Motor hararet sorunu !

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
opelin orjinali zaten 102 derecede fan açıyor 2nci kademeyi su termostatı da 84 derece

çok kafanıza takılıyosa düşük derece termostat takabilirsiniz veya delik termostatla kullanabilirsiniz bide termostat müşürünü şahin doğan vs nin 72 dereceliğini takarsınız ama gerek yok panik yapmaya 100 civarı sıcaklıklar opelde çok normal

benimki gerçi 80i hiçbi şekilde geçmiyor ama opel sayılmaz artık
 

Sercan Tankut

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2010
Mesajlar
185
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
valla herkez haklı bu konuda opel yaptıysa sıkıntı yoktur ben gittim tahliye bidonunu değiştirdim verdim 40 lira taktılar artık kaçıran yer yok sanırsam binlemim bir kaç gün deniyecem
 

impressio

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, ben Hatay'da çalışıyorum. 1993 model astra 1.4 var bende. buralarda sıcaklık malum, ayrıca trafik İstanbul'u aratmaz, gelmiş olan varsa bilir, kişi başına düşen araç sayısında Türkiye 2. bi şehir :) ben şöyle birşeyler denedim ve çok rahatım.
1- Kaput yükseklik ayarı yapılan vidalar var, onları biraz daha yükseltin, motora daha çok hava gelsin,
2- Fazla antifreez varsa gidip bi eczaneden enjektör alın, antifreez li suyun bi kısmını çekip boşaltın, yerine normal su ekleyin.
 

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar tamam sizin 98 model aracinizda bu hatayi yapmista, 2010 model icindemi ayni hata var, eger bir problem olsaydi servisler bunu yapardi, musurunuzu dusuk dereceli olan ile degistirmeyin, fan surekli calisacagi icin ve fanin bu sekilde calismak icin dizayn edilmediginden soketleri eriri, sase yapar kacak veriri baska arizalara sebep olur.

Faniniz olmadik yerde bozulur anlamazsiniz iste o zaman asil motora zarar verirsiniz. Opel sogutma sistemleri kapali sistem oldugundan suyu 120 - 125 derece kaynatir. Astra H icin fan 113 derece de acar. Acik trafikte seyir halinde iken hararet 103 dur. Trafik SIKISTIMI, yada rolantide calistirdiginizda hararet 113 e yukselir ve fan acar.

Servis bu degerlerin normal oldugu musur degisikliginin ileride can sikacak sonuclar doguracagini soylemistir. Direk master tech ile konustum.

Yaparken bir kez daha dusunun ve bu isin uzmani muhendislerin yapmadigini araciniza yapmayin.

Saygilar


ben buna katılmıyorum. hondalar da kapalı sistem. toyotalar da. ama hararetin 90 ı bir mikron geçtiğini görmezsin. fanları da öyle kolay kolay bozulmuyor. bence alman bu aracı kendi ülkesi için yapmış. sistemin suyu az. çabuk ısınsın diye olsa gerek. termostat derecesi yüksek. çünkü kalorifer sistemi güçlü değil. su yüksek derecelere gelmeden kışın doğru dürüst ısıtmıyor. kışın 92 derecede gezen sıcaklık süratli gittiğinizde özellikle motor sıkışmadığında 85 e kadar düşüyor. yazınsa 95 in altına hiç inmiyor ve en ufak zorlamada100 ü buluyor. bu arada zaten yazın fan sürekli çalışıyor nerdeyse.
 

sefkati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2009
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar öncelikle selamlar bende 2008 corsa d kasa 1.2 araç var malumunuz göstergede hararet göstergesi yok ama gizli mönü dedikleri kilometre göstergesinde dijital olarak bakabiliyorsunuz benim fan 98 derecede devreye giriyor 95 te filan kapatıyor bir keresinde takip ettiğimde sıcaklık 105 lere kadar çıktı hemen servise gittim opel servisinin bana dediği tabi bu değerler benim araç için geçerli bu sıcaklık normaldir dedi ve termostat ikaz lambasını yakıp yakmadığını sordu bende yakmadığını söyledim bir sorun olmadığını söylediler tabiki her arabanın çalışma sıcaklığı farklıdır eğer çalışma sıcaklığının fazla olduğunu düşünüyorsanız bence bir servise gidip kontrol ettirmek en sağlıklısı. bence tipo termostatı takmayın zaten adı üzerinde tipo termostatı tipo nun çalışma sıcaklığına göre yapılmış. birde opel gibi bir firmanın türkiye ye getirdiği araçlara yanlış termostat takacağını zannetmiyorum çünkü tüm parçalar normal çalışırken hararetten yanan bir motor var mı acaba. mesela bujileri ele alırsak her araba için farklı buji takımı var bunların elektrot aralıkları olsun çalışma sıcaklıkları olsun hepsi farklı. dediğim gibi bir problem olduğunu dünüşünorsanız servise kontrol ettirmek en sağlıklısı.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ben buna katılmıyorum. hondalar da kapalı sistem. toyotalar da. ama hararetin 90 ı bir mikron geçtiğini görmezsin. fanları da öyle kolay kolay bozulmuyor. bence alman bu aracı kendi ülkesi için yapmış. sistemin suyu az. çabuk ısınsın diye olsa gerek. termostat derecesi yüksek. çünkü kalorifer sistemi güçlü değil. su yüksek derecelere gelmeden kışın doğru dürüst ısıtmıyor. kışın 92 derecede gezen sıcaklık süratli gittiğinizde özellikle motor sıkışmadığında 85 e kadar düşüyor. yazınsa 95 in altına hiç inmiyor ve en ufak zorlamada100 ü buluyor. bu arada zaten yazın fan sürekli çalışıyor nerdeyse.

Farkli araclar kullaniyoruz bu ford reno olayi toyata olayi degil temel fizik olayi, duduklu tencere gibi su kaynamaz 120 dereceye kadar zaten astra h larda 115 derecede yol bilgisayarinda ve tachometerede uyari lambasi yanar fan 113 de acar ben bunu yazarken sistemin bu sicaklikta su kaynatmayacagini ifade etmistim ayrica toyata da fan ariza yapmaz cunku adam fani o calisma icin dizayn etmistir hem kendiniz diyorsunuz alman arabasini kendi icin dizayn etmistir diye olay tamami ile bu eger 90 lik musur takarsaniz fan erken acicagindan ve cok calisacagindan calismasi gerekenden fazla calisip erken ariza yapar.

saygilar
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
müşürlerinizi Tipo SLX müşürü ile değiştirin. farkı görün :)

Bu müşürü kendim değiştireceğim. Bana zaten oldum olası mantıklı gelmiyor bu kadar hararet ve opel sıcağı sever demeleri. Tam tersi araç bu ısılara gelince çekişten tamamen düşüyor. Vectra dan önce astra f vardı ş.i klimayı açmaya korkardım, hararet kırmızı çizgide ve araç çaput gibi olurdu.

Siz halaa aynı müşürümü kullanıyorsunuz (Tipo) şimdiye kadar bir memnuniyetsizliğiniz oldumu. Tavsiye ederseniz tofaş parçaçısından ne diyerek isteyeceğiz müşürü?
 

murathoca42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
sevgili kardeşim bugün 87-92lik tipo fan müşürünü taktırmak istedim aldım ustaya getirdim bana abi uymadı dedi. benim moto x20xev. buna uygun 87-92lik müşürü nasıl bulabilirim acaba
 
Üst