Buji Tırnak Aralığı ve Avans Ayarı Hakkında!

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Eski mikser de yuvarlak bir şey işte. Tam o borunun içine oturtulmuştu. Ona uygun. Öyleyken bantsız kullanırdım, hiç de ihtiyaç duymadı banta. Çünkü o mikser zaten orada havayı kesiyordu. Olmadı onu koyuversinler borunun içine geri :) nasılsa gaz direkt diğerine gidiyor artık. O da orada hava akışını düzenlesin :)

İlk sistem bende de öyle idi sonradan alt kısma alındı. Öyle yada böyle işte bu senin sorun yüzünden aracın canına okundu ne hava kazanı kaldı nede buji kablosu ve buji değiştirmedik yer bırakmadım. Ama sonradan fark ettim ki sorunun hep ana kaynağı bu kablo da idi.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ben, çok şükür hava kazanını ikidir kurtarıyorum. Parçalarını topladığım için yırttım iki seferde de.
Şimdi derdim tüpte yaşadığım az da olsa performans kaybı ki bu mikserle tüpçü çok daha fazla performans (eskisine göre) yakalayacağımı ve daha da ekonomik olacağını söylemişti. Ama bana biraz daha fazla performans kaybı var gibi geldi.

Bir de tam sağlam buji kablosu. Bu iki sorunun üzerine uğraşıp duruyorum. Her gün kaputu açıp bakmaktan bıktım. Millet de şaşırıyor artık , bu arabada ne sorun varmış böyle diye.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arabayı yakmaya az kaldı. Dün sorunsuzca yaklaşık 150 km yol yapan araba, bugün bu sefer de benzinde ufak bir patlatma yaptı. Benzinde marş yapıp evin önünden çıktım. Bir yere uğradım, bir dakika falan orada boşta gayet güzel çalıştı. Sonra bindim, bastım. 4. viteste hızlanırken yine ufak bir patlama ve benzinde. Şaşırdım iyice artık.
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arabayı yakmaya az kaldı. Dün sorunsuzca yaklaşık 150 km yol yapan araba, bugün bu sefer de benzinde ufak bir patlatma yaptı. Benzinde marş yapıp evin önünden çıktım. Bir yere uğradım, bir dakika falan orada boşta gayet güzel çalıştı. Sonra bindim, bastım. 4. viteste hızlanırken yine ufak bir patlama ve benzinde. Şaşırdım iyice artık.

benzinde patlatma yapması çok ilginç;ben astra f 1.4 de çift tırnak buji kullanıyordum ve tırnak aralıkları orjinali gibiydi;ama araç çok nokta enjeksiyonluydu ancak aracı herzaman benzinde çalıştırırdım ,otomatik gaza geçerdi,ters çalışma sorununu çözemediğim için 2 ay sonra söktürüp sıralı sistem taktırmıştım, bence lpg anahtarını değiştirip birde öyle deneyin...
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
benzinde patlatma yapması çok ilginç;ben astra f 1.4 de çift tırnak buji kullanıyordum ve tırnak aralıkları orjinali gibiydi;ama araç çok nokta enjeksiyonluydu ancak aracı herzaman benzinde çalıştırırdım ,otomatik gaza geçerdi,ters çalışma sorununu çözemediğim için 2 ay sonra söktürüp sıralı sistem taktırmıştım, bence lpg anahtarını değiştirip birde öyle deneyin...

hocam, ben de şaşırdım artık sorunu nerede arayacağımı. ustaların kafa da bi milyon oldu. eski buji kablolarıyla dün 150 kmyi sorunsuz yaptık. Gece kıvılcım denemesi yaptım. Kıvılcım değil ama önceki mesajlarda bahsettiğim parlamayı yapıyordu biri. Bir iki kere yapıp kesti.

