GAZ KELEBEGI VE POTANSIYOMETRE vs vs Bir okuyun :)

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yakıt nasıl? motor sıcaklık sensoru yanlış veri veriyorsa boğuluyor olabilir ama yakıt artması gerek,diğer olasılık gaza basarken yığılma lambda sensoru veya debimetre olabilir. motor sıcaklık sensorunu sökünce düzelme varsa sorun burda,diğer debimetre sökülünce düzelme varsa sorun debimetrede vs. en güzeli tech cihazı ile verilere bakmak olacak tabii ama bu iki şeyi deneyerek bakabilirsin
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Yakıt nasıl? motor sıcaklık sensoru yanlış veri veriyorsa boğuluyor olabilir ama yakıt artması gerek,diğer olasılık gaza basarken yığılma lambda sensoru veya debimetre olabilir. motor sıcaklık sensorunu sökünce düzelme varsa sorun burda,diğer debimetre sökülünce düzelme varsa sorun debimetrede vs. en güzeli tech cihazı ile verilere bakmak olacak tabii ama bu iki şeyi deneyerek bakabilirsin

abi sorun da bu aracın yakıtı da ideal :) egrnin fişini söküp denedim fark yok. benim araçta debimetre de yok. motor ısı sensörü dediginiz sey eger hava filtresi borusuna baglı olan sensörse onunda fişini çekip denedim yine değişen bişey yok. arıza kodu da vermiyor araç. ama ilk kalkışlarda bariz bi performans düşüklüğü var. sanki arabanın arkasından biri asılıyor. 2200-2500 devirden sonrada fırlıyor araba hiçbişey yokmuş gibi. kayseride carbon clean yapan biyer bulsam bide onu deneyecem ama bulamadım.
geçenlerde farkettim krank kasnagımda balans var bundan yapabilirmi acaba?
 

osmanlı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2016
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
abi sorun da bu aracın yakıtı da ideal :) egrnin fişini söküp denedim fark yok. benim araçta debimetre de yok. motor ısı sensörü dediginiz sey eger hava filtresi borusuna baglı olan sensörse onunda fişini çekip denedim yine değişen bişey yok. arıza kodu da vermiyor araç. ama ilk kalkışlarda bariz bi performans düşüklüğü var. sanki arabanın arkasından biri asılıyor. 2200-2500 devirden sonrada fırlıyor araba hiçbişey yokmuş gibi. kayseride carbon clean yapan biyer bulsam bide onu deneyecem ama bulamadım.
geçenlerde farkettim krank kasnagımda balans var bundan yapabilirmi acaba?
bende de aynı şeyler oluyor sanki nurullah kardeş ne oldu çözüldü mü sebebi acaba?
 

bestking

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2012
Mesajlar
270
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Guzel
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bende de aynı şeyler oluyor sanki nurullah kardeş ne oldu çözüldü mü sebebi acaba?
yok valla daha çözemedim. triger değişimi geldi arabanın trigerini değiştirip bide sentesini kontrol edecez.
 

harun43

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
141
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
konu kirliliği olmaması adın yen konu açmıyorum bu konuyu hortlatıyorum.
aracım 2000 model astra g cd otomatik sedan . bundan bi anceki aracımda aynı model cd otomatikti tek farkı hb olası idi.
sedanda soyle bir sorun var. kalkıslarda araba one atılmıyor gibi. gazı gec yiyor sanki performans düşüklüğü var gibi. benzinde lpg de aynı. gaz kelebeğini rolanti ayarlayıcıyı güzelce temizledim. filtreler fs de yani. şanzumanda bi sorun yok vuruntu vs gibi.
onceki astram canavar gibiydi kalkısları fln acayip seriydi. iki arac arasında dağlar kadar fark var resmen.
şimdi sorum su. bu sorunu nasıl çözebiliriz? benim aklıma potansiyometre geliyor bundan dolayı yaparmı? veya birde emme manifoldunu söküpmi temizleyeyim.? yada baska bişeyler mi yapmalaıyım?

Nurullah bey bahsettiğiniz sorunların aynısını şu an bende yaşıyorum konuları araştırırken bu yazıya denk geldim. Hatta bununla ilgili bir başlık bile açtım;

http://www.opelim.net/forums/teknik...a-yigilma-ve-performans-dusuklugu-sorunu.html

Sorunu çözebildiniz mi ?
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Nurullah bey bahsettiğiniz sorunların aynısını şu an bende yaşıyorum konuları araştırırken bu yazıya denk geldim. Hatta bununla ilgili bir başlık bile açtım;

http://www.opelim.net/forums/teknik...a-yigilma-ve-performans-dusuklugu-sorunu.html

Sorunu çözebildiniz mi ?

kardeşim bende ateşleme bobini bujileri vs temizledim. en sonra yine hiç bir ustanın aklına gelmeyen bişey benim kafamı karıştırdı.. gittim kompresyon testi yaptırdım arabaya. buna göre benim 1-3-4. silindirler ilk marşta 150 barı vururken 2 nolu silindir 3. marşta 80 barı görmüyor bile. yani benim 2. gözün sibop yanık cıktı. sorunum bu yüzden ve komple üst kapat sökülüp siboplar sibop lastikleri ve contalar değişecek. bunun içinde 700 ile 1000 tl arasında bi kaç yerden fiyat aldım ama daha yaptırmadım. bence sizde bi kompresyonlara baktırın ona göre işlem yaptırın. ben işini bilemz ustalar yüzünden şimdiye kadar 300 tl harcadım. baştan sorunun bu oldugunu bilebilselerdi üzerini tamamlar şimdiye coktan üst kapagı yaptırırdım.
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et

harun43

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
141
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
bu arada bugün bıraktım sanayiye komple siboplar sibop lastikleri ve contalar değişecek. sonucu yazarım yine

Hocam bende öncelik olarak EGR valfini değiştiricem parçayı tedarik ettim (delphi marka 220 tl) salı günü içinde özel servisten randevu aldım. Ben gaz kelebeğinide temizletmeyi düşünüyorum birde hava filtre hortumlarına ,emme manifolduna baktırıcam sonuçta bi değişiklik olmazsa senin izlediğin yolları izlerim. Takipteyim..
 
Üst