ÇÖZÜLDÜ Hararet Düşmesi

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Hararet yapmıyor ki aracınız. Soğuk çalışması ne gibi sorun teşkil edebilir.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hararet yapmıyor ki aracınız. Soğuk çalışması ne gibi sorun teşkil edebilir.
Kışın dizel ısınmaz soğuk iken çok yakar ama çokta soğuk değil üstad içerisine İnegöl ve mocool korsan bu zaten ortalama 5 derece daha serin çalıştırıyor motoru
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Opcom değil de elm327 diye 40tl'lik bi alet var elimde. Herhangi bir arıza kaydı çıkmadı. Geçenlerde şehir dışında güç azaltıldı, bir turbo hatası oluştu. Bosch car serviste hata kaydını silerlerken sordum başka kayıt yok demişlerdi. Bu durumdan da bahsettim, benim ustanın aksine hararet 90'dan kıpırdamaz termostat değişmeli demişlerdi.

4 senedir bu aracı kullanıyorum. 90c'ye ulaştıktan sonra kımıldadığını hiç görmedim. Geçen sene ekim'de inugel optimal koyduk mayıs'ta ısınmayla ilgili bir sorun dikkatimi çekti. İnugel optimal ısınmıyor hatta çabuk soğumaya neden oluyor olsa kışın bu 90'ı hiç görememem gerekmezmiydi? Daha az önce 35c dış sıcaklıkta araç kendi kendine gaz vermeden 2km hafif inişte hararet hafif düştü. O yoldan bu arabayla 1000 kere geçmişimdir hiç böyle bir durumla karşılaşmadım. Bana bu durum geçen mayıs ayında ortaya çıktı gibi geliyor. Benim ustanın da önce gerek yok deyip hortumları falan kontrol etmeden tamam değişelim demesi de tuhaf. Yarın biz termostat giriş ve çıkışına bakalım değiştirmeden önce en iyisi.

Bu arada ustanın siparişi şu;

Komple termostat değil, açılıp kapanan kısmı. (Şasi no ile sipariş etti)

Ayrıca yine geçen sene ekimde 1.2tsi poloya da motul auto cool koyduk, aynı yollarda poloda 90c'den şaşma yok.

Termostat ne çıktı merak ettim. Gövdesinin değiştirmememiş anladığım kadarıyla. Gövde sağlamsa gerekte yok zaten.

Bildiğim kadarıyla 1.6 dizellerde alüminyum motor bloğu ve kapağı var buda çabuk soğumaya etken. Yokuş aşağı arabayı boşta değilde viteste salıyorsanız yaıtı kesip sıcaklığı kızdırma bujileriyle kontrol ediyor araç.

Ayrıca motulun ısı iletkenlik katsayısı orjnal antifirize göre fazlaysa oda çabuk soğumaya neden olur.

Kendi aracımda aynı şekilde termostat değiştirdim sağlam çıktı eskiside mudanya yokuşu vardır bursaya gelenler bilirler uzun bir iniş var 6. viteste aracı salarsam kışın 65 dereceye kadar düştüğünü gördüm opcomdan. Boşta salarsam 83-85 civarı. Bizim 1.3lerde 80 derecede termostat açıyor. Kışın ilk 10-15 km donuyorum. İngilterede vauxhallarda orjinal sulu webasto vardı. Onlardan alıp takmak en mantıklısı aslında. Aracın içi hep sıcak
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Termostat ne çıktı merak ettim. Gövdesinin değiştirmememiş anladığım kadarıyla. Gövde sağlamsa gerekte yok zaten.

Bildiğim kadarıyla 1.6 dizellerde alüminyum motor bloğu ve kapağı var buda çabuk soğumaya etken. Yokuş aşağı arabayı boşta değilde viteste salıyorsanız yaıtı kesip sıcaklığı kızdırma bujileriyle kontrol ediyor araç.

Ayrıca motulun ısı iletkenlik katsayısı orjnal antifirize göre fazlaysa oda çabuk soğumaya neden olur.

Kendi aracımda aynı şekilde termostat değiştirdim sağlam çıktı eskiside mudanya yokuşu vardır bursaya gelenler bilirler uzun bir iniş var 6. viteste aracı salarsam kışın 65 dereceye kadar düştüğünü gördüm opcomdan. Boşta salarsam 83-85 civarı. Bizim 1.3lerde 80 derecede termostat açıyor. Kışın ilk 10-15 km donuyorum. İngilterede vauxhallarda orjinal sulu webasto vardı. Onlardan alıp takmak en mantıklısı aslında. Aracın içi hep sıcak
Ustanın sipariş ettiği termostat iyileştirilmiş termostat diye geçiyor, yine orjinal gm. İyileştirilmiş termostatın gövdesi de farklıymış, birbirine uymuyor, usta şimdi de gövdeyi sipariş etti. Gövdenin sökümü de çok zormuş, klima kompresörü, turbo, manifold sökülecekmiş. Termostat değişimi sonrası düzelmezse artık, hararet müşürü vb. bakılacak. Kızdırma bujilerini de söylerim.

