Sanırım oldu artık kendim yaptım

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
DAHA ÖNCE YAZMIŞTIM SONUCA ULAŞAMAMIŞTIM YAZDIGIM MESAJI ŞUYDU:
Corsa 1.4 16 gls 2000 model aracımda stop etme sorunu ile memleketimde gittiğim özel serviste boğaz kelebeği temizliği yapıldı,onlar yapılırken buji ve buji kablosuda değişti buji ve kabloları orj.gm marka.araç toplanırken manifoltun içine düşürülen 1 somun yüzünden manifolt kople sökülüp yeniden contası takılıp işlemler bitti.herşey iyi güzel stop etme sorunu gitti ama bu sefer 2 sanıye marş ile çalışan araç geç çalışmaya başladı devir ilk çalıştırmada 800-600 araları düşüyor gaz verince 2000 1500 takılı kalıyordu.eskişehirde bir ustaya götürdüm yağ yag filtesi değişti sorun devam etti egzozdan ses gelıyordu egzoz tıkanmasından olabılır dedıler egzozlar kople değişti yine aynı benzin filtresi dediler benzin filtresi ve pompası değişti malum aynı, yagı değiştiren ustaya aksam uzeri bıraktım ertesı gun ögleyın aldım oksıjen sensorunu ve ısı sensorunu değiştirmiş araç biraz düzelir gibi oldu.
şimdi sorun sogukta araç zor çalısıyor sabhları fılan ama yol alıp bıraz ısınınca stop edip tam sogumadan tek seferde alıyor ama soguyunca yenıden 2. Marş denemesinde yada 1. De uzun suren deneme sonrasında çalısıyor artık araçtan sogudum.lpg var araçta.konu hakkında yardımcı olabılecek kişiye hayır duamı eksık etmıyecegım.2 aydır giden paramın haddi hesabı kalmadı. saygılarımla...

BUGÜN GİTTİĞİM BİR USTA 3 KURUŞLUK TRAŞI 5 KURUŞA DÜZELTİRİZ DEDİ
ARABANIN ÇALIŞMASINA BAKTI CİHAZA BAĞLADI VE İLK ÇALIŞTIRMADAKİ HAFİF BENZİN KOKUSUNU ALDI SONRA BU ARACIN İLK ÇALIŞTIMDA HAVA BENZİN KARIŞIMDA SORUNUN OLDUGUNU SÖYLEDİ 15/1 KARIŞIM OLACAKKEN 15/2 OLUYOR DEDİ VE EKLEDİ BU ARACIN MANİFOLTU SÖKÜLDÜĞÜNDE SANIRIM İYİ BİRŞEY YAPILMAMIŞ ÇÜNKÜ MANİFOLT ÖĞLE SÖKÜLMEZ SİLİNDİR KAPAĞI AÇILIR VE O ŞEKİL SÖKÜLÜR SOMUN KAÇIRAN USTA BUNU GÖZE ALAMAYIP KENDİ HATASI YÜZÜNDEN BU KDR MASRAFI GÖZE ALAMAMIŞ DEDİ ÖNCE EGR Yİ SÖKER Bİ TEMİZLERİZ DENERİZ AYRICA BENZİN KOKUSU NERDEN GELİYOR ONU İNCELERİZ OLMAZSA SİLİNDİR KAPAĞINI SÖKERİZ MANİFOLTTA ATIKLIK YADA GEVŞEKLİK VARDIR ÇÜNKÜ O ŞEKİL SÖKEN KİŞİ BÜYÜK HATA VE BÜYÜK UĞRAŞ VERMİŞTİR AYRICA CONTA BELKİDE SORUNLUDUR BUNU SÖKÜP ADAM AKILLI BAKIP ANLARIZ DEDİ MASRAF 700-800 ARASI OLUR EN KÖTÜ İHTİMALDE DEDİ SİZCE NE YAPMAM LAZIM YARDIMMM.....




