Karlı ve buzlu yolda araç kullanma tüyoları

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
aha araca binmeden alınacak önlemler ve direksiyon başında uyulacak temek güvenlik kuralları olası riskleri en aza indirmeyi sağlıyor

Kış mevsiminin en sert yüzünü gösterdiği şu günlerde ülkemizin büyük bölümünde araç kullanmak tam bir soruna dönüştü. Karlı ve buzlu yollar, ekipmanları eksik, lastikleri yetersiz ve bilinçsiz sürücüler yüzünden kazalarla doldu. Oysa araçta doğru ekipmanları kullanıp, temel güvenli sürüş kurallarını öğrenip uygulayarak kazalardan önemli ölçüde korunmak mümkün.

ARACA BİNMEDEN ÖNCE

- Kış aylarında sileceklerin görevlerini iyi yapması daha da fazla önem kazanıyor. İyi bir görüş için silecek lastiklerini kontrol edip, gerekiyorsa mutlaka yenileyin.

- Katkılı su kullanmak hem donmayı engeller hem de camların daha iyi temizlenmesini sağlar. Cam suyu deposuna koyacağınız az miktarda deterjan ve ispirto da aynı işlevi görür.

- Karlı havalarda otomobile binerken, elden geldiğinde ayakkabılarda ve üstünüzde biriken karı temizleyin. Aracın içine giren kar, kısa süre sonra buharlaşıp, görüşün azalmasına neden olur.

- Camdaki buzu çözmek için aceleci davranmak camın çatlamasına veya çizilmesine neden olabilir. Bu nedenle de asla donmuş cama sıcak su dökmeyin veya yerden kar alıp ovuşturmayın.

- Kış aylarında aydınlatma sistemi özen ister. Farlar ve stop lambalarının aydınlatma performansı, buzlanan camları nedeniyle düşer. Sadece ön camı değil, far ve stoplardaki buzları da temizleyin.

- Ön cam buğu yaptığı zaman, motor soğuk bile olsa klimayı devreye sokarak buğuyu daha hızlı giderebilirsiniz.

- Trafikte olası uzun beklemelere ve yolda kalmalara karşı az yakıtla yola çıkmayın.

- Direksiyon başında, kalın mont, bere, eldiven gibi sürüş güvenliğini azaltan ekipmanlar kullanmayın. Aracın içi normal sıcaklığa ulaşınca üstünüzdeki kalın giysileri çıkartın.

- Akü başta olmak üzere, tüm elektrik sistemini gözden geçirin.

- Zorunlu olan takoz, çekme halatı gibi ekipmanların yanına, buz kazıyıcı, el feneri, yedek sigorta ve ampul eklerseniz çok işe yarayabilir.

GÜVENLİĞİN AHAHTARI YUMUŞAK SÜRÜŞTE

Karlı ve buzlu yollarda güvenli otomobil kullanmanın ilk şartı 'yumuşak sürüş' kurallarına uymaktan geçiyor. Kısaca, gaza, frene ve direksiyona her zaman olduğundan daha yumuşak davranmak, sert hareketlerden kaçınmak, güvenli sürüş için hayati önem taşıyor.

- Karlı ve buzlu yollarda fren mesafesi uzayacağı için takip mesafesini uzun tutun. Ayrıca, hızınızı düşürün.

- Ani direksiyon hareketlerinden kaçının, fren ve gaza sert basmayın.

- Araç kaymaya başlayınca, ayağınızı gaz pedalından çekin. Kontra direksiyon hareketleriyle aracı izine döndürüp, toparladıktan sonra gaza basın.

- Araç kayma halindeyse, kaydığı yönde direksiyonu çevirin. Araç izine girdikten sonra gitmek istediğiniz yönde direksiyonu çevirin. İlk anda gitmek istediğiniz yöne direksiyonu döndürürseniz zaten kaymakta olan tekerlekler kilitlenecektir.

- Sert eğimli bir yoldan geçmek zorunda kalırsanız, sık sık frene basmak kaymaya neden olabilir. El frenini hafif çekip, 1. vitesle inmek pratik ve güvenli bir çözüm olacaktır.

- Manuel şanzımanlı otomobillerde kaygan zeminde, düşük hızlarda ilerlerken 2. vitesi, otomatik araçlarda varsa kış modunu kullanın.

- Kaygan ve karlı zeminde önünüzde ilerleyen aracın tekerlek izinde gitmeye çalışın.

