chip tuning yaptırıyorum

emrahesmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar chiptuning yaptırıyorum tanıdık bi arkadaş 300 tl ye yapacak almanya dan yazılım ile 90 beygirlik 1.3 aracım 110 beygir olacak. yaptıran ve görüş bildirecek olan varmı?
 

6868

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
439
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
garip bir olay zaten maksimum 90 ps değilmi bu arabalar 110 çıkarmı sanmam inşallah olur ama motor ömrünü bitirmeyesin olursa maksimum güçte çalışması problem yapabilir
 

emrahesmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Chiptuning nedir?
Chiptuning nedir?</B>
Chiptuning bir motorlu aracın üretim sırasında belirlenen direksiyon parametresinin elektronik motor direksiyonu sonradan yapılan bir iyileştirme ( optimize etme) sayesinde ulaştırıldığı potansiyelindeki artışa denir. Bu yazılım seçilir ve işletilir. Üreticiden daha fazla konuya dikkat edilebilir bu durumda, örneğin oktan/setan sayacı ve doğal etkenler (hava durumu). Üreticinin yazılımı aracın çölde de olsa arktikte de olsa her türlü kötü kalitedeki akaryakıtla çalışabilecek şekilde programlamıştır. Biz yazılımı 'sizin ' koşullarınıza uygun şekillendiriyoruz. Bunun dışında üreticin tolerans olarak nitelendirdiği ve bu bağlamda üretim sırasında araçlara ayrıca ayrılan reservler mevcuttur. Genel kural olarak benzinli araçlarda %5 -%12 arasında bir verim artışı olurken, turbo dizelli araçlara bu sayı % 20-35 potansiyel artışı oluyor.[FONT=arial, helvetica, sans-serif]Turbo benzinli araçlarda %50 ye varan bir verimlilik artışı bile mümkün, ancak bu durumda motorun ömrü ciddi bir şekilde kısalmaktadır. Bu sebeple biz aşırı artışları önermiyoruz. Uzun ömürlü modifiyeli araca sahip olabilmek için % 20- %35 bir verimlilik artışı öneriyoruz. Tüketim ve egzoz davranışı konusundaki karmaşık bekletiler sebebiyle motor teknolojisi artık bilgisayar teknolojisi olmadan düşünülemez oldu. Böylece günümüzde elektronik mekanizmalar araçlardaki benzin yüklemesi, ateşleme, soğutma gibi tüm fonksiyonları ayarlayıp yönlendiriyor. Birçok sensör varolan motorun durumunu algılayıp yönlendirme motoruna aktarıyor. Burada veriler analiz edilip saniyelik bir zaman diliminde tek tek gerekli bölümlere yönlendiriyor. Iki ateşleme arasındaki maksimum hızda çalışan altı silindir motordaki değişiklik için varolan zaman dilimi üç mili saniyedir. Otomatik sanjzıman yönlendirilmesi, ASR/ESP, bord bilgisayarı gibi ek fonksiyonlar sebebiyle 32 Bit mikro kontrollü modern yönlendirme motoru, örneğin Infineon TriCore art?k mecburen gerekli ki hesaplama süreci için gerçek gerekli zaman içerisinde hızlı ve net işleme alması mümkün olsun.

alıntıdır

[/FONT]
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
megachips tuning mehmet gazihanın sitesinde örnekleri görebilirsiniz. Facebook'da uygulama örnekleri var...
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Standart olanı 130hp de yapabilirsiniz. Önemli olan sağlıklı ve doğru yapılması. Kesinlikle bu iş bilinmedik yazılım ve arkadaş ile olacak iş değil. Yoksa çok üzülebilirsiniz, yazılım sahibi çok önemli ve 105hp ideali.
 

emrahesmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
yazılım zaten almanyadan gelecekmiş. bana yazılımı yapacak olan kişi gp tuning bayisi. aracın bilgilerini mail atıyor ona göre yazılım gönderiyorlar. yani kafalarına göre bişey yapmayacaklar. zaten standart olanı 105 ile 110 beygir arası oluyor. ben almanyada biriyle görüştüm orada araç vergileri beygir gücüne göre olduğu için herkes az beygirli araç alıp tuning yapiyormuş. yani bizim burdaki tüp olayı gibi bişey.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
yazılım zaten almanyadan gelecekmiş. bana yazılımı yapacak olan kişi gp tuning bayisi. aracın bilgilerini mail atıyor ona göre yazılım gönderiyorlar. yani kafalarına göre bişey yapmayacaklar. zaten standart olanı 105 ile 110 beygir arası oluyor. ben almanyada biriyle görüştüm orada araç vergileri beygir gücüne göre olduğu için herkes az beygirli araç alıp tuning yapiyormuş. yani bizim burdaki tüp olayı gibi bişey.

fazla yüklenirsede araç turbosu yayabilir.
 
E

EMRE

Bilgi Girilmemiş
aynı araçtan bende de var ve yaptırmayı düşünmüştüm. ancak eğer arabayı uzun süreli kullanmayı düşünüyorsan yaptırma derim. çünkü bu yazılım değişimi ile yaptıkları belirli devir aralıkların da aracın aldığı mazot miktarını artırmak ve daha fazla patlama oluşturarak güç artması. buda pistonun daha yüksek hızlarda çalışması demek. bu malzemelerin belli bir mukavemet güçleri var ve bana sorarsan fabrika çıkışında mühendisler en iyi verim alma seviyesini 90 hp olarak görmüşler ve öyle piyasaya sürmüşler;) benim mantığıma pek taymamıştı fakat karar senin
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
aynı araçtan bende de var ve yaptırmayı düşünmüştüm. ancak eğer arabayı uzun süreli kullanmayı düşünüyorsan yaptırma derim. çünkü bu yazılım değişimi ile yaptıkları belirli devir aralıkların da aracın aldığı mazot miktarını artırmak ve daha fazla patlama oluşturarak güç artması. buda pistonun daha yüksek hızlarda çalışması demek. bu malzemelerin belli bir mukavemet güçleri var ve bana sorarsan fabrika çıkışında mühendisler en iyi verim alma seviyesini 90 hp olarak görmüşler ve öyle piyasaya sürmüşler;) benim mantığıma pek taymamıştı fakat karar senin

Yanlışlar...
1) Sadece yakıt fazla olsa piggyback bir power box alırız takar gideriz. Map olayı çok farklıdır, sadece yakıt, hava, avans vs. ile oynanmaz, bir çok değişken vardır. Ver yakıtı, aç boostu bas gitsin değil.

2) Fazla patlama ve piston yüksek hızda çalışmaz. Aracın devri ne ise piston hızı odur. Zaten devir de çevirdiğimiz krankı yani dolayısıyla piston hızını biliriz, kesici devrini dediğiniz gibi yükseltmeye gerek yoktur dizellerde. Benzinliden ters olarak devir bir seviyeden sonra yükseldikçe güç kaybı yaşanır dizel motorda.

3) Fabrika mühendisleri en iyi verimi düşünemezler. Yasal limitlemeler, egsoz emisyonları var. Bunları düşünürler sonra, bakımsız yağı bile değişmeyen leş araç kullanıcıları vardır, araç onlara da dayanmalıdır. Acemiler vardır, Çölde +60 derecede kullananlar vardır, isveçte -30 da kullananlarda vardır. Araç bin türlü eziyete maruz kalabilir o yüzden emniyet tedbirleri toleransları çok fazladır. Yoksa o araç 120hp olsa çok daha fazla satacağını fabrikada biliyor ama bu seferde opel çok narin hassas sorunlu denilecek çok araç kırılacaktır. Verim demeyin de güvenlik payı deyin.
 
Üst