Corsa D Antifiriz/Soğutma Suyu Miktarı

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
3 birim antifrize 2 birim su eklenmesini önermelerinin nedeni şöyle açıklanır. Aracın soğutma suyu hiçbir zaman tamamen boşalmaz, blok içinde kalan su kabaca 1 birim olarak kabul edilir.

Soğutma sıvısı adabına, göre temizlendiğinde ve içinden artık berrak su akmaya başladığında motorun içinde de 1 birim su kalıyorsa ki kalacaktır :) 5 birim sıvı eklenince fifti fifti olur sizin de dediğiniz gibi :)
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben olayi hala musriflik olarak algiliyorum. Cikani alayimda bari babamin aracina eklerim , yazik gunah...
Gerci sesini duyar gibiyim "-ne gerek var hala orjinal mis gibi elleme kalsin." :)
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arabasina ne kadar asik biri oldugumu cevremdeki herkes bilir ,ilk bakimindan beri herseyini tum bakim onarim ve eklemeleri ozenle kendim yaparim , boyasina firca vurmuslugum 5i gecmez 4 yilda , arabami bebek sampuaniyla yikarim vsvs .... ama bu tarz , her yil antifiriz-fren hidroligi-kmsi gelmeden yapilan yag degisimleri vsvs. onlem adi altinda gereksiz harcamalar müsriflikten öteye gitmiyor gozumde. Mesela -52C yi nerede goreceksiniz? Gereklimi? Su anda kullandiginiz antifirizinizden sikayetiniz tam olarak ne belli bir sikayetinizin oldugunu bile zannetmiyorum. Bunlar hep arabanin size olan birim maliyetini arttiran etmenler.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arabasina ne kadar asik biri oldugumu cevremdeki herkes bilir ,ilk bakimindan beri herseyini tum bakim onarim ve eklemeleri ozenle kendim yaparim , boyasina firca vurmuslugum 5i gecmez 4 yilda , arabami bebek sampuaniyla yikarim vsvs .... ama bu tarz , her yil antifiriz-fren hidroligi-kmsi gelmeden yapilan yag degisimleri vsvs. onlem adi altinda gereksiz harcamalar müsriflikten öteye gitmiyor gozumde. Mesela -52C yi nerede goreceksiniz? Gereklimi? Su anda kullandiginiz antifirizinizden sikayetiniz tam olarak ne belli bir sikayetinizin oldugunu bile zannetmiyorum. Bunlar hep arabanin size olan birim maliyetini arttiran etmenler.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben olayi hala musriflik olarak algiliyorum. Cikani alayimda bari babamin aracina eklerim , yazik gunah...
Gerci sesini duyar gibiyim "-ne gerek var hala orjinal mis gibi elleme kalsin." :)
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ohoo hapı yuttuk hocam :)

Mevcut antifirizi boşalttıktan sonra içinde korozyon var mı yok mu onu öğrenmek ve varsa da temizlemesi için 4 litrelik antifiriz elimin altında hazır bekliyor :)

İçinden çıkana garanti veremem ama temizlik için kullanacağım ve belki bir kaç kilometreden fazla kullanmayacağım antifirizi verebilirim ama :)

Benim de arabalara karşı etraftan görenin hasta bu diyeceği şekilde bir takıntım var. Bir sürü hobi yetmezmiş gibi bir de detailing işine merak saldım. Polisajından sonra waxlayıp üzerine nano korumasına, ph nötr şampuanından jantlarda biriken demir tozlarını sökmeye, rötüş boyası atıp boya kalınlığını ölçerek zımparalayıp taş izlerini gidermeye kadar pek çok uygulama yapıyoruö Yaptığım işi beğenmezsem m600 tiner yada izopropil alkolle aracı silip sil baştan yaparım. Tabi bunları Isparta' da yapmam pek mümkün değil müsait yerim yok orada. Oto yıkamacıları geçtim, bir tek vakum seti eksik. İş yeri açsam Sonax, Ziebart gibi yerlere bile kafa tutarım :D

Yanlış anlamazsan bir kaç fotoğraf paylaşmak istiyorum :)







RDS yada örümcek ağı hatta hare yok :)


Üreticilerin verdiği bilgiler dahilinde de kaput altıyla ilgileniyorum. Ne bileyim; zamanı geldiği zaman sıvıları değiştirmek bunlardan birisi mesela.

Eski antifirizimden yana bir şikayetim yok. Sadece o zaman ki değişimde, su katıldığı zaman daha iyi işini yapacağını bilmediğim için %100 antifiriz doldurdum ve bunun da tek zararı suya yakın bir donma noktasında olması.

Ankara, ve özellikle Gölbaşı geceleri -10 dereceye geliyor. Daha Aralık ayının başındayız :)

İçeriği aynı olan sıcak ve soğuk bir sıvı derin dondurucuya konduğu zaman sıcak olan soğuk olana göre daha çabuk ve daha yüksek sıcaklıkta kristalleşmeye başlar ve donar. Bu şu anlama geliyor. Ben, saf antifirizin sulu olana göre daha düşük sıcaklıkta donduğunu zannediyordum ve yanlış bildiğimi öğrenince bu şartlar altında sadece "donma" konusunda sudan pek bir farkı kalmadığını öğrendim. Eğer donarsa motor bloğunu çatlatır yani.