Motulun iletkenlik katsayısının fazla olmasının bir etkisi olacağını sanmıyorum. Çünkü termostatın açılıp kapandığı dereceler belli. Mesela 82'de açıyorsa sıvı 82c ısıya ulaşmadan açılmaması lazım. Önceki antifirizin iletkenliği düşük olsa, 82c'ye 5dk'da gelse, motulün iletkenliği önceki antifirizden yüksek olsa, o da 3dk'da gelse, sonuç olarak iki durumda da termostatın 82c olmadan açmaması gerekiyor bence. Bu durum soğutma sıvısı sıcaklığını etkilemekten ziyade çabuk ısınıp çabuk soğumaya sebep olabilir diye düşünüyorum.

Bir de 2020 ekimde motulu koyduktan sonra 1000-1400m rakımlı yerlerden 0'a çok indim, bu durumla karşılaşmadım ta ki 2021 mayıs, haziran'a kadar. Temmuzun ortasında 34-35c sıcaklıkta 4-5km rampa inişinde bu 90c'den 80c'lere düşüşü görmem artık kesinlikle bir sorun olduğuna kanaat getirmeme sebep oldu. Kış olsa bir nebze kabul edilebilir belki ama kışın da böyle bir şey görmedim.

Her şeyi bir kenara bırakayım, 4 yıldır bu aracın hararet ibresi ısındıktan sonra, yaz, kış, düz ya da rampa iniş farketmeksizin hep 90c'de çakılıydı. Kanımca bir sorunu var. İnşallah az masrafla çözeriz.

Sorunu çözmese bile termostat değişimini fuzuli görmüyorum. Araç 103binde. Kuzenim 1.4t Cruze'da 79binde değiştirmişti. Aşa dökülen yağ araya gitmez diyelim.😊
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ustanın sipariş ettiği termostat iyileştirilmiş termostat diye geçiyor, yine orjinal gm. İyileştirilmiş termostatın gövdesi de farklıymış, birbirine uymuyor, usta şimdi de gövdeyi sipariş etti. Gövdenin sökümü de çok zormuş, klima kompresörü, turbo, manifold sökülecekmiş. Termostat değişimi sonrası düzelmezse artık, hararet müşürü vb. bakılacak. Kızdırma bujilerini de söylerim.

Motulun iletkenlik katsayısının fazla olmasının bir etkisi olacağını sanmıyorum. Çünkü termostatın açılıp kapandığı dereceler belli. Mesela 82'de açıyorsa sıvı 82c ısıya ulaşmadan açılmaması lazım. Önceki antifirizin iletkenliği düşük olsa, 82c'ye 5dk'da gelse, motulün iletkenliği önceki antifirizden yüksek olsa, o da 3dk'da gelse, sonuç olarak iki durumda da termostatın 82c olmadan açmaması gerekiyor bence. Bu durum soğutma sıvısı sıcaklığını etkilemekten ziyade çabuk ısınıp çabuk soğumaya sebep olabilir diye düşünüyorum.

Bir de 2020 ekimde motulu koyduktan sonra 1000-1400m rakımlı yerlerden 0'a çok indim, bu durumla karşılaşmadım ta ki 2021 mayıs, haziran'a kadar. Temmuzun ortasında 34-35c sıcaklıkta 4-5km rampa inişinde bu 90c'den 80c'lere düşüşü görmem artık kesinlikle bir sorun olduğuna kanaat getirmeme sebep oldu. Kış olsa bir nebze kabul edilebilir belki ama kışın da böyle bir şey görmedim.

Her şeyi bir kenara bırakayım, 4 yıldır bu aracın hararet ibresi ısındıktan sonra, yaz, kış, düz ya da rampa iniş farketmeksizin hep 90c'de çakılıydı. Kanımca bir sorunu var. İnşallah az masrafla çözeriz.

Sorunu çözmese bile termostat değişimini fuzuli görmüyorum. Araç 103binde. Kuzenim 1.4t Cruze'da 79binde değiştirmişti. Aşa dökülen yağ araya gitmez diyelim.😊
İyileştirilmiş termostattan kastınız nedir? Yakın arkadaşımda aynı araçtan var o yüzden soruyorum.

