acil yardım lütfen

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
4
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dört göze parça almaz onlar triger takarken hata etişlerdir oda pistonları delmiştir sübaplar eğilmiştir şimdi kıvırıyorlardır geçmiş olsun para ödeme yapsınlar hatta başlarında dursan daha iyi sonra çıkma parça ucuz parça ile iş yapmasınlar
 

mathy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
başlarında durmamın imkanı yok. araba mersinde ben hataydayım.4. gözde sorun varmış sadece.pistonun tepesi ve silindir kapağının içi tahribata uğramış. nasıl oluyorsa.. pistonu eski çıkanlardan en iyisini takacaklar ve eğilen sübapları değiştirecekler. bilmiyorum nasıl olacak. arabanın başında akrabam duruyor. bende ancak telle bilgi alabiliyorum.
bana söylenen emme manifoldunun içinde perde mi ne varmış.ondan olabilirmiş.yarın bakacaklarmış...benim merak ettiğim bütün bunların gaz yeme problemiyle bağlantısı ne??bujiler motor yeni olduğu halde neden tekrar yağlama yaptı??
 

umuthoca

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
80
Tepki puanı
37
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
arkadaşım araba mersin de hangi ustada? özel serviste mi yoksa sanayide mi?
 

mathy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sanayinin içersinde değil.sanırım özel servis.tam yerini tarif edemiyorum şu an.bende mersinin içini tam bilmiyorum çünkü
 

umuthoca

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
80
Tepki puanı
37
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
içel özel servisi diye bir yer var. orayı övüyorlar. ben de bir kere silifkede çözülemeyen bir sorun için gitmiştim hallolmuştu. inşallah oradadır ve sorunların çözülür arkadaşım. seyfi usta diye usta başı var. çetinkayanın çaprazına düşüyor servis.
 

mathy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu gün akşama doğru toplamışlar motoru.arabanın yanındaki akrabam iftar saatine yakın marşa bastıklarını söyledi.malum ramazan o da evine gitti iftar için.o ana kadar bana iletilen bilgiye göre sorun olmadığı yönünde.usta bu akşam deneyecekmiş arabayı.inşallah yarın sabah teslim alacaklar. ustanın anlattığı arabanın emme manifoldundan içine parrça aldığı.sorun buymuş ve tekrar motor yapılarak düzeldi.( gece sorun çıkmazsa eğer) bilgi ve fikirlerini esirgemeyen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.umarım sorunlarla ilgili değilde araçlarımızı daha keyifli kullanmak için paylaşımlarla ilgili sohbet ederiz....
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tüm gönderileri okudum.

Sorun 2. montajdan sonra düzeldiyse ve piston bölmesine parça kaçmasından kaynaklandığı kesin ise, 1. montajı yapan ustanın tüm masrafları karşılaması ya da en azından aldığı işçilik ücreti neyse onu iade etmesi gerektiğini düşünüyorum, çünkü böyle hata yapılmaz.

Araç sahibi olarak motor sökülmesi ile ilgili tamirlerde mümkün olduğunca işlemi takip etmek lazım. Usta seçerken, bildiğin usta dahi olsa bu tür işleri nasıl yaptığını sorgulamak lazım. İcabında bu tür işi şehirde en iyi yapanı bulup ona götürmek lazım.
 

mathy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araç ikinci ustanın yanında söküldüğünde ilk söken ustayıda çağırdılar.o da gelip durumu gördü.içeride parça unutma olayının olmadığını.emme manifoldunun içerisinde bulunan kırık parçaların bunu yaptığı konusunda fikir birliğine vardılar.benim merak ettiğim bir usta yeni yaptığı motora takılcak olan emme manifoldunun içerisni kontrol etmez mi??
bunu bir usta ve insan olarak yükümlülük olarak görmelimidir? sonuçta durduk yere benim cebimden para çıkıyor..bunu kontrol etmesi gerekirmiydi?
 

