Opelin En Performanslı Motoru?

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu konu hakkında bildiklerinizi öğrenmek istiyorum. Opelin üretmiş oduğu en performanslı motor hangisidir? Motor özellikleri "hacim,sıkıştırma oranları,v.b. "gibi teknik verileride paylaşabilirseniz mutlu olurum.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
1.6 benzinli
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Benim bildiğim;

Şu ana kadarki en güçlü motor Opel Lotus Omega'ya aitti.

Motor Özellikleri;

Motor : 3.6 Litre Sıralı 6 Silindir Çift Turbo
Max Güç : 377 hp (281 kW) @ 5200 rpm
Max Tork : 568 N·m @ 4200 rpm
0-100kmh : 5.1 sn
0-160kmh : 11,5sn
Max Hız : 313.0 km/h (194.5 mph)
Power/weight ratio: 0.2298 PS/kg
Weight: 1663 kg

Tüketim:
Fuel city driving: 16.3 litres/100 km (14.48 miles per gallon)
Fuel mixed driving: 9.0 litres/100 km (26.05 miles per gallon)
Fuel highway driving: 10.5 litres/100 km (22.51 miles per gallon)

1990 yılında, GM bünyesinde bulunan Opel ve Lotus Sirketleri tarafından geliştirildi. Opel'in E segmentindeki Aracı olan Omega A kasasının üzerinde yapılan Modifikasyonlarla geliştirilen modelde, Garrett T25 Çift Turbolu 3.6 Litre Hacminde Sıralı 6 Silindir Motor Bulunmakta. 377HP lik Motor Gücü ise aynı zamanda Chevrolet Corvette ZR-1'de de kullanılan 6 ileri x-speed ZF Sanzuman ile Arka Tekerleklere Aktarılıyor.

1990-1992 Yılları arasında sadece "British Racing Green" Adlı renk ile 950 adet uretılen lotus omega, 1990-1998 Yılları arasında "Dunyanın En Hızlı Sedan Otomobili" Unvanını Elinde Bulundurmuştur. (E39 M5 Cıkana kadar).

Birebir Rakip Olup Üstün Oldugu Otomobiller;

* 1989-1994 Alpina B10 BiTurbo - 360 hp 0-60 mph - 5.6 s. Top speed: 182 mph (291 km/h)
* 1989-1995 BMW M5 E34 - 315/340 hp 0-60 mph - 6.3 / 5.9 s. Top speed (electronically limited): 155 mph (250 km/h)
* 1991-1995 Mercedes-Benz 500 E W124 - 326 hp 0-60 mph - 6.2 sec. Top speed (electronically limited): 155 mph (250 km/h)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Güncel en güçlü motora sahip araç da Insignia OPC olmalı.

2.8 V6 turbo, 325HP. 250 km/s ile sınırlandırılmış, 0-100 km 5.8 sn.

Engine

Configuration: Ecotec 60º V6
Location: Front, transversely mounted
Construction: Aluminium alloy block and head
Displacement: 2.792 liter / 170.4 cu in
Bore / Stroke: 89.0 mm (3.5 in) / 74.8 mm (2.9 in)
Valvetrain: 4 valves / cylinder, DOHC
Aspiration: Twin-scroll Turbo

Drivetrain

Gearbox: 6 speed Manual
Drive: All wheel drive

Performance

Power: 325 bhp / 242 KW
Torque: 400 Nm / 295 ft lbs
BHP/Liter: 116 bhp / liter
 

Rou

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sfi motorlarida yabana atmamak lazm
 

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bir videoyu paylaşmak isterim polis kamerasından :
http://videos.streetfire.net/video/Getaway-Opel-Lotus-Omega_95093.htm
buda sanırsam opel lotus omega'nın şakaya alınmayacak bir otomobil olduğunu ortaya koyuyor gibi :) fakat c20let,z20let gibi motorları nereye koyabiliriz bildiğim kadarı ile bu motorlarda modifiye işlemlerinden sonra dehşet hp ve torklara sahip oluyorlar yani illaki bir 3.6 yada bir v motor olması gerekir mi?
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Lotus omega şaka gibi bir araba
bu arada en verimli motorda 1.9CDTİ 212Hp lik motor olsa gerek
Twin-turbo teknolojisi ile, Opel binek otomobiller için, modern dizel motorların geliştirilmesinde bir sonraki en büyük adımı ilân ediyor.


