Vites atmada en ideal devirler?

onderak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
jb.iphoneturkey.net
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

dreamofice link' Alıntı:
Dizel icin durum nedir?1.4tda 6000dd maksimum guc aliniyorsa dizelde 4000dd alinmasi lazim yani dizelde 4000deviri gecmemek lazim degil mi?

- konunun ilk mesajlarinda yazdigim gibi dizelde durum :)
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

Benim Active Select performans istediğim zaman 6500 devirde vites atıyor, normal gidiyorsam da 2000'de değiştiriyor vitesi. Herhalde ona göre en ideal vites değiştirme devirleri bunlar.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

Selam Arkadaslar,

Konuyu farkli bir acidan tekrar düsündüm ve sanirim su mantikli bir aciklama.

֜reticinin verdigi tork-devir grafigi her sabit devir icin elde edilen maksimum torku gösteriyor.Yani araç sabit hizla giderken ölcülmüs tork verisi gibi düsünebiliriz.

Oysa bizim basindan beri konustugumuz olay durustan baslayip en hizli sekilde hizlanma.Olay böyle olunca isin icinde motor, sanziman, tekerleklerin dönme ataletleri ve aracin kütlesel ataleti giriyor.Durustan baslayarak gaz vererek hizlanmaya basladigimizda, tüm hareketli elemanlar da hizlaniyor.Bu durumda maksimum tork devrinin sonuna kadar hizlanma belli bir ivme ile devam ediyor.Maksimum tork devri bittiginde hareketli parcalar hala hizlanma egilimi gösteriyor.Bu durumda maksimum tork devrinden cikilsa bile maksimum güc devrine kadar hizlanmaya kadar devir artirilsa büyük bir ivme kaybi olmuyor, cünkü tüm hareketli parcalar zaten yeterince hizlanmis.Bu durumda devri maksimum tork devrinden daha da yüksege cikarmanin bir zarari yok.

Fakat sabit bir hizda yüksek devirle giderken, aniden gaza yüklenirseniz,  bu durumda arac maksimum tork araliginda daha iyi devirlenir.Nitekim üreticinin grafigi verdigi tork-devir grafigi burda anlam kazaniyor.Yoksa en hizli yüksek süratle cikmak söz konusu oldugunda, tüm hareketli parcalarin ataletinin ve aracin kütlersinin de hesaba katilarak yorum yapilmasi lazim.
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Vites atmada en ideal devirler?

 şimdi 1.3 astrada asgari performans  4000d/d asgari tork1750d/d verilmiş ama 1.4 t'de aralık olarak verılmiş yani 4900/6000 ve tork 1850/4900 bu şu anlama gelıyor  dizel 4000devirde maksımum beygırı olan 95 hpyi elde etmektedır yanı hızlanmayı bu yuzden 4000 devır yukarısına cıkmak zaten asgarı gucu bu devırde elde ettıgı ıcın gereksız turbo ıcınse 6000devir maksımum guc olan 140 hpnın elde edıldıgı devırdır bunun ustune cıkmak gereksız!

 Tork yani  itiş gücünü ise 1750 devırde vermeye başlıyor kı bu devır ne kadar düşük olursa arac ıcın o kadar ıyıdır,lakın bu torku kaca kadar verıyor devir bandı dağılımı  neden belırtılmemıs? mesela 1.6tdı a3 motorunda 1500/2500 olarak belırtılmıstır yanı ıtıs gücü 1500devırde basla 2500 devırde bıter. pekı ya bızım motorlarda?

 Ö–zetle dizel için  1750devirde tork verılmeye basladıgı için vites gecıslerınde bu devırın altına düşmememız gerekıyor maksımum gücü de 4000 devırde verdıgı ıcın de hızlanma ıcın bu devırı gecmenın bır anlamı yok. Turbo ıcınde bu 1850 ve 6000d/d olarak düşünülmelidir
 
Üst