mathy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
parayı iade etmesi gerek diye yazmışsınızda. bazen insan öyle çileden çıkıyor ki yeter ki kendimi ve arabamı şuradan bir kurtarayım durumuna geliyorsunuz. esnaflık ustalık eskidenmiş.az buçuk sanayiyi bilen biriyim. araba gaz yemiyorken sorun elektrikten diye elektrikçiye götürmüştüm.sabahtan akşama kadar adamın dükkanında bekledim.ramazan oruç ağız mersin sıcağı.. neyse akşama doğru artık kızdım ve arabamla ilgilenmesini istedim ustadan.o kah başka arabalar kah benimki derken bitirdi.kablosu kopukmuş.tüm tesisatı kontrol etmiş.vs vs.borcumuz: sen yabancı değilsin 150 lira ver.ustam biraz indirim falan yapsan.yoook bizim işimiz ince iş.bak ben yapmasaydım yeni beyin bile aalacaktın.fazla istemedim zaten.neyse 150 yi bayıldım.arabayı aldım eve gidiyorum 1 km gitmeden yine gaz yememe. 150 lira az para değil ama sinirden gidip istemedim.sadece arabanın olmadığını söyledim telefonda.2 gün sonra sinir geçince yanına gittim.usta sen araba tamam dedin 150 lira istedin verdik.şimdi araba olmadı ne yapacağız.cevap: bırakacaksın deneyeceğim arızanın nereden olduğunu bulacağım.yahu arkadaşlar bizim arabalarımız deneme tahtası yada biz para babasımıyız..nerde esnaflık nerde ustalık nerde hak nerde...kısacası upuzun bir nerdeeee
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araç ikinci ustanın yanında söküldüğünde ilk söken ustayıda çağırdılar.o da gelip durumu gördü.içeride parça unutma olayının olmadığını.emme manifoldunun içerisinde bulunan kırık parçaların bunu yaptığı konusunda fikir birliğine vardılar.benim merak ettiğim bir usta yeni yaptığı motora takılcak olan emme manifoldunun içerisni kontrol etmez mi??
bunu bir usta ve insan olarak yükümlülük olarak görmelimidir? sonuçta durduk yere benim cebimden para çıkıyor..bunu kontrol etmesi gerekirmiydi?

Öyle olması da 1. ustayı kurtarmıyor. Ya da kağıt üstünde kurtarıyor ama fiiliyatta kurtarmaz. Emme manifoldu araba geldiğinde kırık değildi. Ancak demontaj esnasında kırılacak hale geldi ve yeniden montaj yaparken... tamamen kırıldı. Emme manifoldu genelde aluminyum gibi hafif malzemeden yapılır ve biraz narindir. Ancak öyle hemen kırılacak birşey de değildir.

Zaten motor sökerken ve takarken en önemli şey de odur, parçaları mümkün olduğunca kırmadan etmeden, vidalarına yalama yaptırmadan takmak.

Burada benim araçta hava emiş kısmında çok küçük ama önemli bir montaj hatasından bahsedeyim. Resimde sarı işaretli parça hava debimetre sensörü.
daha önceki sahiplerinin götürdüğü yerde onun bakımı yapıldıktan sonra yerine takılırken... kendi vidaları değil de başka daha uzun vidalarla sıkılmış. daha uzun olduğu için 2 vidanın da uçları hava emiş borusunun içini delmiş ve deldiği yerden mercimek büyüklüğünde plastik parçaları söküp atmış. Nereye gidecek o plastikler? O bölge, hava filtresinin arkasında olduğu için direkt motora gidecek tabi ki. Peki 2 ufak plastik motora gitse ne olur? Benim aracın motoru pistonlu değil, rotorlu (biraz değişik tasarım bir motor) ve rotor uçlarında ve kenarlarındaki segmanlar en ufak pürüzde bile kolayca bozulabiliyor, içeri girip yapışcak bir plastik bile segmanları bozabilirdi.

Fakat neyse ki, Japon debimetreden sonraki emiş kısmına 2 tane misina ağ koymuş ve kopan mercimek plastikler orada takılmış kalmış, yukardaki muhtemel sorunlar oluşmadan önlenmiş oldu, ama Japon'un ince düşüncesi sayesinde.

Yani bir tek plastik vidanın sökülüp takılması dahi hata affetmeyen bir şey. Egzos kısmında hatalı montaj büyük sorun yaşamadan düzeltilebilir ama hava emiş kısmında ustanın çok dikkatli olması lazım işte...
qjbxh.jpg
 
Üst