Motor yaptırmak istiyoruz ancak ...

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Hararet bu sıcak yaz günlerinde normal, 95 ise harika özellikle. Ben 100-102 dereceleri görüyorum, ama antifiriz kullandığım için pek kuruntu yapmıyorum. Oilcatch tank dediğim şey de makyajlı 2.0 vectralarda standart bulunan bir parça, yağ buharını hapsediyor.

Silindir kapağında taşlanacak pay kalmadıysa sıfır yan sanayi kapak alın. Ciddi anlamda sorunsuz ve GM kapak ile birebir iş görüyor. 5w40 yağı kullanmaya da devam edin. Soğutma sıvısı olarak da antifiriz ağırlıklı sıvı kullanın, benim 1 litresi su geri kalanı antifiriz memnunum durumdan. Yağ pompasını Z20 turbo tipi yağ pompası ile değiştirin kafa rahat şekilde ömürlük binersiniz. Motora toz emdirmedikten sonra öyle sıfır motor yaptırmanın gereği cidden yok, keseye zarar. Hele benim gibi hasta ruhlu adama çok koyuyor arabaya gereksiz para vermek, ustaların çoğu hırsız. Motul'den sonra anlamışsındır zaten ustaların ne türlü sahtekar olduklarını, moturun ilk maştaki tavrının değişmesi bile harika bir his.
İthal taş 750 lira iyi diyorsanız bilemem çıkma dolu kapak 1100 lira. Suanlik sorun yok kapak da conta sağlam. Mitik candır. Yalnız aracın boyası kötü ankarada nerde kaça boyarlar komple güzel bi işçilikle

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İthal taş 750 lira iyi diyorsanız bilemem çıkma dolu kapak 1100 lira. Suanlik sorun yok kapak da conta sağlam. Mitik candır. Yalnız aracın boyası kötü ankarada nerde kaça boyarlar komple güzel bi işçilikle

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben arabayı ankaradan aldım, en kelepir yüzeysel komple boyaya 2000 lira istediler. Afyon'da 1000 liraya boyattım , tabi ucuz etin yahnisi mevzuu döndü. Ama beğenmezsen para verme diyen bir usta var, 1750 lira istedi. Tamamen sökerim arabayı öyle boyarım, kusur bulamazsın dedi. Neredeyse 2 misli diyerek ucuzu seçtim. Galerici bir tanıdığınız varsa dost işi sıktırabilirsiniz yüzeysel
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Ben arabayı ankaradan aldım, en kelepir yüzeysel komple boyaya 2000 lira istediler. Afyon'da 1000 liraya boyattım , tabi ucuz etin yahnisi mevzuu döndü. Ama beğenmezsen para verme diyen bir usta var, 1750 lira istedi. Tamamen sökerim arabayı öyle boyarım, kusur bulamazsın dedi. Neredeyse 2 misli diyerek ucuzu seçtim. Galerici bir tanıdığınız varsa dost işi sıktırabilirsiniz yüzeysel
Anladım beğenmezsen diyen usta kim ona boyatalim :) 2000 i gözden çıkardım adam akıllı olacaksa ama nerden bulacaz o sikinti ? Sanayide tanıdık boyacı yok

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Anladım beğenmezsen diyen usta kim ona boyatalim :) 2000 i gözden çıkardım adam akıllı olacaksa ama nerden bulacaz o sikinti ? Sanayide tanıdık boyacı yok

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Getir afyon'a bi konuşalım ustayla. Gerçi benim tavsiyem kapının önünde kendin boyaman ama, yılbaşından sonra yeni planım var kendim denerim olmadı sen de kendin boyarsın :D
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Üfleme tamamiyle şehir efsanesi tıpkı üfürükçü hocalar gibi.
Motoru bitirene kadar kullan , tamamiyle infilak edince üzerine 2.0 GT versiyonun sandık motorunu atarsın.
GT body kit ile harika olur. :D

