LPGde sürekli silkiniyor

k@dir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
2,906
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bujiden değil eger buji olsaydı benzindede yapardı.

yok kardeş lpg ve benzin yanma oranları farklı. o yüzden benzinde hiç hissettirmeyen arızaları (tekleme vs. ) lpg de yanma oranı farkından dolayı gösteriyor. ama arkadaşın konusu buji kablo vs. değil boşa para harcamasın çözümünü yazdım. eğer sizin araç da 1,4 ise sizin çözümünüz de aynı
 

ertgrl58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım o aracı sıralı sistem lpg ile çalıştırma şansın çok çok az. hava değişikliği (yükseklik, nem ) gibi değişikliklerde bile ayar sıkıntısı çekersin. o aracın tek çözümü sıralı sistem sökülüp normal (eski) sistem dediğimiz sisteme geçiş yapacaksın. aksi taktirde bu şekilde sorunlardan asla kurtulamassın. aracın 1,6 olsaydı sıkıntı yok ama 1,4 lerde üzgünüm bu şekilde. bu arada yazdıklarım tecrübe ile sabittir.

hocam araç 6 senedir bizde 3.5 senedir tüplü ve yeni yapmaya başladı. kalibrasyon yapılacak uygun bir zamanda ama bir türlü gidemedik. umarım dediğin kadar vahim olmaz :(
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mert bende de silkelenme var bunu nasıl temizliyeceğiz peki

Ateşleme bobini buji ve kabloları sağlamsa, enjektörlerin tıkandığına işaretmiş bu vuruntular, temizlenebilir türden ise temizletip filtreleri yeniletip yeni bir kalibrasyon ile sorundan tamamen kurtulunabiliyormuş, yoksa sıfır enjektör almak gerekecek ve verimi artırmak için ise LPG Bujisi kullanmak gerektiğini söylüyorlar, buji kabloları eskiyse çalışır durumda olsalar bile değiştirmeniz öneriliyor.
 

k@dir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
2,906
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
hocam araç 6 senedir bizde 3.5 senedir tüplü ve yeni yapmaya başladı. kalibrasyon yapılacak uygun bir zamanda ama bir türlü gidemedik. umarım dediğin kadar vahim olmaz :(

inşallah sıkıntınız giderilir. ama dediğim gibi benim 1,4 astraların %90 bu şekilde problem çözdük. ilk defa takılırken de normal sistem önerip taktık ve hiçbir ayar vs. sıkıntısı çekmedik
 

ertgrl58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
inşallah sıkıntınız giderilir. ama dediğim gibi benim 1,4 astraların %90 bu şekilde problem çözdük. ilk defa takılırken de normal sistem önerip taktık ve hiçbir ayar vs. sıkıntısı çekmedik

Umarım en basit haliyle halledilir önerin için çok teşekkürler :)
 

oktay38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ateşleme bobini buji ve kabloları sağlamsa, enjektörlerin tıkandığına işaretmiş bu vuruntular, temizlenebilir türden ise temizletip filtreleri yeniletip yeni bir kalibrasyon ile sorundan tamamen kurtulunabiliyormuş, yoksa sıfır enjektör almak gerekecek ve verimi artırmak için ise LPG Bujisi kullanmak gerektiğini söylüyorlar, buji kabloları eskiyse çalışır durumda olsalar bile değiştirmeniz öneriliyor.

ben bujiler değiştirdim sıknıtı yoktu 1 ay sonra kablodan yaptıgını söyledir kablolarını değiştirecem 7mm
 

tyanali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
2,038
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Benim 4afe motorlu 1.3 corollada da klima taktırdıktan sonra gözle görünür şekilde arttı sorun. Klima taktırmadan önce de usta sibop ayarı gerekebilir araç vuruntulu çalışıyor gibi demişti ama sıkıntı olmadığı için yaptırmamıştım. Şimdi klima takılıp (beyinden klima on/off gibi bir işlem yapılmadı) lpg'ye geçişten sonra 500-550 devire düşüyor, bazen stop ediyor araç hareket halinde boşa alınca v.s.
Bakımlarını yaptırınca düzelir diye düşünüp filtre, yağ ve 45.000 km(benim bildiğim) hiç bakılmamış lpg filtreleri değişti, rölanti biraz yükseltildi ama klimayı açınca 300 devir düşüyor nerede ise araç ve bazen kaptırıp stop ediyor :D:D Özellikle motor tam ısınmadan..

Yetkili servisi aradım bugün klimalılarda fabrika çıkışı rölanti düzenleyicisi varmıdır diye, bu model için böyle bir parça olmadığını (şase no'dan baktı) beyinden müdahele edileceğini söyledi yedek parçadaki arkadaş. Hafta içi yetkili yada obd v.b. ile bağlanacak bir servise uğrayıp onu deneyeceğim. Oda olmadı sübap ayarı ve LPG beyin ve enjektörleri (bendeki brc smart diye sıralı bir kit, beyinin arızalı olduğu ve ayar tutmadığı söylenmişti 2-3 yerde, bende takıtttan ve gidişinden memnun olduğum için hiç oynamadım) sıraya alacağım gibi görünüyor burada yazılanları okuyunca.

Buji ve kabloları 15.000 km önce değişti klima takılmadan rölantideki sorunlar ve vakti geldiği düşünüldüğü için (stop etme gibi bir durum olmuyor idi klimasız zamanda) . Gelişmeleri buradan yazarım, tabi olursa :D

not: Nadir abiy (caner styla) lpg'den çoook memnunum, 98'den beri lpg forever :D:D
 
Üst