nasıl yakıyorlar :/ sızce normalmi :)

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
ya gerçekten yorulma olayım falan kesınlıkle yok tekrardan dıyorum bu sekılde zevk alarak araba kullanıyorum :)
Hız sabitleyici konusunda malesef su anda elım kolum baglı 500 tl verip taktırmaya razıyım fakat aracım Essentia modeli oldugundan BCM (body control module) hız sabıtleyıcıyı algılamıyormus bu yuzden taktıramıyorum :/
Bu BCM denılen meret de orj. 1.000 tl imiş gelsede uyup uymayacagı meçhulmuş...
Bakalım eger uyacagı kesınlesırse buyuk ıhtımalle enjoy ozellıklerıne sahıp olabılmek ıcın BCM satın alacagım... :)
(şimdi diyeceksınız o kadar masraf yapacagına gidıp enjoyunu alsaydın. ; enjoyunu alacaktım ama malesef 1.2 lerın sıfırda enjoy modelı bulunmamakta , 1.4 almam cunku vergı ve yakıtı daha fazla ;) , zaten 1.4 corsa alacagıma 1.6 astra classıc 3 alırdım şıklarımda o da vardı fakat 1.6 olması sebebıyle elemıstım)
ford 1.0 motor çıkarttı haberin olsun.
buda yakar dersen bizim köyde komşunun atı var. onu verelim sana. hiç yakıt derdi yok. durduğu yerde ot bulursa yer,su bulursa içer.tek kuruş çıkmaz cebinden. birtek kötü tarafı var 1 beygir gücünde ama hız ve performans seven biri olmadığından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. bakımları düzgün yapılmış,aşısı,nalları tam bir hayvandır.
1.2 motorla 1.4 arasında yakıt farkı var diyorsun ama 1000 tl ye hız sabitleyici taktıracam diyorsun.senin aracınla benim aracımın arasınsa 6 kuruşluk bir yakıt farkı var. (ayakkabı ile ve hiç kasmadan ne yaktırabilcem acaba diye psikozlara girmeden) bu fark ile sen hız sabitleyiciye masraf edersen 16 bin km kadar 1.4 motorlu bir araç kadar yakmış oluyorsun zaten.
sen 20 bin km yi km de 0.125 kuruşla 2500 tl ye yapıp 1000 tl de hız sabitleyiciye ödediğin zamn toplamda 3500 tl ödemiş oluyorsun
ben km de 0.18 kuruşla aynı km yi gitsem 3600 tl ödemiş oluyorum.
bu arada araca iki senede bir muayene yaptırmazsan 170 tl elinde kalır.yağıda her 10 binde değiştirmene gerek yok (devir hesap devri) 20 bin de bir değiştirsen 100-150 de ordan kalır.
ahada sana senelik 300 tllik ek kaynak. 0,125 kuruştan 2500 km da gezersin.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ford 1.0 motor çıkarttı haberin olsun.
buda yakar dersen bizim köyde komşunun atı var. onu verelim sana. hiç yakıt derdi yok. durduğu yerde ot bulursa yer,su bulursa içer.tek kuruş çıkmaz cebinden. birtek kötü tarafı var 1 beygir gücünde ama hız ve performans seven biri olmadığından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. bakımları düzgün yapılmış,aşısı,nalları tam bir hayvandır.
1.2 motorla 1.4 arasında yakıt farkı var diyorsun ama 1000 tl ye hız sabitleyici taktıracam diyorsun.senin aracınla benim aracımın arasınsa 6 kuruşluk bir yakıt farkı var. (ayakkabı ile ve hiç kasmadan ne yaktırabilcem acaba diye psikozlara girmeden) bu fark ile sen hız sabitleyiciye masraf edersen 16 bin km kadar 1.4 motorlu bir araç kadar yakmış oluyorsun zaten.
sen 20 bin km yi km de 0.125 kuruşla 2500 tl ye yapıp 1000 tl de hız sabitleyiciye ödediğin zamn toplamda 3500 tl ödemiş oluyorsun
ben km de 0.18 kuruşla aynı km yi gitsem 3600 tl ödemiş oluyorum.
bu arada araca iki senede bir muayene yaptırmazsan 170 tl elinde kalır.yağıda her 10 binde değiştirmene gerek yok (devir hesap devri) 20 bin de bir değiştirsen 100-150 de ordan kalır.
ahada sana senelik 300 tllik ek kaynak. 0,125 kuruştan 2500 km da gezersin.

