1998 Astra J-İlk opel-Bazı sorular

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Dün aldığım 1998 model astra gls ile ilgili bazı sorularım var. Daha önce hiç opelim olmadığı için opel ustam da yok. Haliyle ustalardan aldığım bilgiler kulaktan dolma ve mantığa aykırı.
Araç 270 bin km'de lpgli, motor %87 çıkıyor.

Dün şehir içi yoğun trafikte klima açık seyrederken farkettim ki hararet 100 dereceyi geçmek üzere, hemen kenara çektim, klimayı kapatıp rölantide aracı soğuttum. Klima devreden çıktıktan takriben 30 saniye sonra 95 derece dolaylarına düştü motor ısısı. Tamirciye gittim, yağ değişimi vb. bakımlarını yaptırdım, radyatör suyu tam. "opel sıcak sever" dedi tamirci, ancak ben bunun böyle olamayacağını düşünüyorum, bu sorunu nasıl çözebilirim?

Aracın triger seti hangi aralıkla değiştirilmelidir?

Bu aracın kullanım klavuzunu bulamadım, yardımcı olabilecek olan var mıdır?

Şimdiden teşekkürler.
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
motoru %87 ölçen kim? nere göre ölçülmüş?
opel diğer araçlardan daha yüksek ısılarda çalışır genelde ancak bu değer 92-95 olur 100 olmaz. yoğun trafikte 100 e yaklaşır özellikle klima açıkken ancak fan devreye girip sogutması lazım sogutmuyorsa devirdaim pompasına, fan kademelerine (3 kademsi oluyor genelde) su seviyesine ve radyatör temizliğine bakılması lazım. radyatör peteklerinin arası doluysa veya radyatör içi kireçlendiyse fln soğutma performansı düşer.
triger seti 4 yıl veya 60 bin km değişir hangisi önce dolarsa.
bu arada başlıkta astra j yazmışsınız ama aracınız büyük ihtimalle asra f
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
motoru %87 ölçen kim? nere göre ölçülmüş?
opel diğer araçlardan daha yüksek ısılarda çalışır genelde ancak bu değer 92-95 olur 100 olmaz. yoğun trafikte 100 e yaklaşır özellikle klima açıkken ancak fan devreye girip sogutması lazım sogutmuyorsa devirdaim pompasına, fan kademelerine (3 kademsi oluyor genelde) su seviyesine ve radyatör temizliğine bakılması lazım. radyatör peteklerinin arası doluysa veya radyatör içi kireçlendiyse fln soğutma performansı düşer.
triger seti 4 yıl veya 60 bin km değişir hangisi önce dolarsa.
bu arada başlıkta astra j yazmışsınız ama aracınız büyük ihtimalle asra f

Evet yanlış yazmışım araç astra f. Ekspertizde güç testinin sonuçları, akabinde gittiğim tamircinin gözlemi de o doğrultuda oldu.
Evet yoğun trafikte klima sonuna kadar açıkken yükseldi, ancak normal şartlarda da klima açıkken 95 derece civarında oluyor hararet göstergesi. Anlaşıldı, iyi bir opel ustası bulmak farz oldu. Bulmuşken triger de değiştirecez o durumda.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Evet yanlış yazmışım araç astra f. Ekspertizde güç testinin sonuçları, akabinde gittiğim tamircinin gözlemi de o doğrultuda oldu.
Evet yoğun trafikte klima sonuna kadar açıkken yükseldi, ancak normal şartlarda da klima açıkken 95 derece civarında oluyor hararet göstergesi. Anlaşıldı, iyi bir opel ustası bulmak farz oldu. Bulmuşken triger de değiştirecez o durumda.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

sorun basit bi teromostat sorunuda olabilir. normalde 90 da sabit durur
 
Üst