Opel REKORD

alyildirim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2010
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Maşallah temiz kalmış, nadir Record'lardan biri, Allah kaza bela vermesin, kullanımı rahat bir araçtır, tek kusuru özellikle park esnasında biraz ağır kalan direksiyon sistemidir :(.
aynen öyle abicim, bu arada benim şu soruyu hatırlatayımda, sitede başka REKORD kullanıcısı varmı?
 

alyildirim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2010
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet savaş abi haklısın direksiyon sıkıntı oluyoda alıştım, bu arada sitede başka REKORD kullanıcısı varmı?
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
1975 Rekord A 1.7 karburatörlü olmasına karşın kasanın hafif olması ve makaslı olmasının uzun yolda inanılmaz avantajları var, Onlarda garibim benim Rekord gibi 4 ileri şanzumanlı ama tabi o zamanlar benzin sıkıntısı yok, daha doğrusu başka alternatif yok, fırtına gibi eserdi bu araçlar, hele sesi amerikanlar gibiydi ancak daha az yakması halka hitap etmesinden dolayı bayaa bi rüzgar estirmişti, güzel anıların var gibi savaş abi senin opellerle :)
Ali, 1975 model Opel Rekord'lar D kasadır. Kasa ağırlığı emsal modellere göre kısmen hafif sayılır. Yanlız bunlarda makas yok, makas en son bunlardan bir evvelki kasalarda kullanıldı, bunların arka süspansiyonu amortisör+helozondan ibaret o nedenle sert karekterli bir araç değildir. Şanzuman 4 ileri ama performans bakımından imkanlar dahilinde kendinden beklenenin fazlasını verir denebilir. En büyük rakipleri arasında P7 17 M makaslı Ford Taunus'lar, 1700 Consul'lar , 504 Pejo'ların L serisi (GL leri 1900 cc) vardı. 17 sene boyunca bir kere yolda kaldığımı hatırlamam, klasik tabirle yağını suyunu kontrol eder binerdik. Bakım ve onarımı hem ekonomik hem de çok kolaydı, o nedenle birçok bakım işini kendimiz yapardık. Anılar konusuna hiç girmiyelim, kısaca bekarlık günlerimin arabası desem yeterli olur sanırım :).
opelrekordd19721977r2.jpg
 
Son düzenleme:

alyildirim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2010
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hımm, özür dilerim eksik bilgi demekki, daha doğrusu yanlış, çocukluğumda mahallemde vardı birtane onu hatırlıyorumda, o makaslıydı gerçi şuu arka stop lambaları biraz şekilli olan c kasadır sanırım, biraz o düştü aklıma ki öntaraf bayaa benziyodu sanırım, birde o taunuslar dedin yaa consullar pek değilde taunuslar bir acayipti, eğer REKORD karşıma çıkmasaydı onların temizinden bir tane bulup almaktı niyetim aslında 6 silindir 23m olanlardan, neyse onlar bitti artık, ben opelimde gayet memnunum, inanın ford hiç aklıma bile gelmiyo opeli aldım alalı...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
hımm, özür dilerim eksik bilgi demekki, daha doğrusu yanlış, çocukluğumda mahallemde vardı birtane onu hatırlıyorumda, o makaslıydı gerçi şuu arka stop lambaları biraz şekilli olan c kasadır sanırım, biraz o düştü aklıma ki öntaraf bayaa benziyodu sanırım, birde o taunuslar dedin yaa consullar pek değilde taunuslar bir acayipti, eğer REKORD karşıma çıkmasaydı onların temizinden bir tane bulup almaktı niyetim aslında 6 silindir 23m olanlardan, neyse onlar bitti artık, ben opelimde gayet memnunum, inanın ford hiç aklıma bile gelmiyo opeli aldım alalı...
Her ne kadar artık tarih oldularsa da 1969-1971 model arası temiz bir 23 M Ford bulursan ve imkanın olursa almamazlık etme, 23 M ler özeldir (17 M ler az yakar az gider, 20 M ler ne kadar köfte o kadar ekmek misalidir, 26 M ler çok gider çok yakar ama 23 M ler çok gider az yakar)
 

alyildirim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2010
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla abi kusura bakmasınlarda imkanım olursa 79-84 arası senatör derim ben, eğer REKORD dan sonra yine bi klasik dersem başka şansı yok V6 2300 cc OPEL SENATOR derim başkada bişey demem, arabalarda yok yok, tabi temizide bi okadar az, camlar otomatik, hid.direksiyon, klima, sonnruuf, arka açılır süspansiyon vs. vs. ne arasan. Haa klasik demezsemde ya A kasa vectra GT Dohc motor 156lık yada B kasa Vectra GT tabi kısmet olursa.
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ali, 1975 model Opel Rekord'lar D kasadır. Kasa ağırlığı emsal modellere göre kısmen hafif sayılır. Yanlız bunlarda makas yok, makas en son bunlardan bir evvelki kasalarda kullanıldı, bunların arka süspansiyonu amortisör+helozondan ibaret o nedenle sert karekterli bir araç değildir. Şanzuman 4 ileri ama performans bakımından imkanlar dahilinde kendinden beklenenin fazlasını verir denebilir. En büyük rakipleri arasında P7 17 M makaslı Ford Taunus'lar, 1700 Consul'lar , 504 Pejo'ların L serisi (GL leri 1900 cc) vardı. 17 sene boyunca bir kere yolda kaldığımı hatırlamam, klasik tabirle yağını suyunu kontrol eder binerdik. Bakım ve onarımı hem ekonomik hem de çok kolaydı, o nedenle birçok bakım işini kendimiz yapardık. Anılar konusuna hiç girmiyelim, kısaca bekarlık günlerimin arabası desem yeterli olur sanırım :).
opelrekordd19721977r2.jpg

hey gidi günler hey... :D savaş abi? sende bir zamanlar gençmiydin yaa :D

şaka bir yana o zaman bir rekord'a binen birinin başından neler geçtiğini anlatsak banlanırız sanırım :rolleyes:

kardeş maşallah seninde aracın çok güzel..
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
89-90 model senatörün kasası güzeldir amerikan araçlarına benziyor.. zaten o yıllarda chevrolet senator diyede başka ülkelerde üretildi.. zaten omeganında başlangıç noktası ama omega en iyisi bence zaten omega temelde Cadillac Cateradır.. yani türkiyede omegası olan biri cadillac sürüyorda farkında değil :D
 
Üst