bu sinirinizin HAZIMSIZLIGINIZIN sebebını az cok anlayabiliyorum sorun degıl polemıge gerek yok
benım amacım; bu faiş fiyatlardakı yakıtların ıcınde nasıl daha fazla yol gidebiliriz diyenlere yardımcı olma amacıyla veya benım gıbı kullananlara ulasma amacıyla konu açtım ;)
1.4 corsa alacagıma 1.6 astra classic 3 alırdım cunku 1.3 un ustune cıktıgımızda 1.6 motora kadar vergi aynı ama 1.4 cok saçma 100cc için yıllık 300tl fazla vergi vericeksin... Bu yuzden enjoy almadım ;) ve pişman degilim zaten yaptıgım hıcbıseyden pısman degılım hatta MUTSUZ HİÇ DEGİLİM...
Dilimde tüy bitti fakat tekrar çıgırıyorum: ''-BEN BOYLE ARABA KULLANMAKTAN ZEVK ALIYORUM''
hayat boyle guzel yapacak bişey yok, araba benım zevk benım , ozgurluk benım (özgürlük kavramını açıklamama gerek yok dıye umuyorum) , her hafta sonu farklı yerleri geziyorum :) malum ogrencilik :) mutluyum allah bozmasın :) , o anki manıtamı alıyorum yanıma, ılkokul arkadasım balıkesırde mi okuyomus o cagırıyo hop balıkesırdeyım , canım cumhuriyet sucugu yemek ıster hop afyondayım :) antik yerleri gezmesi , mangalı ve antalya gezılerımı saymıyorum zaten bunlar rutin şeyler :) yani gordugunuz uzre mutluyum :( geziyorum , görüyorum , yaşıyorum vs vs...
Peki hiç bornovadan çıkıp sırf kofte yemeye tireye gittin mi?
hiç susurlukta çorba içmek için 400 km yol gittinmi? ben gittim cok zevkli zaten hayat bu cunku ben aracımla az yakıp daha fazla gıdıyorum sen gitme ama! gidemezsin zaten! amaçlarımız farklı... (senin giderken yaktıgın yakıta verdıgın parayla ben gider gelirim bide yedıklerımın ustune maden suyu alırım MUTLUYUM ) Sürçü lisan ettiysem affola kendınıze ıyı bakın kazasız belasız gunler dilerim...
 

ömerfaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1,224
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
katılıyorum :) kuzenim çevreyolunda toros ile 60 km hızla gıderken onune bir kadının atlaması sonucu bir kadına carptı ve kadın öldü , %100 kadın suçlu oldugundan kuzenıme birşey olmadı fakat ;
-Psikolojik olaylardan ötürü üniversitesini bıraktı
-Şu anda askerde gelmesini beklıyoruz biraz olsun duzeltmek ıcın
-Ruyalarımda o anı goruyorum diyor ve gecelerı uyuyamıyor
-Arabanın direksiyonuna dokunamıyor ve kullanırken kitleniyor
-Hayatta hiçbir amacı yokmuşçasına yaşıyor belkı yaşamıyor şu anda
-Biz unutturmaya calıstıgımızda bize tek soyledıgı ; ''orada olmasaydım o kadın su anda yasıyor olacaktı''

