Opel Kadett C Turbo

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Merhabalar uzun zamandır gerçekleştirmeyi çok istediğim projemi nihayet gerçekleştirdim aslında projem belkide otomobiller üzerine meraklı olan bir çok kişinin hayali isteği sahip olduğum klasik diyebileceğimiz 79 model opel kadett aracımın turbo projesini nihayet sonunda bitirebildim üç beş eksik var tabi ancak bundan sonrası basit zor işleri bitirdim.Aslında bu projeyi bir önceki ve ilk aracım olan ve ilk bizzat şahsi projem olan Ford Granada 2.0 lt. V6 motorlu Volkswagen 1303 S e uygulamayı düşünüyordum ancak o aracıma bu uygulama nasip olamadı yaşadığım talihsiz bir olay neticesinde aracımı parça parça ayırarak satmak zorunda kaldım,sağlık olsun.

1303 ten bir sene sonra çocukluğumun hayali hep benim olmasını istediğim aracı Opel Kadett i aldım önceleri coupe modelini düşünüyordum sürekli "bir gün mutlaka bir opel kadett coupe alacağım" der dururdum ancak zamanla coupe modellerinin Türkiyede oldukça az sayıda ve Altın değerinde olduğunu gördüm ve tüm bunların üzerine fiziksel olarak hemen hemen hepsi çürük "leş" durumda olduğu için şeytanın bacağını kırdım Limousine modelini almaya karar verdim bu kasanın Türkiyede daha yaygın ve temiz diyebleceğim bir sürü alternarifi vardı kafama göre bir araç bursadan buldum ve aldım.Aracın net olarak boş ağırlığı 780 kg motorunun kabaca fabrikasyon değerleri 4 silindir 1.2 lt. bloktan egzantrikli 8 subap 8:1 sıkıştırma 65 hp 108 tork güç üretmekte ve 0..100 km hızlanma süresi 13 sn idi.

dsc02345p.jpg


dsc02368g.jpg


dsc02371m.jpg


Aracı aldığımda inanması zor ancak orjinal ancak 118.476 km deydi aldığım adam ilk sahibiydi babasının aracıymış babası evden işe işten eve ara sırada köye gider gelirmiş aracım benim nüfüsüma geçene kadar hep garajda uyumuş ve karlı havalarda dışarıya dahi çıkmamış hiç lpg takılmamış yürüyen aksamında direksiyon kutusunda zerre kadar boşluk olmayan görebildiğim kadarıyla üzerindeki rotillerin üzerinde hala opel amblemi olup GM Motors yazan şanzımanında diferansiyelinde en ufak bir ötme olmayan temizlikte bir araç yanlız araç bir kere dıştan komple boyanmış.

Ama tabi benim gibi bir kasap böyle temizlikte özenle korunmuş bir aracı alınca doğal olarak aracın kızlığı bozuldu araç ile ilk yaylaya çıkışımda hararet sorunu yaşadık aracın fan sistemi devirdaim pompası kasnağına bağlı mekanik fanlı idi hararet olayından bir kaç gün sonra ben komple radyatörü tamamen bakırdan 3 sıra olacak şekilde yeniden yaptırdım ve tofaşların elektrikli fanını uydurmasyon bir şekilde radyatöre sabitledikten sonra sistemi araca monte ettim.

Bu kısmın yapılış aşamasında resimleri maalesef yok işlemin bitmiş hali aşağıda ;