Bugün benzinde marş yapıp deneyeyim dedim. İstediğim gibi hızlanmıyordu geri çekiliyordu özellikle 2,3 ve 4. viteslerde. 4. viteste devirlenirken patladı. Şaşırdım kaldım artık ya. Evin önüne geldim. Biraz soğuduktan sonra yeni kabloları geri taktım. Yarın artık 85 km yol gidip opel özel servisine gidecem. Görev yaptığım yerde para harcamaya başladım bu arızaya hala da devam ediyorum. (Orada mecbur harcadım, hava filtre kutusu dağılmıştı.)
 

mokli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Seninkine benzer sorun bende oldu ateşleme sorunu yasıyordum tekleme oluyordu buji vs değiştirdiler temizlediler olmadı.1 hafta sonra aynı iyi bir Opelci buldum gittim 30 dk bobin bobin kabloları bujileri değiştirdim sorunsuz biniyorum opelin klasik sorunuymuş bilginize değişince komple değiştirmek gerekiyor
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Evet, arkadaşlar, bugünkü süreçte de epey bir macera yaşadık. Sabah özel servisime diye niyetlenip çıktım. Ama dayanamadım tüpçüme uğradım. Sağ olsun o kadar yoğunluğuna rağmen beni sallamadı, ilgilendi şikayetlerimle.

Önce hava testi yaptık. Hava borusunu, hava filtresi kutusuna girdiği yerden ayırdık. Ayrılan borunun (yani boğaza giden kısmın önünü ) ağzını elimizle kapattığımızda araba hava alamadığı için stop ediyordu. Yani boğaza takılan mikserde herhangi bir sıkıntı olmadığı ortaya çıktı. Benim dağılan hava filtre kutum toplanmasına rağmen hava alıyormuş.
Kutuyu yerinden çıkarı tekrar topladı. Kelepçe yerlerine mecbur vida attık. Vidaları atınca kutunun iki parçası tam olarak kapandı. Geri monte ettik kutuyu. (Hava filtresi değişiminde ne yaparız bilemiyorum. Onu şimdilik düşünmek istemiyorum :) ) Sonra tekrar ayarlar yapıldı.

Benim ısrarım üzerine bujileri kontrol ettik. Hepsi de kararık çıkı. Yaklaşık bir aydır tam düzene sokamadığımız için. Zengin karışımla çalıştığı için kararmıştı bujilerim. Ve bu bujiler, yaklaşık bir ay önce ilk patlama sonrası değiştirilmişti. Toplamda 1500km ancak yapmıştır. Orijinal GM çift tırnak bujilerdi.

Biz de deneme amaçlı ilk patlama sonrası üzerinden tertemiz çıkarttığımız eski GM çift tırnakları taktık. Sonra yoğunluktan dolayı epey bi beklemiştik. Beklemeden sonra marş yaptım. Araba, ufak ufak patlatmalar yapıyordu. Usta da hemen yanımda olduğu için fark etti zaten. O bujileri de söküp NGK tek tırnak bujileri taktık. Tekrar avans ayarı yapıldı. Patlamalar kesildi. Performans düzeldi. Sonra ayar yaptık.

Bu arada da gaza gelip bi kutu enjektör temizleyici koydurduk depoya. Benzinde bi 50 km kullandım. Gazladım falan. Siyah duman attı epey. Benzinde rölantide çok daha düzgün çalışıyor. Ama hala rölantide (benzinde) gaz verirken önce bi algılamıyor. Biraz daha benzinle dolaşmak lazım galiba.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
:) Hakan ben kısa öz bir şey söylemek isterim bu konu da bu işin sonu yok tek tırnak çift tırnak özel LPG için yapılan buji falan filan... hepsi hikaye opelin varsa LPG takıldı ise saatli bomba gibi ne zaman patlayacağı belli olmaz.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
valla abi, ben dört seneden fazla sorunsuz kullandım. bi akşam durup dururken dediğin gibi bomba misali patladı. ben gerekenleri değiştirdim. şu an hava yakıt ayarı düzgün. patlatırsa da artık kendi bilir :D

benzine can dayanmaz. yarım depoya yakın benzinim vardı. biraz da üstüne aldım temizleyici attık diye. gazlayarak geldim eve ibrenin düştüğünü gördüm. tüpün ışıklarının sönmesinden daha fena o benzin ibresinin düşmesi :)

öyle ya da böyle binmeye devam bakalım
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Benim aracım da ramazan başından bu yana daire yatıyor. Depoda olan benzin de sanırım nanay olmak üzredir. Bende fazladan katkı almıştım memlekete giderken alacağım artık 100 gaymalık benzin katkının da yarısını katar veririm odunu :D bu opellere acımayacaksın vereceksin odunu hehe ya değilse opelin eline geçen ilk fırsatta veriyor gürgen ayağından odunu :D
 
Üst