X20xev vede x16xev motorlarin kendi hazirladiğim ariza ve çözüm önerilerim

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Turgay kardeşim ben şimdi bunun sıfırını sordum 385 tl fiyat istedilier ancak türkiyede yok almanyadan gelirmiş 1 ay a ama o parayı veremem şahsen.
ancak muadili bişey bulmak lazım yada ben hiç temizlemeyi denemedim (lift arkadaşın çalıştığı dükkanda idi laf yemesin diye çabuk topladık) numarayı aldım bulurum diye ama çıkma var 40 ile 70 arası fiyat çekiyolar ancak garanti yok.
olmazsa bi söküp temizleyeceğim enazından bi çalışsada farkı görsem ona göre bi yol izleyeceğim.
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Turgay kardeşim ben şimdi bunun sıfırını sordum 385 tl fiyat istedilier ancak türkiyede yok almanyadan gelirmiş 1 ay a ama o parayı veremem şahsen.
ancak muadili bişey bulmak lazım yada ben hiç temizlemeyi denemedim (lift arkadaşın çalıştığı dükkanda idi laf yemesin diye çabuk topladık) numarayı aldım bulurum diye ama çıkma var 40 ile 70 arası fiyat çekiyolar ancak garanti yok.
olmazsa bi söküp temizleyeceğim enazından bi çalışsada farkı görsem ona göre bi yol izleyeceğim.

Kardeş Bence o ince boruları ve selenoidi ince avans hortumları ile motorun ateşleme bobininin yanına kadar getir zaten 2 tane ince hortum çekeceksin elektrik soket kablosunuda istersen ek yap uzat hem ilerde bişey olursa oraları sökmene gerek kalmaz hemde arada bir temizleyip takarsın ve de çalışıp çalışmadığını daha iyi anlarsın
ben öyle yaptım egr nin yanına getirdim 1 metre avans hortumu aldım 2 parçaya böldüm uzattım en azından oraları sökme derdim yok artık bu parça arızalanabilir korkusu yaşayacağıma temizleyip takıyorum yerine yada iç kısımarına wd40 sıkıyorum iş bitiyor , gerçekten bu parçanın sökmesi takması apayrı bir bela
 
Son düzenleme:

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Kardeş harikasın süper fikir ancak bu hortumu bi araştırayım nereden bulabilirim
 
Son düzenleme:

gsi.mert

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Her zaman en ufak bir problemde sanayiye gitmemeye özen gösterenlerdenim. Bayramın 3 ncü günü Manavgat'tan Alanya'ya gitmeye karar verdik. Yola çıktıktan 15-20 Km sonra (16. Gaza basinca motor tekliyor 16.1. Bu sorunda hemen ateşleme akla gelir ancak ister lpg de ister benzinde olsun yakitin yeterli gelmemesi problemi ilk incelenecek kriter olmalidir.) gaz verince araçda titremeler ve çekişde isteksizlik oluşmaya başladı. Motor arıza ışığı yanmayınca aklıma (otomatik) ilk önce şanzuman geldi. Kenara çekip vites boştaykende gaz verince motor teklemeye devam edince içim rahatladı. Bir iki yeri kontrol ettim sorun bulamayınca, distribütör kapağını sökmeyi düşündüm ama yanımda onu açacak anahtar olmayınca vazgeçtim. Yola çıkıp gaza fazla yüklenmeden Alanya'ya kadar gittik. Aracı park edip bir saat kadar dolaştık. Manavgat'a dönmeye karar verdiğimizde aracın daha rahat çalıştığını, az bir süre sonrada teklemenin kaybolduğunu farkettik. Bu arada araca benzin almadık, herhangi bir yerini kurcalamadık. İkigün evvel aracı sağa sağlam park ettik, 15-20 km kadar sorunsuzca yolculuk yaptık, 50-60 km kadar aracın motoru durup dururken tekledi, bir saatlik parkdan sonra motor tekrar düzeldi. Dün de İzmir'e doğru yola çıktık 550 km boyunca tık demedi, ihtiyar ortalama 100 km de 7,5 lt yakıt tüketimi ile 1200 km gitti-geldi. (5 büyük kişi, full bagaj, hatta yolda bir iki şey aldık yer kalmadı diye onları da arkadaki araca pasladık). Yani bazen kurallar değişebiliyor. Böyle geçici bir arıza yaşadım, yakıtta su olsa, enjektörlerden biri tıkansa, ateşleme sisteminde bir arıza olsa araç rölantide saat gibi çalışmazdı.
savaş abi sen bujı kablolarını değiştir ısınınca kesiyor sonra düzeliyor bendede bu sorun vardı bitti
 