Antifiriz seçimi sırasında çok kararsız kaldım ve üreticilerin araçlara uygun antifiriz seçimi konusunda motor yağlarında davrandıkları gibi davranmadıklarını farkettim.

Araştırmaya devam ederken Febi' yi buldum. İnternet sitesine girdim ve aracın marka model ve motor bilgilerini girince karşıma bir antifiriz çıkardı. O antifirizin Türkiye' de de satıldığını öğrendim ve özelliklerini incelerken %50 oranında su ile karıştırıldığında -52 dereceyi göreceği yazıyordu.

Neden GM' in antifirizini kullanmadığımı da açıklayayım, servisler Türkiye genelinde 10w-40 motor yağı kullanıyor. Bu bana göre değil, bilimsel olarak da çok yanlış. Erzurum' da da 10w-40 kullanıyor İzmirde' de 10w-40 kullanıyor, halbuki soğuk olan bölgelerde daha ince yağ kullanması, sıcak bölgelerde de daha kalın yağ kullanması gerekiyor. Avrupa ve Amerika' da buna dikkat ederken Türkiye' de etmiyor. Febi, Corsa C için kırmızıyı önerirken D ve E için eflatun rengi olan antifirizi öneriyor ki kırmızıya göre daha fazla standart sağlayan daha güncel bir antifiriz. Yani GM üşenmiş eflatun/mor rengi antifiriz yapmamış. Vag gurubu araçlarda da bu marka antifiriz fabrikasyonda dolduruluyor :)
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ne diyim para senin paran :) ben o parayla gezerdim bol bol :) Kazasiz belasiz kullanman dilegimle. Bi ara sohbet edelim . ;)

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Yahu muzaffer ben kendimi bilirdim sen beni kaca katalmışsin titizlikte araba hastalığında :)tebrik ediyorum vallahi. Naçizane önerım olacak lastik parlaticisini magurais endurance jel olarak değiştir sonucu kesinlikle begeneceksin ;)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yahu muzaffer ben kendimi bilirdim sen beni kaca katalmışsin titizlikte araba hastalığında :)tebrik ediyorum vallahi. Naçizane önerım olacak lastik parlaticisini magurais endurance jel olarak değiştir sonucu kesinlikle begeneceksin ;)

Abi Sonax' ın lastik temizleme köpüğü ve fırça ile iyice lastiği temizledikten sonra, Astonish' ın mat finish bırakan spreyini bir süngere sıkıp lastiği siliyorum (Sırf bitsin diye kullanıyorum aslında) Ardından Sarp' ın Deri ve Vinil Parlatıcı jelini sürüyorum lastiğe. Üzerinde Vinil yüzey yazsa da lastikteki performansı daha iyi :D

İlk uyguladığım gün böyleydi



9 gün sonra böyle :)

7PJPXY.jpg


Bu fotoğrafları başka bir foruma 14 Kasım' da eklemiştim. Şu an lastikler halen 2. fotoğraftaki gibi. Sarp' ın epey uzun süreli bir su itme özelliği de var ve devam ediyor sadece artık parlak değil ama yüzeye sağlam tutunmuş :)

Abi Sonax Xtreme Nano Lastik parlatıcı, Meguiars Edurance, Valet Pro Tyre Dressing de kullandım hepsi parasının hakkını sonuna kadar hak eden ürünler fakat Sarp 6-7 lira civarında satılıyor. Benzinlikte falan 10 liradan aşağı satılıyorsa kaçırma al bir denemeni tavsiye ederim. Ayrıca lastik parlatıcısı da satılıyor denk gelebilirsin ama onun yerine deri ve vinil koruyucusunu al, lastik parlatıcısından daha başarılı lastik parlatıyor şaka gibi ama gerçek :) :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,531
Tepki puanı
261
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ne diyim para senin paran :) ben o parayla gezerdim bol bol :) Kazasiz belasiz kullanman dilegimle. Bi ara sohbet edelim . ;)

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Olcay İzmir taraflarına gelirsen beni ara, sana antifriz konusunda ihmal edilmiş, soğutma suyuna yalan yanlış antifriz eklenmiş bir aracın yedek su kabını göstereyim. Radyatöre kadar yeniledim, soğutma suyuna bir kaç kere temizleme sıvısı koydum ama o mendebur pislikten aracı halen tam manasıyla kurtaramadım. :(

Ayrıca; aracın el kitabında sıvıları her sene her sene değiştirin denmiyor, belli periyotlarda kontrol edin, eksikse tamamlayın, gerekirse yenileyin deniyor. Sen de çok iyi bilirsin ki yılda 50.000 km yapan bir araçla 5.000 km yapan aracın bakım/değişim periyotları aynı olmaz.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Aslında şu bakım km ve neler yapılması gerek? Onlar olsa süper olur. Benim 94 modelin kitabı var ama Alman'ca sanırım bir halt anlaşılmıyor :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,531
Tepki puanı
261
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Üst