BU OLAY YASANALI TAM 1 YIL OLDU , kuzenım askerde gelır gelmez evlenıcem herseyı unutmaya calısacagım dıyor ama omuru boyunca unutabılecegını hiç ama hiç sanmıyorum . Bu arada o bendende dikkatli ve sakin kullanan birisiydi ona ragmen bunları yasadı ben aynı seyı yasamak veya tatmak ıstemıyorum allah hıcbırımızın basına vermesin, ne olaylar var...
Bu az yakma sakin kullanma konusunda atıp tutan arkadaslar veya abiler; BASARIM EDERIM YAPARIM ASLANIN SUTU OKUZUN B.KU DERKEN UMARIM BOYLE OLAYLAR YASAMAZSINIZ... ;)



Bizim arkadaşla muhabbetimiz oldukça eski, kendileri şehiriçinde hız yapmakla nam salmıştır !
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
öncelikle merhabalar ilk konum ve eminimdir ki bu konu hakkında bilgiler daha önce verilmiştir , ben anormal yakıt değerlerimi ve herkeze soyledıgımde bana yalancı gozuyle bakan fakat test surusunden sonra ınanmak zorunda kalan arkadaslarımın sasırdıgı yontemlerını anlatacagım :)
şimdi arkadaşlar oncelıkle ailemin aracı olan
2003 opel meriva 1.6 essentia , atiker marka LPG ile inanamayacaksınız uzun yolda km de 125 krs yakıyorum yani 0,125 tl ... bunu nasılmı yapıyorum :)
herkesin taşa tutuldugu yöntemle tabiki evet oda şudur ki 2.000 devire gelmeden vites degiştirip gaz pedalına okşar gibi basarak (şimdi bazı arkadaşlar cıkacak
''-yahu zaten araç 3.000 devirde max torka ulaşıyor sen 2.000 de vites yukseltıp gaza daha cok abandıgından yakıt sarfiyatı artacak'' diyecek bakın gaza abanmıyorsunuz sadece oksayacaksınız yavas yavas hız artısı olacak /tabi sabredebiliyorsanız :) ) ha bu arada viteste yokuş (rampa cok dik olmadıkça) kesinlikle inmem çunku yakıt sarfiyatı artıyor biri diyecek ki ''yahu yol bilgisayarından dahamı iyi bileceksin sabi sübyan :)) '' ya arkadaslar bakın ne karburatorlu motorda nede enjeksiyonlu motorlarda yokus asagı ınerkende olsa ayagınızı pedaldan ne kadar da ceksenız hatta pedalı sökseniz bile benzın puskurtmeye devam edecektir şayet zaten böyle bir durum olmasaydı aracımın aküsü bittiginde halk dilinde vurdurma olan yöntemle arabamı calıstıramazdım...
Ya birde dicekler ki :)) arkadasım motorun ömürünü yiyorsun :) Meriva su anda 95 bin km de ve sıfırından beri bizde 60 bin bakımına götürdügümde servisteki adamın cevabı ''abi millet km düşürür sende yükselttin heralde motorun taş gibi dedi ve sadece yag ve filitreler degişerek bakımı erteledim :))
MAŞALLAH DİYELİM NAZAR DEGMESİN :))

Gelelim kendi aracım olan 1.2 essentia opel corsa D ye :) arabamı alalı daha 1 ay bile olmadı :)) fakat bundada yakıt tasarrufu yapmayı basardım :))
Arabayı ısparta opel-mutsan dan aldım ilk 1.200 km ye kadar cok yakacagını alısma donemı oldugunu (alısma donemınden kasıt pistonların etrafı cok ince bi komur tabakası sarıp surtunme dusecek araban rahatlıyacak ve bu donemde cok yakar dedı) Fakat ben arabayı kullanıs seklıımı soyleyınce o zaman 5.000km de falan olur senınkınde bu ıslem dedıler :) neyse geçelim tasarruf kısmına :)

benzin istasyonu=ısparta shell 4.97tl litresi (80tl lik aldım)
benzin seviyesi =benzın ısıgı yanıp sonuyordu
varış noktası=izmir/bornova
toplam gidilen km=405 ve benzın ısıgım yeni yanmıstı :) (yanıp sonmuyordu yanı daha gıdebılırdım :))
donüştede aynı yaktı yanı ortalama km de 190 kurus falan yakıyor sanırsam aracım.

