ÇÖZÜLDÜ Hararet Düşmesi

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,468
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba,
Bu durumu ilk farkettiğimde aylardan mayıs'tı ve motor geç ısınıyor gibi gelmişti, tuhaf karşılamış ama üzerine gitmemiştim. Sonra bir başka sefer 1400 rakımdan 30km yol giderek 0 rakıma indiğimde hararetin hala 90 olmadığını farketmiştim.

Yaz ortasında şehirler arası yolda rampa inerken hararetin 90c'nin aşağısına doğru kımıldadığını farkedince artık bir sorun olduğuna tam kanaat getirdim. Uzun rampa inişlerinde göstergeye göre hararet 90'dan 82-88(yolun eğimine göre) civarına iniyor, düze çıkınca gaza dokunmasam bile tekrar 90'a çıkıyordu. Bir kaç kez daha aynı durumu yaşayınca bakımda ustama bahsettim, bu kadardan bişey olmaz dedi. Tamam dedim ama tabi içim rahat değildi. Geçen gün ustama gittim ve termostatı değiştirmek istediğimi söyledim. Gm termostat sipariş etti, ben de geçen yıldan 1lt elimde kalan inugel optimal'den sipariş ettim. İnugel optimal'in adı auto cool olarak değişmiş bu arada. Yarın buluşup termostatımızı değiştireceğiz inşallah.

Bi tane elm327 arıza kaydı okuma cihazı aldım. 2-3 gün harareti kaydettim. Ekran resimlerini ustama attım. Yine bundan bişey olmaz dedi.

Bu arada aracın hararet göstergesi sabit 90 gösterirken ecu'dan alınan verilerde 80-86c arası okudum. Bu normal bir durummuş. Kullanıcının telaş yapmaması için gösterge (araca göre değişmekle beraber) örneğin 80-105c arası sıcaklıklarda 90c'de sabit kalıyor. Bu durumu bilenler biliyordur da benim gibi bilmeyenler için paylaşmak istedim. Göstergede gözlemlediğim 90'dan 82'lere düşme durumu muhtemelen ecuda 70'li derecelere tekabül ediyordur. O zaman cihazım olmadığı için ölçemedim.

Ben bu aracı ağustos 2017'den beri kullanıyorum. Hararetin 90'dan bir mm kımıldadığını görmedim. O yüzden içim rahat etmedi.

Bir de buyrun sizler yorumlayın arkadaşlar... Tespitim doğru mu yoksa gereksiz yere mi değiştiriyorum termostatı ve antifrizi?

Bu arada şehir içi yolda gösterge 90c'de sabitken ecu'dan alınan verilere göre 86 üzerini hiç görmedim. Ecu grafiğinde görünen 90c civarındaki değerler ya kapalı otoparkta park ederken ya da stop ettikten sonraki bir miktar daha ısınma sebebiyle oluşan değerler.

Yazın böyleyse, kışın hiç ısınmaz diye düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20210908-112328.jpg
    Screenshot_20210908-112328.jpg
    73 KB · Görüntüleme: 11
  • Screenshot_20210908-114116.jpg
    Screenshot_20210908-114116.jpg
    76.1 KB · Görüntüleme: 11
  • Screenshot_20210908-113258.jpg
    Screenshot_20210908-113258.jpg
    78.4 KB · Görüntüleme: 9
  • Screenshot_20210908-112407.jpg
    Screenshot_20210908-112407.jpg
    101.5 KB · Görüntüleme: 12

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bizim 1.3lerdededurum aynı termostatın çıkış borusu sürekli sıcak mı yoksa ilk çalışmada termostat acana kadar soğuk mu? Eğer soğuksa boşuna değişim olabilir. Klima açıkkende sıcaklık düşüyor fan çalıştığı için aynı durum kışında kaloriferi açınca olur.

Mocool kullanmış mıydınız oda motoru soğuk çalıştırıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: radef

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,468
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bizim 1.3lerdededurum aynı termostatın çıkış borusu sürekli sıcak mı yoksa ilk çalışmada termostat acana kadar soğuk mu? Eğer soğuksa boşuna değişim olabilir. Klima açıkkende sıcaklık düşüyor fan çalıştığı için aynı durum kışında kaloriferi açınca olur.

Mocool kullanmış mıydınız oda motoru soğuk çalıştırıyor
Geçen eylülde sizinle bu konuyu konuşmuştuk, detaylıca anlatmıştınız tekrardan sağolun. Mocool kullanmadım, malum dizeller geç ısınır. Sadece geçen sene Eylül'de 5lt inugel optimal koyuldu. Ve bu olay mayıstan beri var. Klima'lı klimasız denedim. Aşırı sıcak olmadıkça pek klima kullanmayız zaten.

İlk başta ben de inugel optimal'e yordum bu olayı ama göstergenin 90 altına düşmesi de pek normal gibi gelmedi. Az önce denedim. Ecu'ga göre hararet 80c'ye ulaştığında aracın göstergesi 90c oluyor. Yani benim o karşılaştığım durumlarda muhtemelen gerçek hararet değeri 75'lere kadar düşüyor. Çok soğuyor. Yaz sıcağında 86'yı geçmemek benim kafama yatmadı.