dsc03418v.jpg


dsc03419i.jpg


Bu işlemden sonra fan müşürümüzü de 90 lık seçtikten sonra hararet problemimiz kalmadı.Sonra sıra aracın en kısa basit ve ucuz yoldan performansını nasıl arttırabilirime geldi doğal olarak akıl direk karburatöre kaydı zaten aracın seri kalkışlarında istikrarsızlık seziyordum bunuda göz önünde bulundurarak karburatörü ele aldım araç üzerinde orjinal Solex 30/35 PDSI karburatör vardı mutlaka ve mutlaka az yaksın diye karburatör jetlerinin küçültülmüş olduğunu düşünerek karburatörü söküp ayırdım jetleri birer birer sökerek kontrol ettim ve yanılmadığımı gördüm ana main jetin olması gereken fabrikasyon ölçüsü 1.25 mm. iken 1.05 mm. koyulmuş ve karburatörün kapış devresini besleyen (ani hızlanmalar ilk kalkışlar) aux jet in 0.80 mm. olduğunu gördüm ana main jet i 1.50 mm. olarak değiştirdim kapış devresini besleyen aux jet ide 1.30 mm. olarak değiştirdim son olarak rölantiyi belirleyen pilot jet i biraz küçülttüm çünkü rölanti ayarını sonuna kadar kıssam bile aracın rölantisi olması gerekenden daha yüksek çalışıyordu karburatörü topladım ve montjını yapıp teste çıktım aracın hızlanması gaz yemesi muazzam değişmişti aracın resmen karakteristiği değişmiş araç kendine gelmişti ancak rölanti durumunda iken anlık sert gaz verişlerde önce bir yığılma ve sonra açılma durumları oluşmaya başladı kapış devresini besleyen aux jet in ölçüsünü fazla kaçırdığımı motoru ilk tepkilerde boğduğunu düşünerek tekrar karburatörü ayırdım ve jeti 1.20 mm. yaptım yeniden teste çıktım artık mükemmeldi ne bir yığılma ne bir titreme rölantide istediğim kıvamdaydı artık benden mutlusu yoktu.

Bir müddet bu şekilde kullandım aracı aradan epeyi bir zaman geçtikten sonra yine kaşıntılar başladı ne yapsam 79 model aracı daha iyi yürütürdüm yada derdim neydi ? Aslında en garantisi temizinden enjeksiyonlu bir swap projesiydi hatta kafaya koyduğum makinada 1.3 lt. swift GTI motoru idi ancak hem tüv hemde aracın orjinalliğinin bozulacağı düşüncesi vazgeçirtti demeyelimde bir müddet bu projeyi rafa kaldırmama neden oldu peki o zaman ne yapmalıydık sonuçta 79 model aracın motoruna uygun forgetiydi derecelisiydi farklı açılı krank ıydı vs. nereden bulacaktık özelmi yaptıracaktık ya masraf ? o paralara belkide temizinden bir swift gti motoru alabilecektik diye düşünürken amca oğlu turbo konusunda kanıma girdi "bağlayalım abi turboyu kırılırsada swift motoru için bir nedenimiz olur dedi" şöyle bir düşündüm başkada bir alternatif olmadığı için hemde motorun sıkıştırmasının uygun olduğunu düşünerek tamam dedim başladık turbo arayışınabaşka bir foruma balıklama bir konu açtım.O forumda tanıdığım bir abi bana k03 ü önerdi ben ise önce gt1241 de sonra ise gt1544 de karar kılmıştım ama en son yine o abinin önerdiği kkk k03 turbocharger de karar kıldım ve ikinci el ama temiz yatağında çok çok az boşluğu olan bir turbo aldım.

grnt0104.jpg


79o45mhbjz.jpg


cqtasmrpjx.jpg


grnt0107.jpg
 
Son düzenleme:

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
grnt0108.jpg


5xrsdfo87b.jpg


Şimdi de bana bir tanede uygun manifold lazımdı aracıma uygun headers bulamayacağım için kendim elimden geldiğince uygun bir manifold yapmaya karar verdim demirciye gidip 10 mm. kalınlığında uygun genişlik ve uzunlukta lama kestirdim ve aracımdan söktüğüm manifold contamı aldığım lamanın üzerine yatırarak şeklini lamaya çizdim yani şemayı çıkardım sonra delikleri deldim,oksijen ile lamayı çizdiğimiz şekile göre kesip sağını solunu taşladım çirkin halden getirebildiğim kadar yakışıklı hale getirmeye çalıştım boru çapı olarak 35 mm. dirsek ve boru kullandım iç çapları 29 mm. geliyor.