NOT= Hız yapmayı sevmiyorum sakin kullanırım hatta bazen kamyon ve tırlar bile solluyor umrumda olmaz 80 km ye sabitlerim ayagımı giderim , sonuçta kimsenın hayatını riske atacak kadar degerli oldugumu dusunmuyorum ha tabi bazen insanın içinde bi şeyler kıpırdanıyor o zaman eger ki arabama güveniyorsam ve teksem Çeşme otobanına çıkarım keyfekeder sol şeriti kapatırım ve orda aracımı denerim yani buda olursa hani 2 yılda bi falan :D 14 yasımdan bu yana araba kullandıgımı dusunursek 2 veya 3 kere yapmısımdır bunu da :) saygılar...

Meriva 1.6 Essentia max. torku 3600 devirde verir... max. gücü de 6000 devirde...

Araça kontak anahtarını takıp kontağı açtığın an yani elektrik sistemini aktif ettiğin an yakıt pompası belli bir basınçla depodaki benzini enjektörler sistemine gönderir...Marş motoru ile çalışmayan bir aracı vurdurmak yani tekerlekler sayesinde motora hareket enerjisi vermek istediğimizde pompa yakıtı pompaladığından ateşleme sisteminde sorun yoksa aracımız çalışır...
Ancak sizin bilmediğiniz yakıt kesme olayı, cut-off(enjektörlü araçlar için)... tahmin ettiğiniz gibi değil...Mantığı şudur.... Aracınız belli bir hızda ilerlerken ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz an, eğer devir saatiniz 1500 devirden fazla ise(motordan motora değişir) motor ihtiyacı olan gücü yakıttan değil araca bağlı olan tekerleklerden alarak enjektör sistemindeki püskürtme olayını geçici olarak durdurur.. ne zaman devir 1500 civarına gelirse enjektörlerden emme manifolduna yakıt püskürtülür çünkü motor 1500 devire geldiğinde stop etmemek için yakıt sistemini devreye sokar...



Çabuk hızlanmayın
Çabuk hızlanmanın sırrı, arabanın daha çok tork üretmesi ve çok tork üretmek için de düşük viteslerde ve yüksek devirde daha uzun süre durarak, gaza daha çok basmanız gerekli. Kısacası 70′den 90′a ulaşmak için 4. vitesi kullanırsanız daha çabuk hızlanırsınız ama daha çok yakarsınız. Az yakmak için 5′i kullanın (yani çabuk hızlanmayın).
Çabuk hızlanın
Eğer yeterince çabuk hızlanmazsanız düşük viteslerde daha uzun süre kalır ve daha çok yakarsınız. 2000 devire(araca göre değişir) ulaşana kadar kararlıca gaza basın. 2000 devire ulaşınca, bir üste vitese geçin ve istikrarlı bir şekilde hızlanın.Yani çıkmak istediğiniz hıza uygun olan bir serilikte ulaşın


Teknik bilgi içermeyen sadece kendi tecrübelerinizi hiç bir delil sunmadan paylaşımda bulunarak insanları yanlış yönlendiriyorsunuz...Bir coğumuz sakin kullanımda LPG de 19 kuruş yakamaz iken sizin benzinde bu değerleri aldığınızı düşünerek farklı arayışlara girebilir.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Meriva 1.6 Essentia max. torku 3600 devirde verir... max. gücü de 6000 devirde...

