Motor hararet sorunu !

ufuk19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim bir arkadaşımda da corsa var o da aynı sorunu iletti dün. Tabi bu bi sorunmudur oda kesin değilde.Belki motor küçük çalışma prensibini öyle ayarlamıştır OPEL.:rolleyes:
 

bandem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
725
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
tipo slx fan müşürü opellere uyuyor. senin ve diğer vectra b kullanıcılarının yaşadığı sorunu çözmenin yolu 20 lira verip fan müşürünü değiştirmek. 87-92 arası fan açan bir müşür lazım. arama bölümünden "opel harareti sever mi acaba" diye bir başlık vardı. okursan senin için çok faydalı olur.
 
H

hardcat

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar bu araçları üretenler salakmı 87 92 arası açan müşir takmıyorlar da 95 100 açanı takıyorlar fazala derecede açan müşir dahamı ucuz yani bırakın bunları allah aşkına bırakın 95 te açsın açsında ne var yani bunda neden tipo fiat arabalarınıda biliyoruz yazın fanları hep açık gezer arabaların hatta durunca bile hemen fan çalışır
 

scuf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
159
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bugun gittim sanayiye ustaya gösterdim arkadaşlar termostat falan baktı bir kaç yere sorun yok dedi opeller zaten o seviyelerde açıyormuş fanı , bu havalarda normal trafikte bile hararet 90-95 seviyelerinde gezer korkma fan açtıktan sonra iner dedi biraz rahatladı içim ama fan açtıktan sonra insanın hep göstegeye bakası geliyor, 95 civarında açması için farklı bir müşür taksak olurmu acaba yani sistemin dengesini bozarmı .
 
Son düzenleme:

bandem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
725
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
valla bende 92 de falan açıyor. ancak hararetin sürekli oynaması beni de rahatsız ediyor. neticede 100 derecede su kaynar. kaynayan bir suyla araç sürülür mü. opel sıcağı sever diyor servisler doğru bana da dediler. ancak bence tamamen saçmalık. 95 te fan açılıyor ama sen yokuş yukarı dur kalk dur kalk çıkıyorsun. ankara dikmen yokuşunda mesela. sonra sıcaklık hemen de düşmüyor. 100 e dayandığı oluyor. bilmiyorum ben mi yanlış düşünüyorum. bu konu hakkında daha bilgili arkadaşlarımızın tavsiyelerine ihtiyacımız var. arkadaşımda megane bir var. adamın harareti stabil hiç oynamıyor. bizimki ise bir aşağı bir yukarı sinir bozucu bir şey.
 

barıs_koc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2009
Mesajlar
637
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar opell motorlarının sıcağı sevdiği değil anlatılmak istenen tahminimce. Kapalı devre soğutma sistemlerinde -ki opller böyle- basnınç altında dolaişn su dha yüksek derecelre ulaşabiliyor. Sıcak motorda yanma daha verimli olduğundan akabinde meydana gelen güç daha yüksek ve yakıt sarfiyatı daha düşük olur mantığı ile zamanında gel,işt,irlen ve hemen her modelinde kulanılan bir teknoıloji bu. Aracım hiç hararet yapmadı fan ı hep 95 de açar 92 de kapatır ve en ufak sorunu yok. Kaynayan suyun araç motoruna zarar vereceğini düğşünenlerin bakış açısına göre 96 hatta 100 dercelerde aracın yazın üst kapak contası yakması gerekir. Ancak pratikte iş öle değil. Yakmıyor. Lafı çok uzattım. Aracınzın fanı açıyor ve sıcaklığı zorlasınızda sabit 98 ler civarında tutabiliyorsa sorun yok demektir.
 

bandem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
725
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
yapmayın abi allah aşkına. araştırdınız mı hiç acaba opel'in diğer ülkelerdeki araçları bu sıcaklıklarda mı geziyor acaba? hangi motor 105 derecede sağlıklı çalışır? birçoğunuz diyorsunuz arabam 20bin'de fakat sıcak havalarda yağ eksiltiyor diye. düşündünüz acaba neden diye? Cengiz abi bu konuda en bilgili insan şu sitede(icemaker). opel hariç diğer araçları görüyormusunuz hararet çubuğunu saat gibi oynarken? misal doblo.. ister yarım saat tam gaz çalıştırın arabayı. hararet ibresi orta konumdan milim yukarı ya da aşağı oynamaz. sürekli fan açar yine de oynatmaz çubuğu. ben bizim vectra'da sürekli klima kullanırım yazları. açmadan önce 90'larda olan sıcaklık, klima açıldıktan sonra 110'ları rahat buluyor. sizce mantıklı mı bu? opel müşürleri dağıtırken diğer markalar gibi iklimine göre dağıtır ülkelere. Türkiye'ye yanlış müşür dağıtıldığı apaçık ortada. mantıklı düşünün 110 derecede çalışan motora "opeldir sıcağı sever" yorumunu yapmayın. işkence çeker o sıcaklıkta motor.. tipo slx müşürünü taktım. klima açık 92'den yukarı oynamıyor. fan çalışsın sürekli işi ne?

biraz sert bir dil olsa da özünde çok doğru şeyler yazmışsın kardeş aynen katılıyorum.
 

scuf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
159
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tipo müşürü taksam arıza vs bi sorun olurmu sistemde iiden iyide kafama takıldı bu hararet sorunu, usta sorun olmaz dedi ama 100 derecede motor ne kadar verimli ve hasar görmeden çalışır tartışılır tipo müşürü veya başka bir müşür takıpta sorun çıkaran oldumu sorun çıkrmassa gidip taktırayım bende zaten pahalıda değilmiş 50 tl civarı dendi.
 

kökez

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
94
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tipo slx müşürü taktım aynen oluyor 87-92 lik zaten bizim arabalarda 92 lik termostat fiyatı müşürün 10 tl yakıtın düştüğünü farkedeceksiniz tecrübeyle sabit.
 
Üst