screwer06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kardeş Bence o ince boruları ve selenoidi ince avans hortumları ile motorun ateşleme bobininin yanına kadar getir zaten 2 tane ince hortum çekeceksin elektrik soket kablosunuda istersen ek yap uzat hem ilerde bişey olursa oraları sökmene gerek kalmaz hemde arada bir temizleyip takarsın ve de çalışıp çalışmadığını daha iyi anlarsın
ben öyle yaptım egr nin yanına getirdim 1 metre avans hortumu aldım 2 parçaya böldüm uzattım en azından oraları sökme derdim yok artık bu parça arızalanabilir korkusu yaşayacağıma temizleyip takıyorum yerine yada iç kısımarına wd40 sıkıyorum iş bitiyor , gerçekten bu parçanın sökmesi takması apayrı bir bela



Üstad, fikir güzel aslında. Şu an için madem bulamayacağız bu parçayı, en azından ustama söyleyip temizletip denemek lazım. Muammer beyin de dediği gibi çok paraymış sıfırı
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üstad, fikir güzel aslında. Şu an için madem bulamayacağız bu parçayı, en azından ustama söyleyip temizletip denemek lazım. Muammer beyin de dediği gibi çok paraymış sıfırı

temizleme işini balata spreyi benzin gaz filan yapmayın sakın , wd 40 yağlayıcı en gğzel sonucu veriyor içindeki hareketli mekanizma en iyi wd40 ile temizleniyor, o selenoid parçanın iç kısımlarında ve hava atmostfer girişi var oraya güzelce sıkıp temizletin epeyce bi idare eder ama tekrar arıza yapınca sökmesi biraz zor olacağından ;
benim gibi kabloyu vede hortumları egr nin yanına kadar getirerek gözünüzün önünde olmasını sağlayın tavsiye derim
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bugun sanayiye gittim durumu anlattım tahmin ettiğim gibi fiyasko :D Usta diyo arızalı olsa lamba yakar dedi bende durumu izah ettim yok o öle değil olmaz felandı filandı bende çektim geldim bu emme manifoldun sökümü çok zormu söküp eve alsam temizlesem hem o parçayı çıkarıp baksam diyorum elim bu işlere yatkın oto ustası olmasada uçak bakımcıyız :D
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Bugun sanayiye gittim durumu anlattım tahmin ettiğim gibi fiyasko :D Usta diyo arızalı olsa lamba yakar dedi bende durumu izah ettim yok o öle değil olmaz felandı filandı bende çektim geldim bu emme manifoldun sökümü çok zormu söküp eve alsam temizlesem hem o parçayı çıkarıp baksam diyorum elim bu işlere yatkın oto ustası olmasada uçak bakımcıyız :D

Manifolt sökümünü bilmem de o parçayı araç liftte iken veya kanalda ilen sökülür ancak el çok zor giriyo önce parçayı tespit ederseniz daha iyi olur yukarıdan seyyarı bağlarsanız alttan net görürsünüz aslında buğün baktımda araç olduğu yerdeyken tam sağ yapıldığında sol öndende net görülüyo tabi yatmak lazım ancak oradan el girmiyo.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bugun motoru inmiş vectra gördüm serviste parçayıda inceledim hemen paralelinde bitanede gri ona benzer parça daha vardı fakat o arabada iptal etmişler hortumları çıkıktı. ustaya o motor üzerinde sordum istediğim cevabı alamadım yani sağlamdır diye geçiştirdi müsait zamanda dediğiniz gibi bi şekilde kontrol etmeye çalışacağım
 
Üst