- Fren yapıldığında ABS devreye girip, tekerlekler ve fren pedalını titretmeye başladığında panik yapmayın.

- Tekerleklerin kilitlenmeye başladığı anda freni bir saniyeliğine bırakıp yeniden fren pedalına daha nazikçe basın.

ASLA YAPMAYIN!

Sıcaklığın +7 dereceye düştüğünde standart lastikler özelliğini yitirir. Kar lastiğiyse en iyi performansı sağlar. Bilinenin aksine Buz ve karda ilerlemek için lastik basınçlarını asla düşürmeyip, tamamlayın.

AKŞAM
alıntıdır

şu karlı günlerde belki birilerinin işine yarar diye düşündüm.
 

carlossertvurdu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
183
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Eyvallah, çok güzel bilgiler..
Özellikle yokuş aşağı el freni hafif çekik + 1. vitesle gitmek işe yarar gibi duruyor..
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
gün boyunca aksaray'da kar yağdı. kar durur durmaz atladım hemen arabaya. bu saatte yolların boş olduğunu ve kimsenin cesaret edip dışarı çıkmayacağını biliyorum. ohh mis gibi bir sağa bir sola :kop: ama lastiklerimden hiç memnun değilim :( goodyear 4seasons! kayması için k.çımı yırtıyorum tam kaydı derken tekrar ön tekerin izine giriyor. ama güzel bir sürüş ve bol adrenalin vardı yinede ;)
 

nightknight

Kayıtlı Kullanıcı
28-Giresun
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
769
Tepki puanı
18
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
çok faydalı bir paylaşım,teşekkürler:)
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Şu ABS faydamı zararmı tartışılır, dün rampa aşağı kavşağa yaklaşınca frene dokundum hemen çalıştı ancak o ana kadar 1. vitesde kompresörde yavaş giden araç abs ile hızlandı resmen. neyseki çok tedbirliyedim ve yolda boştu. ama bence sanılanın aksine güvenli bir fren şekli değil abs.
Bu rampalarda 1. vites ve bir diş elfreni çekme olayı gerçekten güzel bir uygulama.
Benim eski araçlarımda elfrenleri tık tık tık diye dişli dişli çekilirdi ordan anlardım.
Şimdi Astra H da dişlisesi çıkmıyor, onu nasıl anlayacaz?
Gereğinden fazla tutarsa arka tekerleri kaygan olan yerde çok rahat kilitler çünkü!!!
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Şu ABS faydamı zararmı tartışılır, dün rampa aşağı kavşağa yaklaşınca frene dokundum hemen çalıştı ancak o ana kadar 1. vitesde kompresörde yavaş giden araç abs ile hızlandı resmen. neyseki çok tedbirliyedim ve yolda boştu. ama bence sanılanın aksine güvenli bir fren şekli değil abs.
Bu rampalarda 1. vites ve bir diş elfreni çekme olayı gerçekten güzel bir uygulama.
Benim eski araçlarımda elfrenleri tık tık tık diye dişli dişli çekilirdi ordan anlardım.
Şimdi Astra H da dişlisesi çıkmıyor, onu nasıl anlayacaz?
Gereğinden fazla tutarsa arka tekerleri kaygan olan yerde çok rahat kilitler çünkü!!!

ABS zararlı mı diye tartışacak bişey yok, ABS tabi ki de güvenli frenleme sağlar .
Bahsettiğiniz durumda ABS olmasa tekerlekler daha fazla kızaklayacak ve hızlanacaktınız. Orda hızlanmanın sebebi lastiklerin kızaklaması.
Araçta ABS,BAS,CBC,ESP ve dahası olsa da iş gelip sonunda lastiklere bakıyor.Kar ve buzda iyi tutunan bir lastik olmadıktan sonra güvenlik sistemleri de bir yere kadar toparlayabilir.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ABS kaygan zeminlerde hiç bir işe yaramadığı gibi durma mesafesini de uzatır.
 

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bende geçen arabanın camına sıcak su döktüm, burda yazılanlara göre bu zararlı bişey ?
çok kaynar olmasada ılık-sıcak arası su dökmek gerçekten zararlı mı ? normalde dökünce direk çözüyo buzu falan güzel oluyo...

özellikle soğuk memleketlerde yaşayan arkadaşlar bilgilendirirseniz sevinirim
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
bridgestone senden NEFRET ediyorum!!!!!!!!
 
Üst