Araça kontak anahtarını takıp kontağı açtığın an yani elektrik sistemini aktif ettiğin an yakıt pompası belli bir basınçla depodaki benzini enjektörler sistemine gönderir...Marş motoru ile çalışmayan bir aracı vurdurmak yani tekerlekler sayesinde motora hareket enerjisi vermek istediğimizde pompa yakıtı pompaladığından ateşleme sisteminde sorun yoksa aracımız çalışır...
Ancak sizin bilmediğiniz yakıt kesme olayı, cut-off(enjektörlü araçlar için)... tahmin ettiğiniz gibi değil...Mantığı şudur.... Aracınız belli bir hızda ilerlerken ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz an, eğer devir saatiniz 1500 devirden fazla ise(motordan motora değişir) motor ihtiyacı olan gücü yakıttan değil araca bağlı olan tekerleklerden alarak enjektör sistemindeki püskürtme olayını geçici olarak durdurur.. ne zaman devir 1500 civarına gelirse enjektörlerden emme manifolduna yakıt püskürtülür çünkü motor 1500 devire geldiğinde stop etmemek için yakıt sistemini devreye sokar...



Çabuk hızlanmayın
Çabuk hızlanmanın sırrı, arabanın daha çok tork üretmesi ve çok tork üretmek için de düşük viteslerde ve yüksek devirde daha uzun süre durarak, gaza daha çok basmanız gerekli. Kısacası 70′den 90′a ulaşmak için 4. vitesi kullanırsanız daha çabuk hızlanırsınız ama daha çok yakarsınız. Az yakmak için 5′i kullanın (yani çabuk hızlanmayın).
Çabuk hızlanın
Eğer yeterince çabuk hızlanmazsanız düşük viteslerde daha uzun süre kalır ve daha çok yakarsınız. 2000 devire(araca göre değişir) ulaşana kadar kararlıca gaza basın. 2000 devire ulaşınca, bir üste vitese geçin ve istikrarlı bir şekilde hızlanın.Yani çıkmak istediğiniz hıza uygun olan bir serilikte ulaşın


Teknik bilgi içermeyen sadece kendi tecrübelerinizi hiç bir delil sunmadan paylaşımda bulunarak insanları yanlış yönlendiriyorsunuz...Bir coğumuz sakin kullanımda LPG de 19 kuruş yakamaz iken sizin benzinde bu değerleri aldığınızı düşünerek farklı arayışlara girebilir.

yorumlarınız için teşekkur ederım fakat en sonda bi sanki yalan soyluyormusum gibi soylemlerde bulunmussunuz benım yerım bellı yurdum belli yılın 9 ayı ıspartadayım yaz ve uzun tatillerde izmirdeyim istenildigi zaman (benzınını karsılamanız durumunda) buluşulunup güzel bir geziye çıkabiliriz ;)
ben yalan soylemıyorum kimseyide yanlıs yonlendrrmek istemem ama durum böyle ;) şu anda Opel Corsa 1.2 Essentia Benzinli aracımla 18-17 kurus yakıyorum uzun yolda ;) istersenız bu sömestırda ben ısparta-izmir giderken forumdan bi arkadası alayım yanıma gerçek olup olmadıgını anlasın ;) benım yalanım yok ama inanmak istemeyenler kendılerı bılırler ;) cut off meselesınede ınanmıyorum istersenız şoyle basıtce deneyebilirsiniz 100le gıderken 4 e atın ve o cut off dedıgınız zımbırtıyı yapın arabanızın yavaslamasını ve kendını kasmasını hıssedın ve kontagı giderken kapatın daha cabuk yavasladıgına sahit olacaksınız ;)
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
yorumlarınız için teşekkur ederım fakat en sonda bi sanki yalan soyluyormusum gibi soylemlerde bulunmussunuz benım yerım bellı yurdum belli yılın 9 ayı ıspartadayım yaz ve uzun tatillerde izmirdeyim istenildigi zaman (benzınını karsılamanız durumunda) buluşulunup güzel bir geziye çıkabiliriz ;)
ben yalan soylemıyorum kimseyide yanlıs yonlendrrmek istemem ama durum böyle ;) şu anda Opel Corsa 1.2 Essentia Benzinli aracımla 18-17 kurus yakıyorum uzun yolda ;) istersenız bu sömestırda ben ısparta-izmir giderken forumdan bi arkadası alayım yanıma gerçek olup olmadıgını anlasın ;) benım yalanım yok ama inanmak istemeyenler kendılerı bılırler ;) cut off meselesınede ınanmıyorum istersenız şoyle basıtce deneyebilirsiniz 100le gıderken 4 e atın ve o cut off dedıgınız zımbırtıyı yapın arabanızın yavaslamasını ve kendını kasmasını hıssedın ve kontagı giderken kapatın daha cabuk yavasladıgına sahit olacaksınız ;)