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
madem araca bineceksiniz üflemeyi dert etmeyin. çok aşırı yağ eksiltme oluyosa çekişten düşme yakıttada anormal bi artış varsa motor yaptırılabilir. bunun içinde once pistonların komresyonları ölçülmelidir. oyle buhara bakarak motor kötü demek olmaz. kompresyonu ölçülük düşük geliyosa amenna.
bence araca uzun süre binecekseniz dıştan güzel bi boya yaptırın oyle binin. dıştan kaliteli iyi bir işçilikle boya yaptırmak 1500-2500 tl arasına yapılır. aracınıızn kaportasındaki işçiliğe bağlı olarak değişir.
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Getir afyon'a bi konuşalım ustayla. Gerçi benim tavsiyem kapının önünde kendin boyaman ama, yılbaşından sonra yeni planım var kendim denerim olmadı sen de kendin boyarsın :D
Afyona getiririm getirmesine de izin günümde çıkar gelirim bi hafta sonra alırım. :)
Kendim mi o nasıl olacak ? [MENTION=54413]Flea_[/MENTION]

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Üfleme tamamiyle şehir efsanesi tıpkı üfürükçü hocalar gibi.
Motoru bitirene kadar kullan , tamamiyle infilak edince üzerine 2.0 GT versiyonun sandık motorunu atarsın.
GT body kit ile harika olur. :D

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Valla efsane midir bilmem ama iyi efsane herhalde adam çubuğu çekiyor gaz veriyor abi bu üflüyor diyor 3 bin masrafı var :D gt sandik motor ne kadar şu sandık işi epey güzele benziyor sonuçta sıfır araba gibi

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
madem araca bineceksiniz üflemeyi dert etmeyin. çok aşırı yağ eksiltme oluyosa çekişten düşme yakıttada anormal bi artış varsa motor yaptırılabilir. bunun içinde once pistonların komresyonları ölçülmelidir. oyle buhara bakarak motor kötü demek olmaz. kompresyonu ölçülük düşük geliyosa amenna.
bence araca uzun süre binecekseniz dıştan güzel bi boya yaptırın oyle binin. dıştan kaliteli iyi bir işçilikle boya yaptırmak 1500-2500 tl arasına yapılır. aracınıızn kaportasındaki işçiliğe bağlı olarak değişir.
Anladım elbette şuan biniyoruz sıkıntı yok. Tabi ileride ne olur bilemem ama boya yapılırken foto çekilirse satarken sorun olmaz sanırım.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üfleme tamamiyle şehir efsanesi tıpkı üfürükçü hocalar gibi.
Motoru bitirene kadar kullan , tamamiyle infilak edince üzerine 2.0 GT versiyonun sandık motorunu atarsın.
GT body kit ile harika olur. :D

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

NFSU'daki gibi engine blown mevzuu gerçek hayatta malesef yok, öyle ekşınlı bir şekilde kucaklayamıyoruz motoru. 2 sebepten motor gümlüyor, birincisi ve en sık yaşananı sürücünün kazmalığından ötürü yaşanıyor. Anrifiriz koymak yerine su koyuyor motora, anlam veremediği bir biçimde hararet yaşıyor, hararet yapan motor yeterli ısı transferi yapamadığı için blok yamultma piston sıkıştırma ve dolayısıyla piston piminin kopmasıyla kol çıkarıyor, krank da bu sırada mefta oluyor. İkinci kötü senaryo ise yetersiz yağlama...Genelde yağ pompasının sıkışmasıyla yağsız kalan motorda, krank adlı arkadaşımız ana yatakları aşındırarak yatak vurması denen hadiseye sürüklüyor, bunun farkına varılmaması durumunda yine biyel kolu denen arkadaşımızın çıkması ile blok kırılıyor.
Yağ yakma, motor üfleme dediğimiz? Hava filtresine tazyikli hava tutunca temizlendiğini sanan arkadaşlar motora kirli filtre ile toz emdirirler farkında olmadan. Bu minnacık tozlar genelde piston tepesinde hava-yakıt olarak egzostan gider ama ya pistonun kenarından segmana sıkışanlar? Bloğu çizer segmanı bozar yağ yaktırır v.s..

Standart bir insan eğer beyninde bir problem yoksa yağ-su-bakım üçlüsü ile bir motoru ölümsüz olarak kullanabilir. 1milyon kmleri deviren BMW E39 Touring ve türevlerini görmüşüzdür, sıfır km araba almışken bence bir denemelisin :D

Ayrıca 2.0GT motoru sandık halde bulunmaz. X20XEV " I " kodlu motor dünya üzerinde sıfır bulunmamakta, irmscher-opel ilişkisini yıllar önce bitirdi. Daha önce de makale tadında bi yazı yazmıştım, düz 2.0 CD-GLS motoru GT den üstündür diye :D Vaktin olursa bir oku derim.
 
Üst