Devir uzatma ??? (Astra G)

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Astralarda kalkışta en iyi devir hangisi ? Ve kaçta vites atmalıyız fikriniz var mı ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Kalkarken aracı patiye düşürmeyecek devir hangisiyse o devirde kalkmalı, o konu da aracın alt takımın durumuna ve lastiklere göre çok değişiklik gösterir, deneye deneye bulmanız gerekli.

Max tork sizin aracınız için 3200 devirde, yani 4500-5000 devir civarında vites yükseltirseniz zaten en yüksek performans oluyor.

Need for Speed serilerindeki dragları hatırlarsanız belli bir devir üstünde vites atmak da kaybettiriyordu kalkışlarda tam olarak yeşil yandığı anda vites atmak gerekiyordu. İşte oyundaki o yeşil kısım gerçek hayatta sizde 4500-5000 devir arasına denk geliyor :) 5000 sonrası kırmızı olur ve verimsiz olur.

Benim araçta max tork 4000 devirde, o nedenle 5500-6000 arası vites yükseltiyorum mesela.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astralarda kalkışta en iyi devir hangisi ? Ve kaçta vites atmalıyız fikriniz var mı ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Dostum daha önce de böyle bir konu açmıştın, astra 1.6 drag arabası değil, o motorla yarışmaya kalkarsan madara olmaktan başka hiç birşey olmayacak. Senin yapacaklarını ben sana söyliyim.

1) Şu parçayı alıp arabana taktırıcaksın ve üzerine yazılım attıracaksın(kat iptali ve headers takılmış halini göz önüne alarak attırcaksın yazılımı)
http://www.sahibinden.com/ilan/yede...d-mantzel-dbilas-lexmaul-x16xe-98801933/detay
2) 4-2-1 Headers yaptırıcaksın 180-300 lira arasında fiyatları değişiyor, bu arada katalizörü de aradan çıkartın.
3) Yüksek devir çevirmekte ısrarcıysan yazılımı ona göre yapıcaksınız, ancak max güç ve tork devrini yazılım değişikliği ile yukarı çekebilirsiniz
4) İşinin ehli tornacıda volan tornalatıp balans bozmadan hafifleticeksiniz.


dipnot: Bir arabanın düşük viteste yüksek hıza ulaşması marifet değil saçmalıktır, hele corolla gibi bir arabanın 5000 devirden yukarısını çevirmesi olabildiğince saçmadır çünkü motorun tasarımı dizel mantığıyla çalışmaya yöneliktir, düşük devirde yüksek güç ve tork üretir, üst devirlerde boşa devir çevirir.
 

OzanKILIC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kalkarken aracı patiye düşürmeyecek devir hangisiyse o devirde kalkmalı, o konu da aracın alt takımın durumuna ve lastiklere göre çok değişiklik gösterir, deneye deneye bulmanız gerekli.



Max tork sizin aracınız için 3200 devirde, yani 4500-5000 devir civarında vites yükseltirseniz zaten en yüksek performans oluyor.



Need for Speed serilerindeki dragları hatırlarsanız belli bir devir üstünde vites atmak da kaybettiriyordu kalkışlarda tam olarak yeşil yandığı anda vites atmak gerekiyordu. İşte oyundaki o yeşil kısım gerçek hayatta sizde 4500-5000 devir arasına denk geliyor :) 5000 sonrası kırmızı olur ve verimsiz olur.



Benim araçta max tork 4000 devirde, o nedenle 5500-6000 arası vites yükseltiyorum mesela.


Anladım hocam teşekkürler


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:49 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:47 ----------

Dostum daha önce de böyle bir konu açmıştın, astra 1.6 drag arabası değil, o motorla yarışmaya kalkarsan madara olmaktan başka hiç birşey olmayacak. Senin yapacaklarını ben sana söyliyim.