Dünyada bir ilk olarak, Opel mühendisleri iki-aşamalı bir turbo-kompresör sistemini, günlük otomobil sürüşleri için kompresyonlu-ateşlemeli bir motora uygulamayı başardılar: Kasım 2003’te Essen Otomobil Fuarı’nda ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda sunulan Opel Vectra OPC mühendislik çalışmasında, 212 HP güç üreten 1.9-litre CDTI twin-turbo motor kullanıldı. Litre başına 112 HP’lik güç, turbo-dizel binek otomobiller için bir dünya rekoru...
1.9 CDTI twin-turbo ünitesi, 400 Nm maksimum torkunu yalnızca 1400 devir/dakikada üretiyor, aynı zamanda Euro 4 egzoz emisyonu standartlarına uyumlu ve 100 kilometre de yalnızca 6.0 litre dizel yakıt tüketiyor.
Twin-turbo teknolojisinin kalbi, iki egzoz-gazlı turbo-kompresör ünitesi aracılığıyla bir dizel motor basınçlı emme sistemi. Bu sistem “ikili-turbo” sistemlerin aksine paralel yerine seri çalışıyor: Düşük motor hızı menzili için daha küçük, ancak yüksek-derecede duyarlı bir turbo-kompresör, motor devirleri arttıkça yüksek gücü devralmak için dizayn edilmiş olan daha büyük bir turbo-kompresör… Yüksek verimliliği sayesinde, twin-turbo sistem yakıt tüketiminde ve egzoz emisyonlarında hiçbir dezavantaj yaşanmadan son derece yüksek ve özel güç elde etmeyi başarabiliyor.
Opel’de Mühendislik Bölümü Yönetim Kurulu Üyesi Direktör Hans H. Demant, bu konuda şu açıklamayı yaptı: “Bu iki-aşamalı turbo-kompresör prensibini, somut üretimi yapılan bir dizel motora uygulayan ilk üretici olmaktan gurur duyuyoruz. Twin-turbo teknolojimiz özellikle ekonomiktir, çevre-dostudur, sürüş keyfi ve coşkusu verir.”
“Twin-turbo” nun arkasındaki asıl sır, iki-aşamalı, akıllı basınçlı emme prensibi. İlk aşamada, küçük ama yüksek-basınçlı bir turbo-kompresör kullanan motor, düşük hızlarda gaz pedalına kolayca hazır tepki veriyor, turbo gecikmeden zarar görmüyor. Bu yüksek basınçlı turbo-kompresör, en fazla 1800 devir/dakikaya kadar tek başına çalışıyor ve giriş havasını en fazla 3.2 bar basıncına kadar sıkıştırıyor. 1800 –3000 devir/dakika arasında, daha büyük bir düşük-basınçlı kompresör devreye giriyor – bu motor hızı menzilinde her iki türbin birlikte çalışıyor. 3000 devir/dakikanın üstünde, yalnızca daha büyük olan turbo-kompresör silindirlere hava şarj etmeye devam ediyor. Motorun egzoz sisteminde motor hızı ve yük ile kontrol edilen bir valf ile, bu her iki şarj sisteminin karmaşık kontrolü gerçekleştiriliyor.
 

mus-ty-03

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2009
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
bence 2.0 turbo motorlu insigna
 

hakaniko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2009
Mesajlar
324
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
daha dün 3.2 litre V6 signum gördüm. [:)]

4 tane dikdörtgen eksozlu. (aşağıdaki gibi)

16642922efa.jpg
 
Son düzenleme:
Üst