Otomatik vites sevenler derneği

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu manueli icad edenin, istanbulunuzun, trafiğinizin ne diyim artık. öldüm valla. bi havaalanına gidiyim dedim getzle 3,5 saat trafik giderken 3,5 saat trafikde gelirken. öldüm valla.

izmirde iyi bir otomatikçi keşfedilmiştir. omega şanzımanı uygun fiyata ve yalansız dolansız toplamıştır. lazım olan arkadaşlar için mehmet karaaslan 05368106939 6.sanayi sitesi 677/36 sokak izmir.
aklınızda bulunsun lazım olursa sorun bana.
 

Alevra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugun tekrar deneyim dedim bu geri kaydırma olayını dik bir yokuş tahmini %30-40 lık bir eğim.(azda olabilir) Durduğu falan yok arabanın frene basmasam yokuşun sonuna kadar inecek bunun bir standartı varmıdır acaba %? eğime kadar kaydırma yapmaz sonrasında yapar diye...
 

cenkerden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2009
Mesajlar
80
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bugun tekrar deneyim dedim bu geri kaydırma olayını dik bir yokuş tahmini %30-40 lık bir eğim.(azda olabilir) Durduğu falan yok arabanın frene basmasam yokuşun sonuna kadar inecek bunun bir standartı varmıdır acaba %? eğime kadar kaydırma yapmaz sonrasında yapar diye...

benim aracımda hafiften hafiften kaydırıodu,sonra birden düz yoldada gitmemeye başladı gaza basıosun ama araba gitmiyor.şanzuman balataları değişti ama eskisi gibi olmuyo araç.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugun tekrar deneyim dedim bu geri kaydırma olayını dik bir yokuş tahmini %30-40 lık bir eğim.(azda olabilir) Durduğu falan yok arabanın frene basmasam yokuşun sonuna kadar inecek bunun bir standartı varmıdır acaba %? eğime kadar kaydırma yapmaz sonrasında yapar diye...

belli bir eğimi yoktur onun. sizin 1,4 motor 20 derecede yerinde duruyorsa benm 2,0 motor 30 derecede durabilir. tamamiyle motor gücü ve sıhati ile ilgili.
sanırım şanzımanınızla ilgili soru işaretleriniz var. yada rampada oturduğunuz için otomatik seçtiniz. otomatikde birde çift ayak kullanabilme gibi bir avantajınız olduğunu unutmayın.
keyifli sürüşler.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim aracımda hafiften hafiften kaydırıodu,sonra birden düz yoldada gitmemeye başladı gaza basıosun ama araba gitmiyor.şanzuman balataları değişti ama eskisi gibi olmuyo araç.

cenkim seriliği kaybettimi aracın. çıkma balata kullanmış olabilirler haberin olsun. bu arada ne yaptın arabanın durumlarını.
 

Alevra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
belli bir eğimi yoktur onun. sizin 1,4 motor 20 derecede yerinde duruyorsa benm 2,0 motor 30 derecede durabilir. tamamiyle motor gücü ve sıhati ile ilgili.
sanırım şanzımanınızla ilgili soru işaretleriniz var. yada rampada oturduğunuz için otomatik seçtiniz. otomatikde birde çift ayak kullanabilme gibi bir avantajınız olduğunu unutmayın.
keyifli sürüşler.

İlginiz için teşekkür ederim. Rampada oturmuyorum aksine bulunduğum mevki gayet düz sayılır sadece deneme amaçlı dik bir yer bulduğumda deneyim dedim.Otomatik araba rahatır yokuşta kaydırmaz denir ya hani sırf ona sebep deneyim dedim kaydırdığını görünce acaba sorunmu var diye aklına geliyor insanın ister istemez. Otomatik vites tercihim şehiriçi angaryasından kurtulmak :)

Evet dediğiniz gibi motor gücü ile alakalı 1.4 motor belli bir eğimden sonra ürettiği tork aracı ileri hareket ettirmeye yetmediği için kayıyor, düşününce ve birazda araştırınca kafamdaki soru işareti gitti..
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlginiz için teşekkür ederim. Rampada oturmuyorum aksine bulunduğum mevki gayet düz sayılır sadece deneme amaçlı dik bir yer bulduğumda deneyim dedim.Otomatik araba rahatır yokuşta kaydırmaz denir ya hani sırf ona sebep deneyim dedim kaydırdığını görünce acaba sorunmu var diye aklına geliyor insanın ister istemez. Otomatik vites tercihim şehiriçi angaryasından kurtulmak :)

Evet dediğiniz gibi motor gücü ile alakalı 1.4 motor belli bir eğimden sonra ürettiği tork aracı ileri hareket ettirmeye yetmediği için kayıyor, düşününce ve birazda araştırınca kafamdaki soru işareti gitti..

motora bağlı bir kanat düşünün ve bunun karşısında şanzımana bağlı bir başka kanat. bunları yağ dolu bir haneye yerleştirin. motorun döndürdüğü kanat yağı döndürsün. dönen yağda karşı kanadı yani şanzımanı. alın size debriyaj sistemi.

bu sistem aynı zamanda yağ pompası barındırsın. bastığı yağı şanzımana versin. belli bir basınca ulaşınca çalışan dişlileri boşa çıkartıp diğer dişlileri devreye alsın.ama dişliler bildiğimiz dişli gibi olmasın. yanları birbirine değen 2 dişli yerine içi diş dolu bir çemberin içinde dönen 3 tane küçük dişli olsun. alın size otomatik şanzıman.

aslında sistem bakım gerektirmeyen uzun ömürlü ve aşınmanın en az gerçekleştiği bir sistem. çünki komple yağ ile çalışıyor. sadece yağı zamanında değiştirmenizi birde yasak haraketleri yapmanızı istemiyor. bunun haricinde araçla aynı ömürü paylaşacağı kesin. ama türkiye otomatik şanzımana uzun zamandır yabancı ve bilgisiz bu yüzden yağ değişim zamanlarına uyulmadı. idda ediyorumki şanzıman arızalarının %99u yağ değişim zamanlarındandır. %1 ide yağ kaçıran şanzımana yağ eklenmemesindendir. diğer herşey bunlara bağlı gelişiyor.

siz yağınıza dikkat edin. vitesi kurcalamayın sonrasında istediğiniz gibi sürün. torunlarınızın torunlarını bile görür o şanzıman.
 
Üst