Yeni nesil araçlar (enjektörlü) bildiğiniz üzere beyin dediğimiz elektronik sistemler sayesinde çalışmaktadır.Eğer dediğiniz gibi hareket halinde ve viteste bir aracın kontak anahtarını kapattığınız zaman tüm elektronik sistemleri devre dışı bırakmış olacağınızdan aracınızda bulunan tüm sensörler devre dışı kalacaktır...Haliyle cuf-off sistemi de devre dışı kalacaktır.Ayrıca aracınızda büyük arızalara yol açabilirsiniz...

Hatta yeni nesil araçlarda Aktif silindir yönetimi (ACT) ile dört silindirli motorun, ikinci ve üçüncü silindirlerini, motor düşük ve orta yükler altındayken geçici olarak devreden çıkarıyor. Bu aracın yakıt tüketiminin, 100 kilometrede yaklaşık 0,4 litre azalmasına yardımcı oluyor. (Volkswagen Polo Blue GT 140 bg ve 250 Nm tork - 1,4 litrelik TSI benzinli motor 100km/4.5 L ortalama- DSG şanzımanla )

Bazen doğru bildiğimiz şeyler yanlış , bazende yanlış olduğunu düşündüğümüz şeyler doğru olabilir....
Bende devir sayısı az olduğu için boşta daha az yaktığı düşünüyordum...Fakat yanılmışım...Ancak en doğru tasarruf cuf-off sistemi ile vitesi boşa alma işlemini uyumlu bir şekilde uygulamakla mümkündür.


Coasting
Ayağınızı gazdan çekip kısa bir süre sonra sürtünme ve hava direnişi gibi karşı kuvvetlerle durana kadar arabanın var olan momentumuyla yola devam etmeye coasting denir. Coasting yakıt tasaraffu için en önemli silahınız. İki şekilde coasting yapabilirsiniz:
a) Vitesteyken coasting: Araç vitesteyken ayağınızı gazdan çekerseniz motora giden benzin kesilir(cuf-off)) ve yakıt tüketimi sıfıra iner. Fakat araç viteste olduğu için mekanik sürtünme (tekerlerin sürtünmesi ve hava direnişine ek olarak) aracı yavaşlatır.
b) Boşta coasting: Vitesi boşa alıp coasting yaparsanız sadece rölantide yaktığınız yakıtı yakarsınız. Ama araç daha yavaş hız kaybeder ve yokuşlarda alıp başını gider.
Trafiği iyi takip etmelisiniz ve ileride durmanız gerektiği zaman direk ayağınızı gazdan çekmelisiniz. Viteste mi yoksa boşta mı coasting yapmanız gerektiğine duruma göre karar vermelisiniz.
Örneğin.... yaratıcılık size kalmış...
- Hızınız zaten az ve eğer viteste coasting yaparsanız kırmızı ışığa ulaşamadan duracaksınız. O zaman boşta coasting yapın.
- Hızınız zaten yüksek ve kırmızıya ulaştığınızda hala hareket halinde olacak ve frene basmak zorunda kalacaksınız. Viteste coasting yapın.
- İndiğiniz yokuş hafif meyilli ve eğer viteste coasting yaparsanız araba çok yavaşlayacak. O zaman boşa alıp coasting yapın.
- Yokuş biraz meyilli, önce viteste coasting yapın ve belli bir süre sonra boşa alın.