BU MESAJ ARDINDAN USTALARIN 700-800 TL FIYAT VERMESİ BENİ BU İŞİ ELE ALMAMA SEBEB OLDU NASILSA BOZUK IYICE BOZULUR YADA DUZELIR DEDIM BASLADIM İŞE ONCE ECOTEC YAZAN KAPAGI SÖKTÜM ARDINDAN MANİFOLTDUN UST KAPAGINI SOKTUM İÇİ YAGLI PASLI SOKME SEBEBIM BU PARCAYI USTA TAKARKEN LPG ENJEKTORLERINE FILAN BASMISTI ZOR TAKMISTI.NEYSE BU ALANDA GORDUGUM BUTUN HORTUMLARI KABLOLARI INCELEDIM ÇATLAK KOPUK DELİK VARMI DIYE SONRA MANOFOLD U BALATA SPREYI ILE IYICE TEMIZLEDIM OTURDUGU YERI CONTAYI FILAN IYICE OTURTUP PISLIK VS OLMASIN DIYE DIKKATLICE TEMIZLEDIM TAKTIM EGR DEN MANIFOLTA GELEN BIR BENZIN HORTUMU KIVRISIK TAKILMIS UYGUN BICIMDE AYARLADIM TAKTIM TAKARKEN ENJEKTORLERIN OLDUGU NOKTAYI KABLOLARI HOTUMLARI GUZELCE YERLESTIRINCE UST KAPAGI GUZELCE OTURDU.HERSEYI TAMAMLADIM GORDUGUM SOMUN KELEPÇE VIDA NE VARSA GUZELCE SIKTIM DIKKATLI BİÇİMDE. KONTAGA BASMAMLA ÇALISMASI BIR OLDU ARAC ESKI HALINE DONDU ESKISEHIRDE BU ARALAR HAVA COK SOGUK AMA SABAH KALKTIGIMDA KONTAGIN DEGMESI ILE ARABA CALISIYOR.
AYRICA İLK ÇALISMADAKI EGR NIN ORADAN GELEN BENZIN KOKUSU DA GITTI.
AMA ARAC ÇOK SOGUKTA VE SICAKTA SUPER ÇALISIYOR BI YERE PARK EDIP ARAC SOGUDUNDA 3-4 SAAT SONRA MARŞA UZUN BASARAK ÇALIŞIYOR AMA 8-10 SAAT DURURSA TIK DIYE ALIYOR BU KONUDA YARDIMCI OLABILECEK ARKADALAR VARSA COK MAKBULE GECER.
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
elinize sağlık...
onada fazla takılma ama onuda çözeyim dersen motor sıcaklık sensörüne bi bak derim..
 

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
sıcklık sensoru arıza arama yapan ustaların şuradan olabilir buradan olabilir demesiyle gereksız yere yenılendı :) ama kablolarından şüpelenmiyor değilim ecotec kapagının altından ızolelı sekılde gıdıyor ama en kısa surede onuda değiştireceğim bakalım hayırlısı artık
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
kolay gelsin o zaman...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
baştan dedim manifolt diye sonunda kendin yapmışsın eline sağlık geçmiş olsun..
bu arada motor tam soğumadan çalıştırmadaan bahsediyorsan sıcaklık sensoru birde enjektör olma ihtimaline baktır
 

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
baştan dedim manifolt diye sonunda kendin yapmışsın eline sağlık geçmiş olsun..
bu arada motor tam soğumadan çalıştırmadaan bahsediyorsan sıcaklık sensoru birde enjektör olma ihtimaline baktır

evet sizin yorumunuzu dinleyerek kendım yapmaya çalıstım.çok tesekkur ederım allah ne muradınız varsa versin.
şimdiki olay şu aksam gelıp park ediyorum sabah bastıgım anda çalısıyor sonra yoluma gıdıyorum deneme amaclı tekrar stop edıp çalıstırıyorum sorunsuz çalısıyor 1-2 defa daha denıyorum sonuc guzel ama 3-4 saat sonra geldıgımde marşı zorlayarak çalısıyor ama 8-9 saat sonra gelıp basarsam yenıden ıyı çalısıyor.kısaca 3-4 saat beklerse zorlanıyor 8-9 saat beklerse çabuk çalısıyor
Benim düşüncem bu yakıtsal bı gerı kaçış, diyeceksın 8-9 saat aralıgında da gerı kaçar ama 8-9 saat beklediğinde iyice soguyan motor sekonder hava pompasını komutluyor çalıstırıyor bu esnada motora enjektorden fazladan yakıt verıp zengın yakıt karısımı yapıyor ama benım sekonderım arızalı yanı motoru çalısmıyor arızalandı. Beyın komut verdıgınde enjektor yakıtı dolduruyor ve ıyı mars alıyor 3-4 saatte benzın gerı kaçıyor motor sekondere komut vermıyor ve çalıstırdıgımızda zorlanıyor bu sebeb olabılır mı?
 

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
o arabanın derdi krank devir sensörü.
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Krank devir sensörü çalışmasa araç dogru duzgun gaz yemez sureklı patır patır traktor gıbı calısır rolantıde devır dalgalanmaları fılan varsa aracın ınce hortumları var emme manıfolduna baglı olan depo havalandırma valfınden tutunda map sensorune kadar bu tur sersem calısmaların nedenı bu kucuk hortumlarla alakalıdır arıza sınyallerı ıle takıp edılmelı ayrıca gec calısma sekonder ve hararet musurunden olabılır aracı duzgun bır ustaya götürün eskişehirde muhakkak Opeli yemiş yutmus bırı vardır her usta anlamaz bu aracları
 

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Krank devir sensörü çalışmasa araç dogru duzgun gaz yemez sureklı patır patır traktor gıbı calısır rolantıde devır dalgalanmaları fılan varsa aracın ınce hortumları var emme manıfolduna baglı olan depo havalandırma valfınden tutunda map sensorune kadar bu tur sersem calısmaların nedenı bu kucuk hortumlarla alakalıdır arıza sınyallerı ıle takıp edılmelı ayrıca gec calısma sekonder ve hararet musurunden olabılır aracı duzgun bır ustaya götürün eskişehirde muhakkak Opeli yemiş yutmus bırı vardır her usta anlamaz bu aracları

evet bende patırdama ve devır dalgalanması yok o sebebten devır sensorunden supelenmedım emınım kı o kucuk hortumlardan kaynaklı söktüm duzelttım kendımce bıraz daha duzenlı calıstı
 
Üst