Vites atmada en ideal devirler?

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu vites işinde merak ettiğim bir durum var.şehir içinde normal kullanımda 2500-3000 devirde vites değiştiriyorum.bu yakıt tüketiminin de az olmasını sağlıyor.ancak mesela hız yapmak istediğimizde en ideal devir hangisi olur?ben hız yaptıgım nadir zamanlarda 4000-4500 gibi vites atıyorum.bugun birisi 5000 devirde atmanın daha iyi hızlandıracağını söyledi doğru mudur?en ideali olarak siz hangisini kullanıyorsunuz?
 

Mete34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2012
Mesajlar
350
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

benım fıkrım ; seri kullanmak yani ani hızlanmak isteniyorsa 3500 4000 arası iyi bizim araçlarda. cunku araclarımızda ufacık motor var 5000 devıre cıkmasını beklersek ohoo :) 4. vıtese kadar 3500 4000 arası. 4 ten sonra  5. vıteste ne varsa  kökle :) ama altında varsa bmw 3 25  vıtesı ister 5000 de at ister 6000 de at istersen kesiciye girip at :) Dipnot : yazdıklarım sadece muhabbet bılgı acısından olsun hız demek tehlıke demek sakın aklımızdan çıkarmayalım ..
 

corsa_1990

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
1,994
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

valla bende genelde 2800-3000 arası atarım ama hızlanmak istediğimde 4000 e kadar yükseltiyorum.
 

onderak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
jb.iphoneturkey.net
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

Hizli gitmek istediginizde, ne kadar yuksek devir o kadar guc,
Ne kadar yuksek guc, o kadar hizli hizlanma demektir...
Araca gore degisir degerler...

Dizel astra icin ekonomik surus dedigimde,
Bana gore 2000 - 2250 devir en ideal deger..

2500 - 3500 arasi normal (orta) kullanim degerleri..

Devirli kullanim denildiginde 4000 - 4500 sert (hizli) kullanim derim...
Fazlasi arabanin gucunu zorlamaktir, hayvan gibi kullanmaktir...
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

dizel araçlarda devir zaten az olur.benzinliler devir vererek çok daha iyi performans alır.benm aracım 8000 devire kadar gösteriyor.devir saatinin yarısı en iyi hızlanma ve max torkun alındıgı devir diye duymuştum.yani 4000 devir.dizellerde de bu 3000 oluyor diye biliyorum.
 

onderak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
jb.iphoneturkey.net
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

sallierim link' Alıntı:
dizel araçlarda devir zaten az olur.benzinliler devir vererek çok daha iyi performans alır.benm aracım 8000 devire kadar gösteriyor.devir saatinin yarısı en iyi hızlanma ve max torkun alındıgı devir diye duymuştum.yani 4000 devir.dizellerde de bu 3000 oluyor diye biliyorum.

O duydugunuz sey su:
- 1750 ile 3250 arasi bu motor verebildigi maksimum torka ulasiyor...
Ama bu demek degil ki, 3000 devirde alinan beygir + tork ile,
4500 devirde alinan beygir + tork aynidir...

4500 devirde daha fazla beygir uretilir, tork ayni olsada..
Dogal olarak daha hizli hizlanmak icin, yuksek devir gerekir..

Dizellerde fazla devir donduremiyor motorlar maalesef, bu ayri bi konu, sorunuzla..
 

revelation

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
12,367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

Benim araba otomatik söylüyor vites değiştir diye ben de ona uyuyorum. Sizde yok mu o özellik? Vites yükselt ikazı! Km sayacının yanında beliriyor.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

Teknik ozellik listelerini koyarsan yorum yapabilirim cunku belirli bisey yoktur bu konuda aractan araca degisir mesela bildigim araca gore yaziyim max performans icin astra 1.4t de  max guc egrisinin azalmaya basladigi nokta 6000 devirdir en iyi performans bu devre kadar surer bunun ustune devir cevirmek gereksizdir redline 6500 e kadar devam etmenin anlami yok diger araclardada max guc noktasinin bittigi yere bakip yorum yapmak lazim genel olarak farklilik gosterir bu durum.
Gucu tork ve devir birlikte uretir max tork bittikten sonra yuksek devir bir noktaya kadar max guce neden olur ama bir noktadan sonra tork cok duser o yuzden devir sayisi tek basina yeterince guc uretemez bu nedenle ust vitese gecmek daha iyidir yanliz baska onemli bir nokta daha var uzun vites oranlari varsa bir aracta 6000 devirde vites atinca ust vites 3000 e dusup 110 hp uretebilir anlik 140 hp uzerinden ama onceki vites max guc un bittigi devirden sonra 140 tan 120 lere anca dusuyor olabilir bu nedenle redline a kadar kullanmak en iyisi max performans icin
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

Selam Arkadaşlar,

Olaya teorik açıdan yaklaşmak istiyorum.Aracın hızlanması ya da eğim çıkması için çekiş, yani tork gerekir.Bazı arkadaşlar güç demişler ,ama aslında güç ile tork çok alakasız şeyler değil. Bir devirde aracın torku T ise gücü P olsun. Bu bağıntı şöyle P=T x devir (saniyedeki açısal hız).

Bu durumda bir devir için tork daha yüksekse, zaten güç de daha yüksektir.

Maksimum hızlanma için vites atma olayına dönecek olursak, burdaki amaç araç gövdesine en yüksek net çekiş kuvvetinin etkimesi.Eğer hıza bağlı olan rüzgar ve yuvarlanma direncini ihmal edersek, en fazla çekiş motorun en fazla tork verdiği devir olur.1.4T araçlarda motor en yüksek torkunu 1950-4900 devir aralığında veriyor.Bu durumda bir alt viteste 4900 devire kadar yüksek hızlanma elde edebilirsin.Ama aynı zamanda şunu da dikkate almak lazım.Bir üst vitese çıktığında motor devri, vites oranları arasındaki farklar kadar düşecek.Eğer 4900 devire çıkmadan daha düşük bir devirde bir üst vitese takarsan, bir üst vitesteki devrin 1950 devirin altına düşmediği takdirde motordan hala en yüksek torku alabilirsin.

Örnek olarak 2. viteste 3500 devirde giderken, 3. viteste taktım ve devir 1600 e düştü. Bu durumda hızlanma performansın düşer, çünkü devir sayısı 1950 nin altında kaldı.3. viteste ilk andaki devir sayısı 1950 yapabilmen için demek ki aracı 2.viteste 4000 devire kadar çıkarmalısın ki, hem alt viteste, hem de üst viteste torkun en fazla olduğu devir aralığında kalabilesin.

Bunu ayarlamak için de motoru tork-devir eğrisini bilmelisin.Sonrasında en yüksek torku alabilmek için bir üst viteste düşen devir sayısında da yüksek tork alamabilmen için motor devrinin en az kaça kadar çıkarman gerektiğini bulabilirsin.
 

denizcetin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
232
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

dizel araçlarda piston kolları benzilli araçlara göre daha uzun olduğu için yüksek devirlere pek ulaşamaz, fakat tork güçleri daha iyidir  bu yüzden 2500-3000 devir arasında kullanmak motor için daha iyi ve daha verimlidir 045thumbsup
 
Üst