(yazımda alıntılar mevcuttur)
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yok aksine çok iyi oldu verdiğin örnek tam arkadaşa göre

muhabbetimiz burada olmuştu
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=87656

geç oldu ama geçmişolsun abi mustafa bana attıgı yorumada bakılırsa , tabiri caizse aynı tas aynı hamam... Yapacak bişey yok umarım verdigim örnekle karşılaşmaz bigün... Ama sonu kuzenım gıbı olmaz hapiste biter ;)
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yeni nesil araçlar (enjektörlü) bildiğiniz üzere beyin dediğimiz elektronik sistemler sayesinde çalışmaktadır.Eğer dediğiniz gibi hareket halinde ve viteste bir aracın kontak anahtarını kapattığınız zaman tüm elektronik sistemleri devre dışı bırakmış olacağınızdan aracınızda bulunan tüm sensörler devre dışı kalacaktır...Haliyle cuf-off sistemi de devre dışı kalacaktır.Ayrıca aracınızda büyük arızalara yol açabilirsiniz...

Hatta yeni nesil araçlarda Aktif silindir yönetimi (ACT) ile dört silindirli motorun, ikinci ve üçüncü silindirlerini, motor düşük ve orta yükler altındayken geçici olarak devreden çıkarıyor. Bu aracın yakıt tüketiminin, 100 kilometrede yaklaşık 0,4 litre azalmasına yardımcı oluyor. (Volkswagen Polo Blue GT 140 bg ve 250 Nm tork - 1,4 litrelik TSI benzinli motor 100km/4.5 L ortalama- DSG şanzımanla )

Bazen doğru bildiğimiz şeyler yanlış , bazende yanlış olduğunu düşündüğümüz şeyler doğru olabilir....
Bende devir sayısı az olduğu için boşta daha az yaktığı düşünüyordum...Fakat yanılmışım...Ancak en doğru tasarruf cuf-off sistemi ile vitesi boşa alma işlemini uyumlu bir şekilde uygulamakla mümkündür.


Coasting
Ayağınızı gazdan çekip kısa bir süre sonra sürtünme ve hava direnişi gibi karşı kuvvetlerle durana kadar arabanın var olan momentumuyla yola devam etmeye coasting denir. Coasting yakıt tasaraffu için en önemli silahınız. İki şekilde coasting yapabilirsiniz:
a) Vitesteyken coasting: Araç vitesteyken ayağınızı gazdan çekerseniz motora giden benzin kesilir(cuf-off)) ve yakıt tüketimi sıfıra iner. Fakat araç viteste olduğu için mekanik sürtünme (tekerlerin sürtünmesi ve hava direnişine ek olarak) aracı yavaşlatır.
b) Boşta coasting: Vitesi boşa alıp coasting yaparsanız sadece rölantide yaktığınız yakıtı yakarsınız. Ama araç daha yavaş hız kaybeder ve yokuşlarda alıp başını gider.
Trafiği iyi takip etmelisiniz ve ileride durmanız gerektiği zaman direk ayağınızı gazdan çekmelisiniz. Viteste mi yoksa boşta mı coasting yapmanız gerektiğine duruma göre karar vermelisiniz.
Örneğin.... yaratıcılık size kalmış...
- Hızınız zaten az ve eğer viteste coasting yaparsanız kırmızı ışığa ulaşamadan duracaksınız. O zaman boşta coasting yapın.
- Hızınız zaten yüksek ve kırmızıya ulaştığınızda hala hareket halinde olacak ve frene basmak zorunda kalacaksınız. Viteste coasting yapın.
- İndiğiniz yokuş hafif meyilli ve eğer viteste coasting yaparsanız araba çok yavaşlayacak. O zaman boşa alıp coasting yapın.
- Yokuş biraz meyilli, önce viteste coasting yapın ve belli bir süre sonra boşa alın.

(yazımda alıntılar mevcuttur)

tesekkurler bılgılerınız ıcın aslında boyle terimler vs kullanılınca biraz çekici gozukuyor deneyebilirim bakalım izmire gidişimde yakıttan sarfiyat azalıcakmı artıcakmı ;)
 
Üst