmesi gerekir.(TABIKI COZUM BU DEGIL BU SADECE TEST AMACLI)

Bu arada aracin aynisindan bir arkadastabn rica edip Baska bir beyini takip deneyin .
Ayni sorunu O beyinde veriyorsa karisim.
oKSIZEN SENSORUNDE HEPSI HEPSI 3 KABLO VAR VE BU BEYINE GIDIYOR Bu hatti kontrolde ettirin .

Bunun yaninda Once sadece Kucuk ve kolay basit Teknikler kullanin elektrikte kablolamada tekrar yapilandirma hep uzun surer .
ARTI ARACI TEST EDECEK CIHAZ BOSCH servisin degil bu arabaya Uygun olan TECH cihazinin KULLANILMASI.
Orjinal TECH cihazi ile araci KONTROL ETTIRIN
Referans cihazlar GENEL OBD mantigi ile calisir.
Tech cihazi sadece BU ARABALAR icin gecerlidir.
tech referans degerlerin disinda olan her sinyali digerleri gibi degil ORJINAL degerlerine gore okudugundan Cozumunuz daha HIZLI OLACAK .


Ben bir ustdeki yazimi yazip bitirmistim ki Kadett arkadasimizin uzun ve kapsamli ve bilgi dolu yazisini gordum ve zevkle okudum.

Aklima ne geldi;

Biz yasi ilerlemis insaatci muhendisler icin tecrubelerimize tecrube katan ve yol gosterici elyazmasi santiye el kitaplari yazilmisti yillar once. Okuyan herkese enaz 10 yil tecrube katan bu elyazmasi notlari yazan rahmetli, nur icinde yatsin, STFA diye bildigimiz ve yurtdisina ilk acilan taninmis Turk insaat sirketimizin dahi ortagi ve yoneticisi FEVZI AKKAYA idi. Yani Sezai Turkes Fevzi Akkaya nin Fevzi Akkayasi..

O notlarinin biryerinde der ki;

Bir sorun ile karsilastiginizda once AT AKLINI kullaniniz.
At akli yani ilkokul bilgisi gibi enaz bilgi. O yetmez ise ortaokul, o da yetmaz ise lise, o da yetmez ise universite yani muhendis aklina muracaat edin...

O nun bu nasihatinin kisa ozeti ise "Bastan muhendis akli ile yaklasmak pek cok sorunun cozumunu daha karmasik ve daha pahali hale getirmekden ote bir ise yaramaz" seklinde dir...

Saglicakla..
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
Akü voltaji na baksinlar düşük olduğu zaman hata veriyor, geçen hafta ayni sorunu yaşadim ve bu şekilde çözdük şarj dinomasinda sorun olabilir
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
yardımcı olan arkadaslara tesekkur ederım epeydır takılmıyordum yazamadım kusura bakmayın..
aracımı oksıjen sensoru hatası ve alt devırlerde bogulma nedenıyle hayrettın ustaya goturdum sagolsunlar bogulma ıcın gaz kelebegı temızlendı ancak yenıden takıldıgında arac oksıjen sensoru ve map sensörü hatası vermeye başladı açıkcası benımde kafam bozuldu bogulma hala var alt devırlerde sanırım tigraların kaderı bu agır kanlı bır araba :((
cozum olarak:
epeyce bır ugrasılınca map sensoru hortumu bıldıgımız su kucuk hortumlar yanlıs baglanmıs dogru takılınca arabanın ne hatası kaldı ne bır sorunu cok sukur 2 ay oldu kadranım sımsıyah sonunda 1000 km uzun yol yaptım otobanda bırazda sıkıstırdım 210 km yı goruyor ne hata ne arıza hayrettın ustaya tsk ederım
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bu arada katalitik konventör benım aracımda bır tane yenı modellerde ıkı tane oldugu ıcın hata verıyormus ancak benım aracta arıza yakmıyor bılgıler egzoscu bır arakadaştan...
 
Üst