98 Astra F 1.4 Bakım ve Tavsiye

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba arkadaşlar. Aracım 98 model astra F, X14NZ motor kodlu, 1.4 GL, tek nokta enjeksiyonlu modeli ve atiker klasik sistem LPG'li.

Şubat ayı itibariyle 5 sene oldu aracı alalı. Aldığım senenin yazında ağır bakımları yaptırmıştım. 2010 yazı gibi. Şu an baskı balatamı (bazı şikayetlerden dolayı) , trigerimi (zamanı çoktan geldiği için) , üst kapak contamı (yağ kaçağı olduğu için) değiştirmek istiyorum. Bunun yanında yağ ve fltreler değişecek.

Hafta sonu gittiğim özel opel servisinden yaklaşık bi fiyat aldım. (Parça kısmına bakan kişi yerinde yoktu, tam kesin fiyat veremediler.) Baskı balataya işçilikle beraber 400 TL çektiler. Biraz fazla geldi bana. Diğerlerinin de (yağ, filtreler, işçilik vb. dahil) 350/400 falan tutar, dediler. Yani toplamda 800'e yuvarlayacaklar. :)

Ben de tüpçümün tavsiyesi üzerine kendi çalışan bir ustaya gittim. o da parçalarını kendin alırsan hepsini 200'e yaparım sana dedi. Fena bi usta gibi gelmedi. Garanti iş yaparım ben sana diye iddialı konuştu. Zaten tecrübeli bir usta olduğu belli. Bir de geliş gidişi daha kolay. Çünkü servis il merkezinde. Bahsettiğim ustanın olduğu sanayideki parçacıda da parçaların hepsi var. Baskı balataya luk marka 200 TL çekti. Servis, 220 demişti. 4 litre GM 10 40'a bu parçacı 45 çekti, servis 65 dedi.

Şimdi, sanırım parçaları tedarik edip yaptırtmak daha mantıklı olacak. Ancak endişelerim de yok değil. Baskı balata ve triger önemli parçalar. Baskı balatayı arabamı ilk aldığımda değiştirmiştim ama kötü tecrübeler olmuştu. (Km telinden olmuştum falan) Şimdi bunu değiştirirken nelere dikkat edilmeli. Volant taşlanmalı mı? Debriyaj bilyası da değişmeli mi? Çünkü rölantide ayağımı debriyaj pedalına hafif dokundurduğumda seste gariplik oluyor. Servis, bilya dedi. Setin içinde bilya da var mıdır? Yoksa ayrı mı tedarik edilmeli?

Triger için ina marka gergi ve Gates kayış var dedi parçacı. Benim önceki kayış contitech idi. Gates marka nasıldır? Bir de malum devirdaim problemi. Geçen değişimde değiştirmediler. Bu sefer değiştireyim diyorum ama açıkçası bakımdan sonra çıkan sıkıntıları duydukça da bi taraftan hiç karıştırmasam mı diyorum. Buna üst kapak contası da dahil. Malum, oranın işçiliği de sıkıntılı bi işçilik. Değerlerinde sıkılması, altının güzelce temizlenip contanın oturtulması vb. (Sonuçta forumlarda dikkatsiz ve iş bilmez ustalar yüzünden neler okuyoruz bu türden)

Tüm bu soru işaretleri ile beraber bir taraftan da arabayı satıp kurtulsam mı diyorum. Tabi, alıcıya arabada genel olarak sorun olmadığını ama bakımlarının da geldiğini ve bütün ayrıntıları anlatıp satmak şartıyla. Son olarak da 13 jant arayışım devam etmekte. Yazlıklar için bir takım düşünüyorum. Ama jant bulmak çok zor. Hele de 13.

Biraz uzun oldu ama fikirlerinizi ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim. Teşekkürler...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Alınacak araç gene ikinci el olacağına göre "benim kötüm elin iyisinden bin kat daha iyidir" sözünü hatırlatmak isterim. İkinci el olarak alınacak bir aracın ne masraf çıkaracağı belli olmaz, ayrıca her yeni araç alan kişi aracın motor bakımları tedbir amaçlı olsa da zaten yaptırmıyor mu? Ama ben mazisini çok iyi bildiğim bir araç buldum, o araca kefilim diyorsan o başka.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Abilerim, ikinize de çok teşekkürler. Nadir abi, çok güzel bir soru sormuşsun. Teşekkür ederim :) Sattığımda alacağım ya da alabileceğim arabaya karar verebilmiş değilim. Tabi ki yine muhtemelen ikinci el olacak. Bu durumda da Savaş abinin dediği durum ortaya çıkacak çünkü şu anda hazırda öyle güvendiğim bildiğim bir araba yok -benimki dışında :) -

