Sol ön taraftan gelen metal sürtme sesi

turkolog55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
599
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Evet sonunda çözdük meseleyi. Bugün yağ değişimini yaptım. 1.5 lt yağ çıktı içinden şanzımanın, herhangi bir kaçak yoktu demek ki önceki sahibi baskı balatayı değişirken az koydular. 3 lt yağ aldı. Ve ses falan kalmadı. Yağ olarak 75w85 gm manuel şanzıman yağı koydurdum. Ltsini 58 liraya aldım.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Merhaba konu biraz hortlayacak ama bir şey sormak isterim. Aynı sorun benim aracımda da vardı. Yağ ekledik sorun sona erdi. Ancak bu süre zarfında bu ses dolasıyla şanzumana zarar vermiş midir ? yani bu ses dişlilerden mi yada farklı bir şeyden mi geliyordur acaba? bilgisi olan var mıdır ?
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhaba konu biraz hortlayacak ama bir şey sormak isterim. Aynı sorun benim aracımda da vardı. Yağ ekledik sorun sona erdi. Ancak bu süre zarfında bu ses dolasıyla şanzumana zarar vermiş midir ? yani bu ses dişlilerden mi yada farklı bir şeyden mi geliyordur acaba? bilgisi olan var mıdır ?

yağsız bindiyseniz tabi ki belli bir hasar vermiştir. ne kadar hasar bıraktığı ne kadar süre yağsız bindiğiniz ile alakalı. vites geçmeme, vitesten atma, ses gibi şikayetiniz yoksa çok büyük bir hasar almamıştır zannımca.

ses dişlilerin bağlı olduğu milin ucundaki rulman ve rulman yataklarından gelir genellikle. tabi dişliden ve milden gelme ihtimali de var. şanzımanı indirip açıp bakmadıkça ne kadar hasar aldığını göremezsin. büyük bi şikayetin yoksa kendine dert etme bence
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
yağsız bindiyseniz tabi ki belli bir hasar vermiştir. ne kadar hasar bıraktığı ne kadar süre yağsız bindiğiniz ile alakalı. vites geçmeme, vitesten atma, ses gibi şikayetiniz yoksa çok büyük bir hasar almamıştır zannımca.

ses dişlilerin bağlı olduğu milin ucundaki rulman ve rulman yataklarından gelir genellikle. tabi dişliden ve milden gelme ihtimali de var. şanzımanı indirip açıp bakmadıkça ne kadar hasar aldığını göremezsin. büyük bi şikayetin yoksa kendine dert etme bence

eyvallah hocam cevabın için teşekkür ederim. Herhangi bir ses vs. sorun yok. 2 yada 3 kez ses gelince hemen farkına varıp yağ ekledim. internette bu yönde bayağı şikayet var sanırım kronik bir şey.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
eyvallah hocam cevabın için teşekkür ederim. Herhangi bir ses vs. sorun yok. 2 yada 3 kez ses gelince hemen farkına varıp yağ ekledim. internette bu yönde bayağı şikayet var sanırım kronik bir şey.

Servis manuelinde belli bir yıla kadar 2.4 litre yağ koyulacağı yazıyordu. İnternette de M20 ve M32 şanzımanın kapasitesi teknik olarak kağıt üzerinde 2.4 litre. Fakat zamanla çok fazla sayıda m20-32 şanzımanda grup bilyesi arızası oluşunca fark edildi ki şanzımanda bulunan tasarım hatası sebebiyle bası bilyeler yeteri kadar yağlanmıyordu. Bu yüzden 2.9 litre olarak güncellediler fakat bu bilgi sadece yetkili servislerde var. İnternette halen 2.4 litre yazmakta.
Bu arada M20 şanzıman bizim kullandığımız 1.3 cdti ünitelerle kombine edilmiş 6 ileri manuel ve easytronic şanzımandır.
M32 şanzıman 1.9 cdti, 2.0T opc ve gtc versiyonlarında kombine edilen güçlendirilmiş versiyondur. Dıştan görünümü ve yağlama kabiliyeti aynıdır sadece dişli sistemleri farklıdır.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Servis manuelinde belli bir yıla kadar 2.4 litre yağ koyulacağı yazıyordu. İnternette de M20 ve M32 şanzımanın kapasitesi teknik olarak kağıt üzerinde 2.4 litre. Fakat zamanla çok fazla sayıda m20-32 şanzımanda grup bilyesi arızası oluşunca fark edildi ki şanzımanda bulunan tasarım hatası sebebiyle bası bilyeler yeteri kadar yağlanmıyordu. Bu yüzden 2.9 litre olarak güncellediler fakat bu bilgi sadece yetkili servislerde var. İnternette halen 2.4 litre yazmakta.
Bu arada M20 şanzıman bizim kullandığımız 1.3 cdti ünitelerle kombine edilmiş 6 ileri manuel ve easytronic şanzımandır.
M32 şanzıman 1.9 cdti, 2.0T opc ve gtc versiyonlarında kombine edilen güçlendirilmiş versiyondur. Dıştan görünümü ve yağlama kabiliyeti aynıdır sadece dişli sistemleri farklıdır.

Peki hocam ilk soruya geri dönüyorum :) bu süre zarfında şanzumana çok bir zarar vermiş midir ? Yani açıp bir kontrol ettirmeye gerek var mıdır ? Şuan çok şükür bir sorun yok.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Peki hocam ilk soruya geri dönüyorum :) bu süre zarfında şanzumana çok bir zarar vermiş midir ? Yani açıp bir kontrol ettirmeye gerek var mıdır ? Şuan çok şükür bir sorun yok.

Anormal bir ses gelmiyorsa paranızı çöpe atmış olursunuz.
 
Üst