lpg de tekleme

isapehlivan07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
s.a. arkadaşlar. 2005 1.6 astra h aracım var bobin ve bujileri değiştirdim bobin delphi bujiler orjinal servisten almıştım. lpgde gaza ani yüklenmede tekleme silkme oluyor benzinde hissedilmiyor 1000-2500 devir arası oluyor. araba rolantide 900 devir 880 devir arası oynamalar oluyor arada bir ve ilk kalkışta lpgde iken boğulma tarzı devir düşüklüğü oluyor 900 den 800 civarına düşüyor. motor ustasına gösterdiğimde yarım motor dedi bir diğer usta da sübapdan erime olmuştur dedi kararsız kaldım bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa cevap atarsa çok sevinirim şimdiden herkese teşekkür ederim.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
s.a. arkadaşlar. 2005 1.6 astra h aracım var bobin ve bujileri değiştirdim bobin delphi bujiler orjinal servisten almıştım. lpgde gaza ani yüklenmede tekleme silkme oluyor benzinde hissedilmiyor 1000-2500 devir arası oluyor. araba rolantide 900 devir 880 devir arası oynamalar oluyor arada bir ve ilk kalkışta lpgde iken boğulma tarzı devir düşüklüğü oluyor 900 den 800 civarına düşüyor. motor ustasına gösterdiğimde yarım motor dedi bir diğer usta da sübapdan erime olmuştur dedi kararsız kaldım bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa cevap atarsa çok sevinirim şimdiden herkese teşekkür ederim.

benzinde kullanın aracı bir iki gün düzelir muhtemelen. sonrasında lpg ayarı yaptırırsınız
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Yarım akıllı ustalar.tabi hemen motor bitik diycek.nerden biliyosun acaba.hocam muhtemelen lpg nin kalibrasyon ayarlarındandır.devir bandında gaz az gidiyordur enjektör ms leri eşit degildir.lpg ciye enjektör sürelerini eşitlemesini söyleyin

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alperenkemal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2015
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
s.a. arkadaşlar. 2005 1.6 astra h aracım var bobin ve bujileri değiştirdim bobin delphi bujiler orjinal servisten almıştım. lpgde gaza ani yüklenmede tekleme silkme oluyor benzinde hissedilmiyor 1000-2500 devir arası oluyor. araba rolantide 900 devir 880 devir arası oynamalar oluyor arada bir ve ilk kalkışta lpgde iken boğulma tarzı devir düşüklüğü oluyor 900 den 800 civarına düşüyor. motor ustasına gösterdiğimde yarım motor dedi bir diğer usta da sübapdan erime olmuştur dedi kararsız kaldım bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa cevap atarsa çok sevinirim şimdiden herkese teşekkür ederim.

Aşağıdaki Makale belki yardımcı olabilir.

LPG Sisteminde Teklemeye Neden Olan Faktörler



1- LPG enjektörlerinden teki veya daha fazlası arızalı ise bağlı oldukları silindire düzensiz LPG yakıtı göndereceği için araçta tekleme meydana gelir. Yazımızın en alt kısmında enjektör arızası tespiti nasıl yapılır videolu olarak anlatılmaktadır.

2- Regulatör basıncı düzensiz ise silindirlere düzensiz yakıt gider bu sebepten tekleme meydana gelir.

3- LPG elektirik tesisatında meydana gelen oksitlenme gevşeklik gibi sebepler aracın gazda düzensiz çalışmasına ve teklemesine yol açar. Özellikle montaj konusunda uzman olmayan kişilerin yaptığı elektirik tesisatı montajında kablo bağlantılarında lehim kullanmadıkları için zamanla kablolar iklim şartları ve sarsıntı yüzünden kablolar gevşeyip oksitlenerek iletkenlik özelliklerni kaybederler.

4- Nadirende olsa LPGecu arızası nedeniyle belli devirlerde teklemeye neden olur. Ecu arızası teşhisi için araca deneme maksatlı ecu takılması gerekir.

5- Sıralı sistemlerde gaz kesici iç filtresi aşırı tıkalı ise regülatörde düşük basınç meyadana getirerek teklemeye neden olur. Gaz kesici filtrelerini ortalama 30 ile 50 km arasında değişmek gerekir.

6- LPG regülatörü ısınmıyorsa yani radyatör suyu eksikse ve devirdayım düzenli yapmıyorsa motor ısınana kadar sıralı sistem LPG'de tekleme meydana gelebilir.

7- Motor suyu kaçağı varsa bu nedenle bazı araçlarda motor suynun hava yapmasına neden olur. Bu sebepten motor belli bi süre su devir dayım görevini yapamaz bu gibi durumlarda gaza geçiş ısısı erkene ayarlanmışsa enjektörlere sıvı gaz gideceği için sıralı sistemlerde boğulma tekleme surunu meydana gelir.

8- LPG enjektör kablolarının çeşitli nedenlerle yanlış dizilmesi sonucu sıralı sistemde LPGde tekleme meydana gelir.

9- LPG enjektör meme çapı çok küçük veya büyük olursa sıralı sistemde gaz yememe sorunu meydana gelir.

10- Sıralı sistemde motor soğukken tekleme sorunu nun bir nedeni ise özellikle kış aylarında gaza geçiş ısısının düşük derecede ayarlanmasıdır.

Ateşleme Sistemi Kaynaklı Tekleme Nedenleri

1- LPG'li araçta buji ve buji kabloları her 50.000 km bir değişmek gerekir aksi halde buji ve kabloları özelliğni kaybettiği için belirli devirlerde tekleme meydana gelir.

2- LPG'li araçta her 100.000 km bir ateşleme bobinnin değişmesi gerekir özellikle alman üretim olan volkswagen, ve opel gurubu araçlarda kısa sürede bobinleri özelliklerini kaybetmekte olup teklemeye neden olmaktadırlar.

3- Ateşleme sistemine ait rpm ve krank sensörü gibi sensörlerin arızası yüzünden nadirende olsa tekleme sorunu meydana gelmektedir.

4- Şarz dinamosu yeterli şarz etmiyorsa motorun çalışma sistemini etkileyeceği için özellikle sıralı sistem LPG'de tekleme meydana gelir.


http://www.lpgyedekparca.com sitesinden alıntıdır
 
Üst