Ancak bakımla ilgili sıkıntılarım da yok değil. Ustalara güvenmek çok zor. Gerçi servis yerine bahsettiğim ustaya gidersem başında durup takip edeceğim zaten ama yine de tedirginliklerim yok değil. Bu yüzden hem yapılacaklar konusunda dikkat edilmesi gerekenler hakkında hem de genel olarak tavsiye almak istedim.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bildiğin işinin ehli bir usta varsa hiç sorun yaşamazsın, usta bulamam dersen mecburen servise (özel/yetkili) gitmek zorunda kalacaksın. Ben triger, baskı balata gibi hayati parçalarda mümkün mertebe orijinal parçaları tercih ediyorum zira kötü bir triger kayışı koptuğunda aracın motoruna daha fazla zarar verir aynı şekilde kalitesiz bir baskı balata da çekiş düşüklüğü, dolayısı ile daha fazla yakıt tüketimine sebep olacağı gibi kullanım ömrü de kısa olacaktır.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Tekrar teşekkürler Savaş abi. Parçalar bahsettiğim gibi. Baskı balata LUK marka. Triger seti ise gergi ina, kayış da Gates marka dedi parçacı.
 

selefkos3334

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bence Trigeri orjinal alin. Fiyatlar guzel. Devirdaimi degistirin bence zamani gelmis. Bilya baski balata setinde cikiyor. Ama benim usta tornaciya veriyor baski balatayi alistirsin diye.Bunlari yaptirdiktan sonra bi bes sene daha binersiniz. Ama satmayi dusunuyorsaniz yaptirmayin. Agir bakimlari var deyip satarsiniz.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler...
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar, bakım günü yaklaşıyor. Perşembe akşam arabayı bırakacam. Araba soğuması lazım dedi usta. Ertesi sabah da erkenden başlayacak. Malzemeleri aldık, bir hayli tuttu. Baskı balata zaten yetiyor tek başına. Bu arada usta, volantı tornaya göndereceğim dedi. Geçen seferki değişimde gönderilip gönderilmediğini sordu. Geçen seferde gönderilmemişti. Bir de yağı, GM'den castrole döndüreceğiz.
Şanzıman yağına geçen değişimde ATF eklenmişti. Komple boşaltılıp manuel şanzıman yağı konulacak mobilin.
Antifrize biraz kafam takıldı. Parçacı mavi verdi. Yeşille aynıdır dedi. Benimkinde şu an yeşil var. Tabi komple boşaltılacak ama mavi sürprizler çıkartmasın sonra diye takıldı kafam.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar, dün saat dört gibi arabayı ustaya götürmüştüm. Gece 11'e kadar beraber çalıştık. Gece kapatmadan baskı balata değişimi tamamlanmıştı. Şanzıman takozu ya da kulağı diye de biliniyor - arkada, altta direkt şaseye bağlı olan takoz- ömrünü tamamlamış dedi usta. Fazla esnediğini yakın zamanda kopma ihtimalinin olabileceğini söyledi. Onu da mecburen yan sanayi olarak aldık. Ki zaten yan sanayisini bile bulmamız mucizeydi burada. Ama usta takmadan bunun orijinal olmadığı ve çok sert olduğu için ilk zamanlarda ses, titreşim gibi durumlar yapabileceğini, ilerleyen zamanlarda da azalacağını ya da kesebileceğini söyledi. Titreşimi falan zaten içerde hissediyorsunuz. Rölantide bi şey yok biraz gaz verdiğinizde sarsıntı hissediliyor. He bir de marşta çalışma anında hissettiriyor kendini ama aşırı değil. İnşallah zamanla esner biraz daha takoz.
Bu arada volant silindi tornada. Şanzıman yağı manuel şanzıman yağı olarak komple değiştirildi. Triger kayışı, gergisi ve devirdaim değiştirildi. Üst kapak contası değiştirildi. Eski conta artık can çekişiyordu. Antifiriz yenilendi haliyle devirdaim değişince. Yağ ve yağ filtresi değişti. Castrol 10 40 ile yola devam ettik. V kayışı değişti. Hava filtresi temizlendi, daha değişmesine gerek yok dedi usta. Eski contanın kaçırdığı yağlar temizlendi.
İlk aldığımda aracı böyle ağır bi bakım yaptırmıştım. 2010 mayısında. Baskı balata da o zaman değişmişti ama bir sene sora yine ilk kalkışta kuvvetli sarsıntılar yapmaya başlamıştı. Fazla km yapmamasına rağmen sırf bu illetten dolayı değiştirmek zorunda kaldım. Usta, o sarsıntıyı volant silinmeden yeni baskı balatanın takılmasına bağladı. Söktüğünde doğru basmadığını gördü. Tabi ömrünü dolduran takoz da biraz sarsıntı yapıyormuştur dedi.
Triger kayışı iyi görünüyordu ama içten dişlerin arasında biraz çatlaklar var gibiydi ama V kayışı tamamen bitmek üzereydi neredeyse. Devirdaim kaynamıştı , pas sökücü ile çıkartabildik.
Şimdilik bi sıkıntı yok yeni takozun sertliğinden dolayı verdiği sarsıntı ve titreşimden başka. İnşallah iki, üç sene daha sorunsuz binerim. Sonra da artık kısmetse vedalaşırım.
 
Üst