1) Şu parçayı alıp arabana taktırıcaksın ve üzerine yazılım attıracaksın(kat iptali ve headers takılmış halini göz önüne alarak attırcaksın yazılımı)

http://www.sahibinden.com/ilan/yede...d-mantzel-dbilas-lexmaul-x16xe-98801933/detay

2) 4-2-1 Headers yaptırıcaksın 180-300 lira arasında fiyatları değişiyor, bu arada katalizörü de aradan çıkartın.

3) Yüksek devir çevirmekte ısrarcıysan yazılımı ona göre yapıcaksınız, ancak max güç ve tork devrini yazılım değişikliği ile yukarı çekebilirsiniz

4) İşinin ehli tornacıda volan tornalatıp balans bozmadan hafifleticeksiniz.





dipnot: Bir arabanın düşük viteste yüksek hıza ulaşması marifet değil saçmalıktır, hele corolla gibi bir arabanın 5000 devirden yukarısını çevirmesi olabildiğince saçmadır çünkü motorun tasarımı dizel mantığıyla çalışmaya yöneliktir, düşük devirde yüksek güç ve tork üretir, üst devirlerde boşa devir çevirir.


Anladım hocam. Kafama takılan tek şey yukarıdada dediğim gibi yazılımsız nasıl 9500 çeviriyor.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
astra g max torku 3600 devirde max gücü 6000 devirde vermektedir.
6000 üstü bir işe yaramaz...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eski sahibi limitörü iptal ettirmiş olabilir, emin değilim. Yüksek devir çevirmek, eğer motorun karakterinde yoksa gereksiz birşey, honda gibi devir çevirdikçe güçlenen arabalar değil opeller...toyota hiç değil.
 

Can_517

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hocam şöyle söylim. Bizim arkadaşta corolla var 95. Lpgde kesiciye girmiyor. Ve uzuyor resmen araba. Ama motorda chip falan yok. O da bilmiyor nasıl oldu ama çok rahat 9.500 çeviriyor


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

9500 rpm iyimiş ; ) arkadaşınızın arabasından lpg yi sökün birazda modifiye edin yaklaşlık formula 1 aracı olur.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
hondada yüksek devir çevirdikçe uzamıyorki :D
arkadaşta 1.4 ies var tek kapı. kesiciye kadar basıyor oğlum gerek yok 6400 finish diyorum yok arkadaş 10 bin devir çevirse basacaklar :D
 

OzanKILIC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
9500 rpm iyimiş ; ) arkadaşınızın arabasından lpg yi sökün birazda modifiye edin yaklaşlık formula 1 aracı olur.


Dostum senin gibi söyleyen herkes arabaya binince şaşırdı. Bende dahil. Mersindeysen buyur gel beraber bakalım.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:26 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:24 ----------

9500 rpm iyimiş ; ) arkadaşınızın arabasından lpg yi sökün birazda modifiye edin yaklaşlık formula 1 aracı olur.


Ve lpgde 9500 çeviriyor. Benzindeyken kesiciye giriyor. Yani ne keramet varsa lpgde var. Sıralı değil diye oluyor büyük ihtimal


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:27 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:26 ----------

astra g max torku 3600 devirde max gücü 6000 devirde vermektedir.
6000 üstü bir işe yaramaz...


Bilgi için teşekkürler hocam


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

tosunpasaa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2012
Mesajlar
493
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
O araba malesef öyle astradan bekleme öyle şeyler 2. viteste bende 120 görmüştüm corollayla arkadaşım almıştı söyledi inanmadım denedim şaşırdım şaşkınlık ve bozulmuş bir şekilde vay be demiştim. Astra öyle denemelere pek gelmiyor yağ bırakmıyor motorda o devirlerde sürünce. Yağı filanda geçtim o devirlerde uzun süre kullanmayada dayanacak gibi bir güven vermiyor 2 tane astram vardı iki tip motorunuda kullandım aynı hisse vardım bu araba 2500- 4000 devir arasında güzel onun üstüne çıkıma abi diyor sanki motor bir honda toyata mazda gibi 6500 - 7000 yapıştırıp kesiciye girmeler vs cık :)
 
Üst