Kompresörün gazı kaçarsa mutlaka vakumlatıp öyle bastırın nemden pistonları paslanıyor zamanla.
 

Şenol61

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Eyl 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba,
Bu durumu ilk farkettiğimde aylardan mayıs'tı ve motor geç ısınıyor gibi gelmişti, tuhaf karşılamış ama üzerine gitmemiştim. Sonra bir başka sefer 1400 rakımdan 30km yol giderek 0 rakıma indiğimde hararetin hala 90 olmadığını farketmiştim.

Yaz ortasında şehirler arası yolda rampa inerken hararetin 90c'nin aşağısına doğru kımıldadığını farkedince artık bir sorun olduğuna tam kanaat getirdim. Uzun rampa inişlerinde göstergeye göre hararet 90'dan 82-88(yolun eğimine göre) civarına iniyor, düze çıkınca gaza dokunmasam bile tekrar 90'a çıkıyordu. Bir kaç kez daha aynı durumu yaşayınca bakımda ustama bahsettim, bu kadardan bişey olmaz dedi. Tamam dedim ama tabi içim rahat değildi. Geçen gün ustama gittim ve termostatı değiştirmek istediğimi söyledim. Gm termostat sipariş etti, ben de geçen yıldan 1lt elimde kalan inugel optimal'den sipariş ettim. İnugel optimal'in adı auto cool olarak değişmiş bu arada. Yarın buluşup termostatımızı değiştireceğiz inşallah.

Bi tane elm327 arıza kaydı okuma cihazı aldım. 2-3 gün harareti kaydettim. Ekran resimlerini ustama attım. Yine bundan bişey olmaz dedi.

Bu arada aracın hararet göstergesi sabit 90 gösterirken ecu'dan alınan verilerde 80-86c arası okudum. Bu normal bir durummuş. Kullanıcının telaş yapmaması için gösterge (araca göre değişmekle beraber) örneğin 80-105c arası sıcaklıklarda 90c'de sabit kalıyor. Bu durumu bilenler biliyordur da benim gibi bilmeyenler için paylaşmak istedim. Göstergede gözlemlediğim 90'dan 82'lere düşme durumu muhtemelen ecuda 70'li derecelere tekabül ediyordur. O zaman cihazım olmadığı için ölçemedim.

Ben bu aracı ağustos 2017'den beri kullanıyorum. Hararetin 90'dan bir mm kımıldadığını görmedim. O yüzden içim rahat etmedi.

Bir de buyrun sizler yorumlayın arkadaşlar... Tespitim doğru mu yoksa gereksiz yere mi değiştiriyorum termostatı ve antifrizi?

Bu arada şehir içi yolda gösterge 90c'de sabitken ecu'dan alınan verilere göre 86 üzerini hiç görmedim. Ecu grafiğinde görünen 90c civarındaki değerler ya kapalı otoparkta park ederken ya da stop ettikten sonraki bir miktar daha ısınma sebebiyle oluşan değerler.

Yazın böyleyse, kışın hiç ısınmaz diye düşünüyorum.
Bende 2007 vectra aldım. Otobanda hararet 70 80 lere düşüyor. Şehir içinde 90 normalmi
 

Şenol61

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Eyl 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Boşa atınca 70 görüyorsa termostat bozuk
Teşekkürler. İlk defa opelim oldu. Bir sorununmda motor arıza lambası yanıp motor kendini korumaya alıyor. Max 3500 deviri geçmiyor.çekişten düşüyor. Park edip bir müddet bekleyince düzeliyor.motor arıza lambası da sönüyor. Ayrıca arabanın içerisine egzoz dumanı kokusu geliyor gibi. Araba 1,2 yıl yatmış araba. İstanbul ümraniye civarında bildiğiniz opelci usta varsa yardım bekliyorum.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler. İlk defa opelim oldu. Bir sorununmda motor arıza lambası yanıp motor kendini korumaya alıyor. Max 3500 deviri geçmiyor.çekişten düşüyor. Park edip bir müddet bekleyince düzeliyor.motor arıza lambası da sönüyor. Ayrıca arabanın içerisine egzoz dumanı kokusu geliyor gibi. Araba 1,2 yıl yatmış araba. İstanbul ümraniye civarında bildiğiniz opelci usta varsa yardım bekliyorum.
Arıza kodunu bir yerde okutup bize bildirin çözelim
 
Üst