Not : Gaz çıkışı,turbonun oturduğu kısım henüz yapılmamışkenki hali ;

q6me9r2q4l.jpg


7b2ksn8fyd.jpg


n8ehi74avn.jpg


81lztyfh7l.jpg


qrqivwb2c1.jpg


t9ug6i0n95.jpg


İki ve üçüncü silindirlerin egsoz gazı çıkış delikleri ortada dikdörtgen şekilde daha büyük tek bir delikten çıkıyor ;

1jc245pbko.jpg


patcp34rs8.jpg


bvbpduvh5r.jpg


cjy42tzcuc.jpg


Turbonun oturacağı kısım da yapıldıktan sonra gerek yapılan kaynakların gerek lamanın oksijen ile kesilirken oluşan yüksek sıcaklıktan dolayı şekil bozukluğunu almak için manifoldu taşlamacıya verdim manifoldun yüzeyini güzelcene taşladıktan sonra motora montajı yapıldı turbo takıldı direk yağ pompasından yağ çıkışı aldım ve turbodan sonra yağ dönüş hattını tembellik edip karteri sökemediğimden şimdilik üst kapaktaki mevcut kalınca bir borudan tekrar geriye motora verdim ancak en kısa zamanda karteri söküp yağ dönüşü için bir boru kaynak edip turbonun yağ dönüşünü karter e alacağım.

a1p4cf6g7y.jpg


5crpckor3u.jpg


njhlmjemw0.jpg


dw39c8qlvz.jpg


q8v3w9wsp2.jpg


ya5uz2uuo6.jpg


0y7y3je9zl.jpg


nazar1.jpg


Tüm bu işlemlerden sonra bastık marşa rölantide turbo dönüyor herhangi bir yağ kaçağı sızdırma vs. yok her şey yolunda görünüyor motor iyice ısındıktan sonra el yordamı ile gaz vermeye başladım 3000 devire kadar gaz yeme gayet güzel ancak özellikle dip gazlarda 3000 devirden sonra anlık teklemeler kesiklikler sarsıntılar olduğunu gördüm önce avans sorunu sandım ama sonra anladımki motor fakire düşüyor yani daha doğrusu öyle sezdim şu an herhangi bir saatim yok yani basınç nedir afr egt nerelerde geziyor hiç bir bilgim yok araç şimdilik bu şekilde garajda duruyor bir kaç gün zorlamadan sıkıştırmadan aracı kullandım 3000 devir gibi turbo devreye giriyor 5000 devir gibi bir anda motor yığılıyor bu durumu henüz sistemde regülatör olmadığından turbo basıncı yüzünden benzinin geri tahliye olmasına bağlıyorum ancak 3000 devir ile 5000 arası araba evrim geçiriyor ıslak asfaltta birinci viteste turbo açtığında araç patinaja düşüyor lastik ölçülerim 175x70x13 yarın regülatör ile 3.5 bar elektrikli benzin pompası alacağım onlarında bağlantılarını yaptığımda asıl denemelerimi yapmaya başlicam iddalı değilim ancak 0...100 de 10 sn nin altına bir değer bekliyorum regülatör ile pompa meselesinide haledince sıra göstergelere gelecek (Afr - Egt vs) zaten bu konuda tanıdığım bir abimin kendi imalatları olan maxidisplay ını muhattab alacağım aracım 4 ileri şanzımana sahip bir sonraki projem 5 ileri bir şanzımana geçiş tabi birde intercooler düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

mstf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
1,000
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ne denebilir ki eline sağlık merakla bekliyoruz sonucunu
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
çok güzel araç ALLAH kaza bela vermesin,benim de imkanım olsa alıp seve seve uğraşabileceğim ve hastası olduğum bir model ...
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Çok teşekkür ederim umarım sizde istediğiniz projeleri gerçekleştirirsiniz.
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
süper bir proje!
bence iddialı olmamanız için bir sebep yok 10 değil 9 saniye altına bile rahat düşersiniz bu gidişle.
ellerinize sağlık kolay gelsin.
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Çok teşekkür ederim destekleriniz beni gerçekten çok mutlu etti regülatör ile yakıt pompasınında montajını yaptığımda 0..100 denemelerim olacak video çekip ekliyecem buraya umarım her şey beklediğim gibi olur daha iyi projeler sizlerin olsun tekrardan teşekkür ederim.
 

efeeryurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
2,389
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
helal olsun valla kutlarım sizi..

yazının sonuna kadar heyecanla okudum, süper bir proje..

ellerinize sağlık, kolay gelsin..
 

coldekiadam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,155
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ellerinize sağlık, üşenmeden okudum ben de...

Deneyimlerinizi merkakla bekliyoruz.
 
Üst