Benim düşüncem termostatın kapatmadığı yönünde.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,468
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ustam turbonun altını gösterdi termostatın yeri diye. Baktım radyatör giriş çıkışını gördüm ama termostatı göremedim. Olmadı bi kontrol ederiz ustayla.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Astra h kasalarda hararet göstergesi yok olsada kullanıcılar garanti hararet yaptı der durur su çünkü 113 dereceye kadar çıkıyor bu sıcaklık hatta 118 de ikinci kademe fan açıyor düşün benzinli motorları sıcak çalışıyor soğuk iken motor araba gitmiyor resmen ısınınca hayvan 😂 j kasalarda hararet var aynı şekilde benzinli motorları bu dereceler de çalışıyor ondada gösterge yine 90 sürekli düşmez devir sonrasında ben uzun yolda giderken iken motorun ve yolun koşuluna göre ısı 75 dereceye kadar iniyor buda termostat bozuk demek değil tabi şehir içi aşırı sıcak havada 100 113 uzun yolda ortalama 90
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ustam turbonun altını gösterdi termostatın yeri diye. Baktım radyatör giriş çıkışını gördüm ama termostatı göremedim. Olmadı bi kontrol ederiz ustayla.
https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-astra-j-1-6-dizel-termostat-komple-orjinal-urun termostat buymuş siyah plastik kısım radyatöre giden hortumun bağlandığı yerdir diye tahmin ediyorum. 1.6 kaç derecede açıyor bilmiyorum o dereceye geldi mi o hortumun ısınması gerekir öncesinde ısınıyorsa açık kalıyordur. Opcomdan hata var mı baktınız mı?

Göstergeler fazla ölçüyor hep hız içinde aynı beyin ve gösterge arasında fark oluyor.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,468
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Opcom değil de elm327 diye 40tl'lik bi alet var elimde. Herhangi bir arıza kaydı çıkmadı. Geçenlerde şehir dışında güç azaltıldı, bir turbo hatası oluştu. Bosch car serviste hata kaydını silerlerken sordum başka kayıt yok demişlerdi. Bu durumdan da bahsettim, benim ustanın aksine hararet 90'dan kıpırdamaz termostat değişmeli demişlerdi.

4 senedir bu aracı kullanıyorum. 90c'ye ulaştıktan sonra kımıldadığını hiç görmedim. Geçen sene ekim'de inugel optimal koyduk mayıs'ta ısınmayla ilgili bir sorun dikkatimi çekti. İnugel optimal ısınmıyor hatta çabuk soğumaya neden oluyor olsa kışın bu 90'ı hiç görememem gerekmezmiydi? Daha az önce 35c dış sıcaklıkta araç kendi kendine gaz vermeden 2km hafif inişte hararet hafif düştü. O yoldan bu arabayla 1000 kere geçmişimdir hiç böyle bir durumla karşılaşmadım. Bana bu durum geçen mayıs ayında ortaya çıktı gibi geliyor. Benim ustanın da önce gerek yok deyip hortumları falan kontrol etmeden tamam değişelim demesi de tuhaf. Yarın biz termostat giriş ve çıkışına bakalım değiştirmeden önce en iyisi.

Bu arada ustanın siparişi şu;

Komple termostat değil, açılıp kapanan kısmı. (Şasi no ile sipariş etti)

Ayrıca yine geçen sene ekimde 1.2tsi poloya da motul auto cool koyduk, aynı yollarda poloda 90c'den şaşma yok.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ömer hocam malum bende dizele geçtim biliyorsun, buna benzer mevzu şu şekilde benimde dikkatimi çekti, örneğin sabah aracı çalıştırıyorum birkaç dakika bekledikten sonra hareket ettiğimde tahminen 70 derece civarlarına gelince birden hararet bir miktar düşüyor. Ben burda termostatın açtığını düşünüyorum, sonrasında tekrardan yükselmeye başlıyor ve 90 derecede sabitleniyor. Kesinlikle ne yukarı nede aşağıya milim oynama olmuyor. Uzun yolda da giderken veya şehiriçinde hiç hareket ettiğini görmedim. Senin aracında da bu şekilde mi ?
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,468
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ömer hocam malum bende dizele geçtim biliyorsun, buna benzer mevzu şu şekilde benimde dikkatimi çekti, örneğin sabah aracı çalıştırıyorum birkaç dakika bekledikten sonra hareket ettiğimde tahminen 70 derece civarlarına gelince birden hararet bir miktar düşüyor. Ben burda termostatın açtığını düşünüyorum, sonrasında tekrardan yükselmeye başlıyor ve 90 derecede sabitleniyor. Kesinlikle ne yukarı nede aşağıya milim oynama olmuyor. Uzun yolda da giderken veya şehiriçinde hiç hareket ettiğini görmedim. Senin aracında da bu şekilde mi ?
4 yıldır aynen bu şekilde idi. Ta ki bu yaza kadar. 90c ye sabitlendikten sonra biraz uzun yokuş iniş olsun 85'lere hatta 82'ye düştüğünü gördüm.4 yıldır kımıldamayan ibre yokuş inerken oynaklaşmaya başladı.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam senin sorunun aynısını astra j ile bir arkadaşım yaşamıştı, ilgili konuyu aşağıya bırakıyorum. Bi incelermisin.

 
Üst