Vectra B Rolanti Sorunu (Aşırı Yüksek)

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bu düzenleme .....rolanti motor fişini çekin bogazın üstünde gaz telini yani bogaz kelebegini gelen tel var gaz teli o gaz telinin ayar vidası var .. işte onu sıkın sıkın ...biri motoru çalıştırsın normal 600 devirde tutsun ..devir 940 olması gerek fabrikasyon siz 600 devirde tutun bir kşişide gaz ayar vidasını sıksın tam oraya kadar yani gaz yükselme başlamadan bırasın ..ben aynen yaptım çoktandır kullanıyorum ...sonra isterseniz rolanti motor fişini takın ...bu kadar ama siz illa 940 devir çıkaracagım derseniz rolanti motorunu degiştirin .....
Var olan bir problemi gaz kelebek ayari ile manipule etmek egzoz veya yakit olarak size geri döner.ve sorun bitmez..rolanti ayari degismek veya temilemek sorunu bitirmez...ayni zamanda karterden motor üstüne gelen hortum ve üst kapaktan kelebege giden hortumlari temizlenecek arti kelebekdeki by pas borulari kelebek temizlenecek ve vakumlar kontrol edilecek
 

hkn38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
slm arkadaslar bende 99 model vectra gt var rolantısınde sıkıntı ısınca yukseliyor hersey yapıldı fakat cozum bulunamadh yardımcı olursaNIZ
 

Climb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı sorun yüzünden bu gün başıma gelmeyen kalmadı.
Boğaz kelebek ğini söktüm bu gun. Güzelce önce mazot sonra da balata spreyi ile temizledim. Bujilerimş kontrol ettim, en son da rolanti motorunu söküp, YouTube de izlediğim opel rolanti motor tamiratı videosunda izlediğim gibi, içindeki yayı biraz esnettim. Pin'de boşluk kalmadı. Herhalde tamamdır diyerek tekrar bütün montajlarını yaptım. Çalıştırdım motoru. Aman Allah'im super. Yaklasik 800 devirde sorunsuz çalışıyor. Yalnızzz, gaza bastım ki, devir yükseleceğine düşüyor. Şaşkınlık içerisindeyim. Ayağımı gazdan çekince, devir eski haline geliyor. Bas-çek bas-çek yaparak deviri yükseltmeyi basardım ama bu defa da 4000 devirin üzerine çıkmıyor. LPG de de aynı ama benzinde daha fena. Rolanti motorunun fişini çektim, biraz daha iyi gibi geldi bana. Tur atmaya çıktım bu defa da motor öyle Bi kasıntılı olmaya başladı ki, resmen gaz yemiyor. Geri döndüm, Ama bu arada hararet yükselmeye başladı tabi ne alakaysa... Durdugum yerde gaza yükledim biraz çalıştıkça toparlar belki mantiğiyla, olacak gibi değil. Tekrar yaptiği işlemleri gözden geçireyim, rolanti motorunu tekrar sökeyim diye düşündüm. Motoru durdurdum. Kaputu önüne geldim, tısss lama sesi var. Lifte aldım arabayı, Bi baktım, su tapası çatlamış.(bloktaki) lanet bir yer. Motorun alt taraflarında kalıyor. El girmez Gözle bile zor görünüyor. Akşam da misafirliğe gideceğiz, söz vermişiz. Geçici çözüm olarak, tıkayıcı tozlar var ya, 2 tane attım su haznesine. İşe yaradı. Kesti sızıntıyı. Çıktık yola ama gözüm sürekli hararet göstergesinde, motor hala kasıntı halde tabi. 3000 devri gecmemeye çalışıyorum. Gittik sorun yok. Donuste, 25. Km falan sanırım. Hararet birden 90 a firladı. İndim baktım, yine aynı tıslama. Bir de ne alakaysa. Kontağı açınca bütün ışıklar yanıp sönüyor, ama motoru çalıştırınca tc işiği tekrar yanıyor, ve tc tuşuna bassam da kapanmıyor.

Şimdi sizlere sorum su, alt silindir e inmeden, motoru sökmeden o su tapası değişir mi, tc işiği neden sabit yanar. Bir de söyle bir durum oldu. Dönüşte ilk durdugumda aracı stop ettim. Su ekleyip tekrar çalıştırdığı da LPG ye otomatik geçmedi. 2. Durduğumda elle LPG de çalıştırıp o şekilde geldim. Elektriksel bir sorun gibi gorunuyor. Tc işiğida aynı mantikta. Ama elektriksel hiç bir değişiklik yapmadım ki, ne alaka?
Fikirlerinizi bekliyorum.
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
aracın rölantisini bozacak ve stop ettirecek bir sürü sebep var. ama bunların en başında rölanti ayarlayıcısı gelir. belli bir kilometreden sonra bu rölanti ayarlayıcısı bozulur. bu parçayı yetkili servislerde orjinal GM olarak satın almalısınız. diğer hiç bir yan sanayi rölanti ayarlayıcısı iş görmez, hepsi çöplük uyduruk ürünlerdir. bu parça yetkili servislerde 1.000 TL civarındadır.
 
Üst